Rijden met Optische en geluidssignalen (OGS) steeds makkelijker?

Auteur Topic: Rijden met Optische en geluidssignalen (OGS) steeds makkelijker?  (gelezen 33175 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #90 Gepost op: 13 januari 2013, 19:35:40
Inderdaad, het is allemaal wel geregeld, alleen achterhaald de tijd de gestelde regels. Ik weet dat er plannen zijn om het idee van Duitsland ook hier in nederland in te voeren, ik ken al een weggedeelte waar dit van toepassing is. Laatste stukje A30 met de aansluiting naar de A1 bij Barneveld.
Maar zolang de politiek er een ei over moet leggen gaat dit nog een hele poos duren, zeker zolang de politiek met zichzelf overhoop liggen.
En als men dan toch in de file staat, en wij komen over de vluchtstrook zorg dan dat deze ook vrij is. En ga niet half op de vluchtstrook staan, zoals bepaalde automobilisten en vrachtwagenchauffeurs menen te moeten doen. Of je moet toe zijn aan een nieuwe rechter buitenspiegel.

Dat is het inderdaad erg achterhaald. Ze zouden in Den Haag echt even snel wakker geschud moeten worden, want de HV'ers krijgen het op hun bordje als de aanrijtijden niet gehaald worden, terwijl dit deels ook komt dit soort rare regels.

Dat laatste is alleen bij jullie van toepassing, ;). Want als ik met een Touran, golf, transporter of Mercedes Vito dat doe, dan worden mijn werkgevers niet blij. Die zullen waarschijnlijk zeggen: "wacht dan maar even."
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #91 Gepost op: 13 januari 2013, 20:23:59
En dan hetzelfde verhaal, maar nu met een grote gele vrachtwagen, met alleen maar oranje flitsers en zwaailampen.....is nog lastiger om ruimte te krijgen, en we worden er echt op afgerekend als we de aanrijtijden niet halen, kan je gewoon je rayon, en dus je werk kosten!


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #92 Gepost op: 13 januari 2013, 20:30:18
En dan hetzelfde verhaal, maar nu met een grote gele vrachtwagen, met alleen maar oranje flitsers en zwaailampen.....is nog lastiger om ruimte te krijgen, en we worden er echt op afgerekend als we de aanrijtijden niet halen, kan je gewoon je rayon, en dus je werk kosten!

Voor jullie is het helemaal een drama. Dat geloof ik graag. Daarom moeten we ook allemaal over op het systeem wat ze in Duitsland gebruiken en dat jullie daar ook gebruik van mogen maken.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #93 Gepost op: 13 januari 2013, 20:32:14
Inderdaad, het is allemaal wel geregeld, alleen achterhaald de tijd de gestelde regels. Ik weet dat er plannen zijn om het idee van Duitsland ook hier in nederland in te voeren,
Dit bedoel je?
Zwaailicht? Maak ruimte in het midden!.
Bron: RWS

Daarnaast kom ik regelmatig onderstaande bord tegen.
http://www.flickr.com/photos/inessaraiva/4005993705/#


Gast

  • Gast
Reactie #94 Gepost op: 13 januari 2013, 20:37:48
Bij de voor mij bekende brancherichtlijnen is het allemaal hetzelfde geregeld. Namelijk is er een vluchtstrook, dan over de vluchtstrook. Is deze er niet dan tussen rijstrook 1 en 2.

Maar wat dan als er wel een vluchtstrook is maar het verkeer rijdt dusdanig op dat de snelheid boven 80km/u komt?
En rijden over een vluchtstrook betekent meer kans op schade aan banden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #95 Gepost op: 13 januari 2013, 20:39:08
Dit bedoel je?
Zwaailicht? Maak ruimte in het midden!.
Bron: RWS

Daarnaast kom ik regelmatig onderstaande bord tegen.
http://www.flickr.com/photos/inessaraiva/4005993705/#
Die borden worden tegenwoordig steeds vaker neergezet inderdaad. Dit met name op plekken waar er geen vluchtstrook aanwezig is.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #96 Gepost op: 13 januari 2013, 20:43:30
Maar wat dan als er wel een vluchtstrook is maar het verkeer rijdt dusdanig op dat de snelheid boven 80km/u komt?
En rijden over een vluchtstrook betekent meer kans op schade aan banden.
Zolang het verkeer boven de 80 rijdt kun je als hulpverleningsvoertuig gewoon gebruik maken van de normale rijbanen. Dat doen wij ook. pas als je in de file situatie komt kun je naar de vluchtstrook


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #97 Gepost op: 13 januari 2013, 20:50:04
Maar wat dan als er wel een vluchtstrook is maar het verkeer rijdt dusdanig op dat de snelheid boven 80km/u komt?
En rijden over een vluchtstrook betekent meer kans op schade aan banden.

Je hebt gelijk ik was niet volledig. Maar in de brancherichtlijnen die ken ik die zeggen dat je dan op de gewone rijbaan moet rijden. Dat is wel leuk als je dat harmonica effect hebt, want dan mag je de hele tijd switchen zoals jij aangaf. En het is zeker een verhoogde kans op lekrijden. Daarom ook de Duitse manier. Dus tussen rijstrook 1 en 2 door.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Gast

  • Gast
Reactie #98 Gepost op: 14 januari 2013, 11:59:01
Je hebt gelijk ik was niet volledig. Maar in de brancherichtlijnen die ken ik die zeggen dat je dan op de gewone rijbaan moet rijden. Dat is wel leuk als je dat harmonica effect hebt, want dan mag je de hele tijd switchen zoals jij aangaf. En het is zeker een verhoogde kans op lekrijden. Daarom ook de Duitse manier. Dus tussen rijstrook 1 en 2 door.

Ik ken de richtlijnen en handel dan ook naar beste eer en geweten daarna ;) Dus toen ik op de A9 eerst de vluchtstrook pakte omdat het zo goed als stil stond, daarna tussen rijbaan 1 en 2 ging rijden omdat het verkeer vanaf Schiphol tot Amstelveen weer dik 70 reed, en vanaf de flitspaal op de A9 weer vol in de ankertjes ging waardoor ik weer naar de vluchtstrook moest manoeuvreren, heb ik me aan de regels gehouden maar nee, fijn was dat harmonica-rijden niet nee!


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #99 Gepost op: 14 januari 2013, 12:19:27
Ik ken de richtlijnen en handel dan ook naar beste eer en geweten daarna ;) Dus toen ik op de A9 eerst de vluchtstrook pakte omdat het zo goed als stil stond, daarna tussen rijbaan 1 en 2 ging rijden omdat het verkeer vanaf Schiphol tot Amstelveen weer dik 70 reed, en vanaf de flitspaal op de A9 weer vol in de ankertjes ging waardoor ik weer naar de vluchtstrook moest manoeuvreren, heb ik me aan de regels gehouden maar nee, fijn was dat harmonica-rijden niet nee!

Ik de situatie erg goed! Het is ook heel vervelend om het zo te moeten doen. Je zou bijna van de regels willen afwijken om het practischer te maken. Maar dat lijkt me in ons geval geen goed plan.  ;)
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.