Traumahelikopters (NL)

Auteur Topic: Traumahelikopters (NL)  (gelezen 163347 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #420 Gepost op: 14 februari 2012, 21:44:00
Zover mij laatst door een piloot is verteld blijft hij op Volkel, dit omdat deze A: centraler ligt en B: men de voorzieningen zoals tanken etc. dichter bij zich heeft.

Tevens beschickt het nieuwe platform niet over een hangar, dus weinig kans dat hij daar gaat landen en buiten blijft staan ;)

Ik houd het erop dat de MICU chauffeur heeft bedoeld dat de heli weer op het dak mag landen, in tegenstelling tot de tijd voor het platform, waarbij de heli overdag op het grasveld voor de SEH landen en s'nachts naast de Mac in Malden  ;)

Foto van het platform:

Bron: http://twitter.com/#!/AirShoots
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #421 Gepost op: 16 februari 2012, 16:39:10
Vandaag begrepen van een MICU Chauffeur van UMC St. Radboud dat de heli binnenkort weer terug keert!

We zijn hier even achteraan gegaan. Zojuist heb ik de bevestiging ontvangen dat de Lifeliner 3 gestationeerd blijft op de vliegbasis Volkel. Van verhuizing is geen sprake.  :)
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #422 Gepost op: 16 februari 2012, 17:42:59
Bedankt! O0 dan is dat ook duidelijk.
Lijkt me veel slimmer...


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #423 Gepost op: 17 maart 2012, 10:15:34
De Lifeliner 2 PH-ULP stijgt op na een melding in Rotterdam:




De Lifeliner 2 PH-ULP stijgt op vanaf het heliplatform bij het Erasmus MC in Rotterdam:

Brandweer Papendrecht


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #424 Gepost op: 23 april 2012, 21:32:49
Afgelopen weekend de Lifeliner 4 kunnen fotograferen bij het UMC in Utrecht. De heli was ingezet in Ederveen.
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #425 Gepost op: 23 april 2012, 23:29:57
Mooie foto Koen!
Is best bijzonder volgens mij dat de lifeliner 4 in Utrecht komt. Mooi dat je ter plaatse was om er plaatjes van te schieten O0

Kwam de heli alleen de arts ophalen, of was de patiënt ook met de heli vervoerd?


Gast

  • Gast
Reactie #426 Gepost op: 24 april 2012, 00:02:19
Lifeliner 2 stond zo rond 17.50uur op de helipad bij het UMC. Ik weet dat hij naar Haarlem gescrambled was vlak daarvoor. Helaas had ik geen toestel bij me om even een plaatje te schieten, maar bij het UMC is het ook af en toe best geinig ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #427 Gepost op: 24 april 2012, 00:13:05
Lifeliner 2 stond zo rond 17.50uur op de helipad bij het UMC. Ik weet dat hij naar Haarlem gescrambled was vlak daarvoor. Helaas had ik geen toestel bij me om even een plaatje te schieten, maar bij het UMC is het ook af en toe best geinig ;)

Klopt, heli uit Rotterdam is ter plaatse geweest bij een dodelijk verkeersongeval in Haarlem ;) De arts is meegegaan naar het ziekenhuis en aldaar weer opgepikt.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #428 Gepost op: 24 april 2012, 00:18:24
Klopt, heli uit Rotterdam is ter plaatse geweest bij een dodelijk verkeersongeval in Haarlem ;) De arts is meegegaan naar het ziekenhuis en aldaar weer opgepikt.

Wel een erg lange afstand om een slachtoffer vanuit Haarlem helemaal naar het UMCu te vervoeren, zeker per ambulance. Lijkt me niet echt een standaard geval.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #429 Gepost op: 24 april 2012, 16:49:37
Wel een erg lange afstand om een slachtoffer vanuit Haarlem helemaal naar het UMCu te vervoeren, zeker per ambulance. Lijkt me niet echt een standaard geval.

Ik vermoed dat Rene het AMC bedoeld ... Zag daar namelijk ook een stoetje Kennemerlandse motorrijders en een ambulance heen rijden rond die tijd  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !