Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!

Auteur Topic: Politie mag wél verkeersregels overtreden, ook zonder zwaailicht en sirene!  (gelezen 267778 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Citaat van: zwelgje link=msg=1343267 date=1428911221
De uitspraak van de rechterbank gaat over een bestuurder van een OGS voerend voertuig.

Mijn post is dus geen uiteenzetting over alle wet- en regelgeving betreffende politie ambtenaren die een voertuig besturen, dus lijkt het me logisch om alle niet relevante regelgeving buiten beschouwing te laten.
Zeker ook niet als de rechtbank dit ook verder niet gebruikt in haar motivatie voor het vonnis.

Duidelijk genoeg inderdaad.

De uitspraak toont maar weer eens aan: er wordt toch echt van een diender verwacht dat hij zelf na kan denken voordat je wat doet/ gaat doen in plaats van je achter regeltjes te verschuilen. De uitspraak toont dus maar weer eens aan dat je een stel hersens nodig om diender te zijn, en niet persé een voet op het gaspedaal moet kunnen of durven te zetten
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Citaat van: moppersmurf link=msg=1343695 date=1429045654
Duidelijk genoeg inderdaad.

De uitspraak toont maar weer eens aan: er wordt toch echt van een diender verwacht dat hij zelf na kan denken voordat je wat doet/ gaat doen in plaats van je achter regeltjes te verschuilen. De uitspraak toont dus maar weer eens aan dat je een stel hersens nodig om diender te zijn, en niet persé een voet op het gaspedaal moet kunnen of durven te zetten
Het probleem is denk ik ook wel dat door alle uitzonderingspositie's de regels ook onduidelijk zijn gemaakt.
Je mag afwijken van de wetgeving want daar  heb je een uitzondering op, maar op die uitzondering maken we een andere regel waar je wel weer van mag afwijken, op die afwijking stellen we weer andere regels waar je ook weer van mag afwijken..... Een duidelijk kader blijft in dat geval niet over.
Wat voor de 1 namelijk zo helder als glas lijkt, is voor de ander mat.....
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


R0N4NN

  • Student IVK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 138
En ja hoor, net kom ik dit tegen: http://www.powned.tv/nieuws/raar/2015/04/burger_geeft_agent_boete_af.html
Zo jammer dat er weer mensen moeten zijn die het nodig vinden dit soort dingen te doen.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
En dan die reacties op Facebook (zie link in GS item).....

ZE staan dubbel geparkeerd om frietjes te kopen, ZE dit.. ZE dat...

Domme figuren heb je erbij.  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
DAT soort lui moet eens een paar dagen diensten mee draaien met de HV takken. Eens kijken of ze het nog zo erg vinden dat 'men' even dubbel parkeert om eten te halen als ze vervolgens nauwelijks tijd krijgen om het op te eten omdat de volgende spoed melding afghandeld dient te worden.  >:D


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
DAT soort lui moet eens een paar dagen diensten mee draaien met de HV takken. Eens kijken of ze het nog zo erg vinden dat 'men' even dubbel parkeert om eten te halen als ze vervolgens nauwelijks tijd krijgen om het op te eten omdat de volgende spoed melding afghandeld dient te worden.  >:D
Er zijn meer mensen die het druk hebben, eigenlijk geen tijd hebben om wat te eten en brood vergeten te smeren en dan ff snel wat moeten halen en niet dubbel mogen parkeren. Patat halen ziet de gemiddelde burger niet als politiewerk vandaar dat ze daar wat van vinden. En ja als er een ambulance staat hoor je er nooit iemand over. Maar dat komt als je verkeerd geparkeerd staat de ambulance broeder je daar geen sanctie voor opgelegd en de politie doet dat wel. Is dat nu moeilijk te begrijpen. Er is geen begrip voor en zo'n briefje onder je ruitenwissers is een soort van wraak schat ik in. Kinderachtig dat je denkt als politie dat je daar op in moet gaan alsof je bezwaar aantekent en het goed probeert te praten. Als ik als burger zo'n briefje onder mijn ruitenwisser vind zal ik glimlachen bij mezelf denken misschien heeft hij gelijk of niet natuurlijk en dan ben ik het vergeten en misschien houd ik er de volgende keer wel rekening mee. Maar me verdedigen op internet, nee het heeft geen waarde is gewoon een vodje van iemand die niks beter te doen had.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
bron: www.facebook.com/politiewageningen

Citaat van: Politie Wageningen 15 april om 20:25 ·
Op dinsdag 14 april 2015 werden wij verrast met dit briefje van een burger. Dit briefje troffen wij aan onder de ruitwisser van ons dienstvoertuig. Het briefje is onder de ruit gelegd omdat ons voertuig niet in een daarvoor bestemd parkeervak stond geparkeerd, maar aan de zijde van de winkelstraat. Waarom is het voor de politie wel toegestaan om op deze manier te parkeren?

