vreemde auto in de straat

Auteur Topic: vreemde auto in de straat  (gelezen 5814 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

tosan

  • Gast
Gepost op: 22 augustus 2011, 11:14:28
Hallo,
Reeds enkele maanden staat een Renault Scenic onbeweeglijk geparkeerd in Mechelen -Belgie. Niemand in de straat kent die wagen. De wagen is niet als gestolen gesignaleerd, dus mag hij daar blijven staan van de politie. In de wagen liggen her en der kinderkleren en speelgoed (kleuter). Het lijkt me bizar dat een kind maandenlang zonder zijn favoriet speelgoedje kan.
Iemand suggesties ?




Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2011, 11:22:39
Je kan er vrij weinig aan doen. Zolang de auto verzekerd is, netjes de belasting betaald word, en niet gestolen is, mag deze daar staan.
Je kan uiteraard de politie vragen om de eigenaar te contacten maar het is maar de vraag of ze daar tijd en moeite in willen steken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2011, 15:45:11
Je kan er vrij weinig aan doen. Zolang de auto verzekerd is, netjes de belasting betaald word, en niet gestolen is, mag deze daar staan.
Je kan uiteraard de politie vragen om de eigenaar te contacten maar het is maar de vraag of ze daar tijd en moeite in willen steken.

En als aanvulling misschien naar de gemeente bellen en dit doorgeven. Misschien dat in Belgie andere regels gelden m.b.t. de term ' wrak ' zodat het voertuig evt. weggesleept kan worden.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 23 augustus 2011, 06:52:07
Je kan er vrij weinig aan doen. Zolang de auto verzekerd is, netjes de belasting betaald word, en niet gestolen is, mag deze daar staan.
Je kan uiteraard de politie vragen om de eigenaar te contacten maar het is maar de vraag of ze daar tijd en moeite in willen steken.
Zelfs dan duurt het lang voor er iets aan gedaan wordt.
Zo stond bij ons op de basis een auto op de parkeerplaats die geen APK had sinds 2008, had kapotte buitenspiegels/banden en het mos groeide er nog net niet in. Het duurde ruim 2 jaar voor de auto was weggehaald nadat we diverse keren de KMar hadden ingeschakeld.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 23 augustus 2011, 10:57:52
Zelfs dan duurt het lang voor er iets aan gedaan wordt.
Zo stond bij ons op de basis een auto op de parkeerplaats die geen APK had sinds 2008, had kapotte buitenspiegels/banden en het mos groeide er nog net niet in. Het duurde ruim 2 jaar voor de auto was weggehaald nadat we diverse keren de KMar hadden ingeschakeld.

APK is ook geen vereiste om een auto op de weg te laten staan, verzekering is dat wel (en wegenbelasting). Als hij geen wegenbelasting betaald is het een kwestie van een brief naar de belastingdienst en hij is heel snel weg. Als hij dat wel betaald heb je twee optie's:
- Het voertuig een ''wrak'' laten worden, en hopen dat de gemeente een potje heeft om dat ding weg te halen (negen van de tien keer duurt dat ook jaren, kost de gemeente namelijk ook redelijk wat geld).
- De eigenaar proberen te contacten om het ding weg te halen, eventueel onder druk van wat hoge bekeuringen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 23 augustus 2011, 11:06:38
Sorry vergeten te melden, maar het voertuig was niet verzekerd en wegenbelasting was een tijd niet betaald.
De wagen bleek van een militair die al een tijdje uit dienst was en wel een simpel dacht.
Toch duurde het 2 jaar voor dat ding weg was na het eerste contact met de wijkmeester.
Wij wilde al bijna een poll maken  ;D ;D


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #6 Gepost op: 23 augustus 2011, 11:12:08
JE zegt het al hij stond op de basis, dus geen openbare weg in de zin van de wegenverkeerswet. Hier gelden andere regels als op de openbare weg. Dus moet je een andere procedure doorlopen om een vtg weg te krijgen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 23 augustus 2011, 11:26:22
Als je de basis oprijdt dan staat er wel een bord met de tekst dat de regels gelden conform de wegenverkeerswet.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #8 Gepost op: 23 augustus 2011, 11:30:16
Juist op een basis lijkt het mij een stuk makkelijker.... Daar is een rechthebbende die de auto op zijn terrein ongewenst kan verklaren. Gewoon twee aangetekende brieven naar de tenaamgestelde en dan de auto met een kraan laten verwijderen van jou terrein.... Of ga ik dan heel kort door de bocht.  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 23 augustus 2011, 12:08:16
Juist op een basis lijkt het mij een stuk makkelijker.... Daar is een rechthebbende die de auto op zijn terrein ongewenst kan verklaren. Gewoon twee aangetekende brieven naar de tenaamgestelde en dan de auto met een kraan laten verwijderen van jou terrein.... Of ga ik dan heel kort door de bocht.  ::)

Hoe kom je als particulier aan een tenaamgestelde en als tweede, als jij de auto weg laat slepen komen de kosten voor jouw en moet je dat ding ook ergens laten ... Op de openbare weg mag niet, want dan ben jij degene die zich van een afvalstof ontdoet  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !