Brancards wat aan de korte kant...

Auteur Topic: Brancards wat aan de korte kant...  (gelezen 1885 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sampie, CCDS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Gepost op: 30 juni 2011, 22:22:50
Wat mij opviel toen ik ineens zelf op zo'n ding lag, is dat de brancards weliswaar heel modern zijn, maar nog steeds ongeloveloos kort.
Ik lag bijna klem op dat ding! Nu ben ik niet ontzettend lang (1,78m), maar toch paste het net niet.
De mensen zijn de afgelopen jaren gemiddeld steeds langer geworden, maar volgens mij is er aan de brancards niks veranderd.
Voor bedden is er wel een verlengstuk beschikbaar. Maar hoe zit dat met het voetenbord van de brancards? Zit daar ook nog muziek in?


Beter goed gek, dan niet goed wijs. Waar een wil is, ben ik weg! Iustitia vincit! ;)


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1 Gepost op: 1 juli 2011, 01:57:32
Ik ben 2.07 mtr lang.

Ben een aantal jaar geleden tijdens wintersport een keer goed gevallen waardoor ik in een banaan de berg af moest. Dat was op zich geen probleem. Beneden kwam het grootste probleem. Ik paste amper in de ambu(VW Transporter). Ze hebben me toen een zware verdoving/pijnstiller gegeven en me toen bij schouders omhoog getild. Toen de deuren dicht en mij weer terug gelegd. KAn je vertellen heb nog nooit zoveel pijn in mijn donder gehad als toen.

Op NL branchards pas ik ook net niet fatsoenlijk. Maar gelukkig lig ik er niet elke dag op.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #2 Gepost op: 1 juli 2011, 05:07:31
Een nieuwe generatie ambulancebrancard valt te verlengen, zeker als je 1.78 bent moet dat geen probleem zijn.

Waar het probleem wel in zit is dat het maken van langere brancards op zich (voor de steeds langere Nederlander) geen optie is omdat ze dan geen lift meer in kunnen en geen draai in de gallerij kan maken.
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Sampie, CCDS

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #3 Gepost op: 1 juli 2011, 19:47:50
Ja, dat begrijp ik. Liften en galerijen vormen dan een probleem, maar ik kan me bedenken dat er een uitschuifbaar deel aan het voeteneinde bij kan zitten.
Het ging mij in dit geval om de verrijdbare types die binnenshuis (in het ziekenhuis) worden gebruikt. Deze worden dus op de pijnpoli gebruikt. En als ze dan zo'n spuit erin gerost hebben, moet je daar 1,5 a 2 uur blijven. Lig je dus op zo'n mormel van een ding met de voeten tegen de onderkant aan, eigenlijk klem. Nou ja, half zittend dan. De rug die het toch al niet zo best deed (dat was de reden van die spuit), ligt daar niet echt lekker bij. Wat moet ik daar nou es op verzinnen? Helemaal plat en op m'n zij gaan liggen? Dan kan ik ongestraft m'n knieen opkrullen....
Beter goed gek, dan niet goed wijs. Waar een wil is, ben ik weg! Iustitia vincit! ;)