Nieuwsfotograaf vervolgd voor brandstichting

Auteur Topic: Nieuwsfotograaf vervolgd voor brandstichting  (gelezen 4390 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

district8

  • Redacteur/fotograaf van district8.net
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
    • district8.net
Gepost op: 19 juli 2011, 16:03:39
DEN BOSCH - Het Openbaar Ministerie in Den Bosch vervolgt een 33-jarige nieuwsfotograaf uit Veghel wegens twee brandstichtingen in Vorstenbosch en Veghel, vorig jaar.

Meer op nu.nl : http://www.nu.nl/media/2569263/nieuwsfotograaf-vervolgd-brandstichting.html

groeten,

Remco




tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2011, 16:57:04
Tja als je graag nieuws wilt op je 112 site maar er gebeurd weining dan help je het lot gewoon een handje..... >:D
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2011, 18:17:31
Had ik dit al niet in een soortgelijke vorm gehoord?

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=17411.0

Trouwens, slimme jongens, als een fotograaf tegen mij zegt: steek een brandje aan, dan doe ik dat natuurlijk ook direct  0098


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2011, 22:30:49
Citaat
slimme jongens, als een fotograaf tegen mij zegt: steek een brandje aan, dan doe ik dat natuurlijk ook direct
 
Als je het bericht leest zul je begrijpen dat deze twee jongens een handicap hadden en dus makkelijker beinvloedbaar waren.
Citaat
Had ik dit al niet in een soortgelijke vorm gehoord?
Ja en in Drenthe, en in Limburg en in.... zoek maar eens terug.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2011, 20:49:23
Oeps, daar had ik over heen gelezen...

Mijn excuses daarvoor.


Journalist Peter

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #5 Gepost op: 23 september 2011, 19:03:19
Het is strafbaar om iemand aan te zetten tot een misdrijf (uitlokking).

De rapen zijn dan ook goed gaar als justitie je in de nekvel pakt. ;D
Er bestaan geen slechte fototoestellen, wel slechte fotografen...


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #6 Gepost op: 23 september 2011, 20:35:49
Begreep dat de rechtzaak is uitgestelt


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #7 Gepost op: 24 september 2011, 12:49:46
Jup, wat ik begreep is de zaak tegen TL bij de politierechter ingetrokken en doorgeschoven naar de meervoudige kamer. Dit zal vermoedelijk iets met de strafeis te maken hebben. Zaken waarvoor de OvJ meer dan een jaar gevangenisstraf eist moeten voorkomen bij de meervoudige kamer, andere bij de politierechter. Van uitstel komt dus zeker geen afstel....
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #8 Gepost op: 8 november 2011, 18:20:47
Werkstraf geëist tegen nieuwsfotograaf Veghel voor aanzetten tot branden

Laatst gewijzigd: dinsdag 8 november 2011 - 16:23 | Auteur: Peter de Bekker
 Foto: sxc.hu
DEN BOSCH - De nieuwsfotograaf uit Veghel die vorig jaar twee tieners zou hebben aangezet tot het stichten van twee branden hangt een werkstraf van honderd uur boven het hoofd. Verder wil de officier van justitie dat de man een voorwaardelijke celstraf van vijf maanden krijgt opgelegd.
De fotograaf zei dinsdag tegen de rechter in Den Bosch dat hij niets met de branden in Vorstenbosch en Veghel te maken heeft. Volgens de pyromanen gaf de hobbyfotograaf hun benzine en kranten, zodat ze de branden konden aansteken.

De twee licht verstandelijk gehandicapte jongens uit Vorstenbosch en Uden kregen vorig jaar ook taakstraffen plus voorwaardelijke celstraffen opgelegd. Een van de twee vertelde de rechter dinsdag dat de fotograaf hen 'vaker opnaaide om brand te stichten'.

http://www.omroepbrabant.nl/?news/164406772/Werkstraf+ge%EBist++tegen+nieuwsfotograaf+Veghel+voor+aanzetten+tot+branden.aspx


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #9 Gepost op: 22 november 2011, 16:15:31
200 uur werkstraf voor Veghelse fotograaf
Een 33-jarige Veghelaar is door de rechtbank in Den Bosch veroordeeld tot 200 uur werkstraf voor het aanzetten tot brandstichting.
De man maakte foto's van de branden voor zijn website. De rechtbank acht bewezen dat de Veghelse fotograaf twee mannen uit Uden en Vorstenbosch voor zijn karretje heeft gespannen. Hij dirigeerde de twee zwakbegaafde mannen naar afgelegen schuurtjes en andere objecten om deze in brand te steken. In een aantal gevallen kregen ze brandbare vloeistof en kranten mee om de klus te klaren. De fotograaf ontkende tijdens de zitting elke betrokkenheid bij de brandstichtingen in Veghel en omgeving.

http://www.brabantsdagblad.nl/regios/udenveghel/9925225/200-uur-werkstraf-voor-Veghelse-fotograaf.ece