Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie

Auteur Topic: Signalering op voertuigen van de Verkeerspolitie  (gelezen 122576 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,323
Reactie #540 Gepost op: 16 augustus 2014, 16:20:55
Inderdaad; verdere wijziging: de dubbele ijshockeypuck is inmiddels vervangen door de beroemde/beruchte Whelen lamp...


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #541 Gepost op: 16 augustus 2014, 16:29:28
Dat zal best. Deze foto is van begin vorig jaar.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #542 Gepost op: 16 augustus 2014, 18:45:32
Citaat van: RS6 link=msg=1289787 date=1408182758
Hmmm z'n InnerEdge lijkt mij ook wel wat. ;-)
Raar dat heel veel mooi spul (nog) niet goed gekeurd is.
In NL is er, zeker voor de dual color balken wel een afzet markt zou je zeggen.

Bedoel je te zeggen dat het wind geruis bij de V50 van Zeeland wel mee viel?


De InnerEdge is gewoon een mooi balkje  8)
Reden dat er veel spul niet gekeurd is, heeft ongetwijfeld te maken met de productaanpassingen en de kosten voor de keuring/certificering afgewogen met de afzetmarkt....

Ik bedoel meer te zeggen, is dat überhaupt wel eens bekeken? Het KLPD ging van de enkelvoudige lamp naar een van de dikste en lompste balken die er waren (Federal Signal Vista)...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #543 Gepost op: 16 augustus 2014, 23:39:33
Citaat van: Jerommeke link=msg=1289841 date=1408207532
De InnerEdge is gewoon een mooi balkje  8)
Reden dat er veel spul niet gekeurd is, heeft ongetwijfeld te maken met de productaanpassingen en de kosten voor de keuring/certificering afgewogen met de afzetmarkt....

Ik bedoel meer te zeggen, is dat überhaupt wel eens bekeken? Het KLPD ging van de enkelvoudige lamp naar een van de dikste en lompste balken die er waren (Federal Signal Vista)...
het lastige is dat vanuit de ece-r65 de verlichting niet in het voertuig mag zitten. Zo mogen hide a ways ook niet meer ingebouwd worden. (achter een andere lens kan dit natuurlijk de lichtspreiding veranderen)
zo ook het Dual color verhaal. De lichtunit welke ter keuring aangeboden wordt mag maar 1 kleur uitstralen. Laatste tijd heeft redtronic het wel voor elkaar gekregen maar hoe vraag ik mij af.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #544 Gepost op: 17 augustus 2014, 10:20:59
Citaat van: cavia link=msg=1289890 date=1408225173
het lastige is dat vanuit de ece-r65 de verlichting niet in het voertuig mag zitten. Zo mogen hide a ways ook niet meer ingebouwd worden. (achter een andere lens kan dit natuurlijk de lichtspreiding veranderen)
Daarmee loopt de regeling dan wel weer achter de technische vooruitgang en operationele eisen aan. (Bij wie kan ik mijn beklag doen? ;-))

Citaat van: cavia link=msg=1289890 date=1408225173
zo ook het Dual color verhaal. De lichtunit welke ter keuring aangeboden wordt mag maar 1 kleur uitstralen.
Effe snel de regeling doorgelezen maar niet gevonden waar dat staat. Heb je daarvan een bron? Want dan zou de Comet SL LED ook niet toegelaten zijn, zie echter verder boven (bijdrage van LSV, meen ik).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,323
Reactie #545 Gepost op: 17 augustus 2014, 11:07:54
Wordt het dan geen tijd om eens wat mensen in die commissie plaats te laten nemen die wat meer hebben met (technische) innovatie? Zijn we denk ik allemaal mee gebaat...


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #546 Gepost op: 17 augustus 2014, 11:44:38
Citaat van: André Welten link=msg=1289918 date=1408266474
Wordt het dan geen tijd om eens wat mensen in die commissie plaats te laten nemen die wat meer hebben met (technische) innovatie? Zijn we denk ik allemaal mee gebaat...

Dat heeft totaal geen zin. Het beschikbare geld is al 3 x uitgegeven, met als laatste uitgave de Honac lamp. Ik heb niet de illusie dat er nu nog weer geld vrijgemaakt gaat worden omdat ervaringsdeskundigen zeggen dat de lamp niet voldoet. De leverancier/fabrikant zegt immers dat ie dat wel doet en kan de certificaten overhandigen waaruit dat zou blijken. Dat kon men niet van de hockeypuk (althans, niet als combinatielamp, wel wel van de twee lampen los van elkaar, maar dat is niet hetzelfde), en dus hadden de klagers een gerede grond om te klagen en MOEST men wel opzoek naar iets anders. Toen kwamen de "heren met verstand van zaken" met de achtelijke redenatie dat de lamp ook een blauwe uitstraling moest hebben als ie niet aan stond, waarmee de Comet afviel als alternatief voor de hockeypuk. En daar was de mogelijkheid om de Honac lamp te introduceren. Kennelijk geldt de vereiste blauwe uitstraling alleen bij de losse lamp, want ik zie ze nog steeds niet de transparante  kappen van de daksets van de Tourans vervangen voor blauwe. Dus, er is nu een lamp die voldoet, en bestaat er derhalve geen echte noodzaak om opzoek te gaan naar iets anders. Dat er veel betere alternatieven op de markt beschikbaar zijn is evident, maar omdat de alwetende het beschikbare geld tot 3 x aan toe aan iets hebben uitgegeven wat in de praktijk toch niet helemaal "je van het" blijkt te zijn, is er de komende 10 a 15 jaar geen geld beschikbaar om iets anders aan te schaffen. Mooi he.
Zoals ik al eerder heb gezegd, veiligheid is en blijft een belangrijke sluitpost in de meeste begrotingen.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #547 Gepost op: 18 augustus 2014, 00:16:05
Citaat van: FlyingDutchman link=msg=1289908 date=1408263659
Effe snel de regeling doorgelezen maar niet gevonden waar dat staat. Heb je daarvan een bron? Want dan zou de Comet SL LED ook niet toegelaten zijn, zie echter verder boven (bijdrage van LSV, meen ik).

Ik kan hem zo snel niet vinden vanuit mijn mobiel maar dit is te lezen in de documenten voor het aanbieden van de lampen ter keuring.
er zijn tegenwoordig wel meer Dual color lampen op de wereld maar niet allen zijn oog Dual color in de zin van meerdere kleuren uit 1 led (zoals bijvoorbeeld axixtech en redtronic) maar vanuit 1 blauwe en 1 amber led.
of ze zijn apart als keuring aangeboden en daarna op elkaar geplakt (hockeypuck, led units uit de freedom).


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #548 Gepost op: 9 september 2014, 09:47:14
Bij deze Volvo V70 van Verkeerspolitie Den Haag zijn andere grille-flitsers geplaatst. Ze lijken erg op wat de K1600GT's van MO onder de koplamp hebben, maar dat kan ik fout hebben.

Aanschouw zelf:





silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #549 Gepost op: 9 september 2014, 11:42:20
En de reden daarvan is?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.