Noodhulp is hulp bij incidenten die met spoed inzet van de politie nodig hebben. Hiervoor zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week noodhulpeenheden beschikbaar. Bij deze incidenten is het noodzakelijk dat de noodhulpeenheden direct handelen. Zij worden aangestuurd door de meldkamer.

Om zo snel mogelijk inzetbaar te zijn parkeren deze noodhulpeenheden hun voertuig zo gunstig mogelijk. Dit kan op de stoep zijn maar soms ook midden op straat. De politie heeft hiervoor vrijstelling. Wij snappen dat dit in sommige situaties heel vervelend kan zijn. Wij vragen uw begrip voor het feit dat onze noodhulpeenheden bij sommige incidenten hun auto’s parkeren op de niet daarvoor bestemde plaatsen. Uiteraard proberen wij overlast te voorkomen en zullen wij, voor zover mogelijk, ons houden aan de regels die voor een ieder ander ook gelden.


Citaat van: Politie Wageningen 5 uur ·


Goedemorgen!

We hadden niet verwacht dat ons vorige bericht over parkeren zoveel bij iedereen los zou maken. Mooi om te zien hoe betrokken iedereen zich voelt bij dit onderwerp! Het levert veel discussie op, die discussie gaan we niet nog een keer helemaal overdoen. Maar we willen wel benadrukken dat wij als politie met een andere reden op de weg zijn dan de rest van de weggebruikers. Wij moeten mensen helpen en boeven vangen en daarbij werken we bijna altijd onder tijdsdruk. Daarom moeten we af en toe te hard rijden, en ja, daarom zoeken we ook niet altijd een officiële parkeerplaats op. Hopelijk hebt u daar begrip voor!



Samen sterk in de hulpverlening!


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: Live link=msg=1344288 date=1429280339
bron: www.facebook.com/politiewageningen


Over het commentaar maar te zwijgen!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Ach, ik kijk eerst naar mijzelf en lever dan commentaar op het gedrag van een ander. Dubbel parkeren voor patat  :o

Makkelijk hè commentaar leveren? Als je zo weinig tijd hebt om eten te halen.... waarom sta je dan in de rij bij de snackbar en eet je niet gewoon een thuis gesmeerd broodje? Die hoef je niet op te warmen, niet te ontdooien maar kan je eten als het uitkomt.

Er wordt hier wel een hele simpele gedachte gang gevolgt, is het niet? In mijn ogen ben "je" gewoon te lui om eten om te koken of een broodje te smeren en dus ga je maar een vette bek halen. En kennelijk ben je dan ook nog te lui om te lopen ook.

Dit is trouwens niet op de persoon, maar voor alle dienders die zich achter voornoemd excuus verschuilen. Simpel en eenvoudig GELUL! Ik heb jaren noodhulp gedraait en ik hield in het eten dat ik meenam rekening met het gegeven dat ik weg gegroepen kon worden. Geen patat dus, want koude patat is niet lekker. Chinees kan prima, dat kan je opwarmen het smaakt toch al niet. Pizza is koud ook best lekker. En een thuis klaar gemaakt potje?  O0

Nogmaals:  :'(

Aldus moppersmurf
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Prio1

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
Citaat van: moppersmurf link=msg=1345939 date=1429828551
Ach, ik kijk eerst naar mijzelf en lever dan commentaar op het gedrag van een ander. Dubbel parkeren voor patat  :o

Makkelijk hè commentaar leveren? Als je zo weinig tijd hebt om eten te halen.... waarom sta je dan in de rij bij de snackbar en eet je niet gewoon een thuis gesmeerd broodje? Die hoef je niet op te warmen, niet te ontdooien maar kan je eten als het uitkomt.

Er wordt hier wel een hele simpele gedachte gang gevolgt, is het niet? In mijn ogen ben "je" gewoon te lui om eten om te koken of een broodje te smeren en dus ga je maar een vette bek halen. En kennelijk ben je dan ook nog te lui om te lopen ook.

Dit is trouwens niet op de persoon, maar voor alle dienders die zich achter voornoemd excuus verschuilen. Simpel en eenvoudig GELUL! Ik heb jaren noodhulp gedraait en ik hield in het eten dat ik meenam rekening met het gegeven dat ik weg gegroepen kon worden. Geen patat dus, want koude patat is niet lekker. Chinees kan prima, dat kan je opwarmen het smaakt toch al niet. Pizza is koud ook best lekker. En een thuis klaar gemaakt potje?  O0

Nogmaals:  :'(

Aldus moppersmurf
Friday snacky Friday  8)
Mijn uitspraken kunnen nooit in verband worden gebracht met welke organisatie dan ook.