Gevaren van de brandweer in verschillende landen

Auteur Topic: Gevaren van de brandweer in verschillende landen  (gelezen 74803 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Reactie #130 Gepost op: 15 maart 2013, 11:10:40
flinke rook te zien.
Je ziet hem helaas niet aan de achterzijde denk dat je hem daar mooi naar binnen ziet zuigen.
Volgens mij is dit het filmpje van de achterzijde.
3/10/2013 Harrison New Jersey Fire
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #131 Gepost op: 16 maart 2013, 22:44:32
Peach fire 3-4-13
Tja, zeg het maar, zouden we het hier ook zo doen?


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #132 Gepost op: 17 maart 2013, 08:26:48
Ik zou het zo toch ook doen denk ik, het vuur doven is ook een manier om te voorkomen dat het uitbreiding neemt. Men heeft deze brand in mijn ogen goed aangepakt. En ze gaan pas binnen als er meerdere ploegen terplaatse zijn. En je ziet de slagkracht van LD goed, dit had je met HD niet gekunnen.
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #133 Gepost op: 17 maart 2013, 09:20:06
Ik zou het zo toch ook doen denk ik, het vuur doven is ook een manier om te voorkomen dat het uitbreiding neemt. Men heeft deze brand in mijn ogen goed aangepakt. En ze gaan pas binnen als er meerdere ploegen terplaatse zijn. En je ziet de slagkracht van LD goed, dit had je met HD niet gekunnen.
Het gaat me meer om de eerste aanvalsweg. Die is nu door dat gangetje, onder de vuurhaard doorgegaan. Je weet nooit in hoeverre de constructie al is aangetast, dus hoe groot is de kans dat de boel al naar beneden komt. ;)


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Reactie #134 Gepost op: 17 maart 2013, 11:17:44
De amerikanen kennende, kennen ze de objecten in hun inzet gebied nogal goed, ze doen daar regelmatig verkenningen met de volledig bemanning dus waarschijnlijk zal dit voor hun wagen de snelste weg geweest zijn. Natuurlijk heb je gelijk met je bedenking over het gevaar maar ja een inschatting van de bevelvoerder op de wagen natuurlijk ;-)
Go home we got it !!!  We finish what others can't


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #135 Gepost op: 30 juli 2013, 16:41:09
Deze vind ik wel mooi.  0098

Zitten wij hier in Nederland moeilijk te doen over SIV's, TS4 en TS2.
In dit filmpje gaat deze brandweerman in 1ste instantie gewoon alleen een leegstaand pand binnen.

2nd floor FULLY INVOLVED Helmet Cam

Ademlucht voor de bevelvoerder is ook niet nodig.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #136 Gepost op: 25 november 2013, 13:17:58
http://www.youtube.com/watch?v=2FMcwbZpR9A
Brandbestrijding ergens in midden of zuid amerika. Zelfs in vergelijking met voormalige oostbloklanden zie ik heir dingen gebeuren  :o
En niet eens erg lang gelden, 2011
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #137 Gepost op: 25 november 2013, 16:39:38
Wat is er mis mee dan?  :-X :-X :-X :-\ :o :o :o

In je poloshirtje naar binnen, en in je poloshirtje een toegang verschaffen in de zware rook. Ademlucht hebben de meeste ook nooit van gehoord, of we doen gewoon ademlucht af terwijl ze nog wel binnen zitten. Ik vraag me af wat we hier in nederland moeilijk doen >:D :-\


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #138 Gepost op: 26 maart 2014, 16:28:55
Fire Near AIG Campus

Lijkt me toch geen heel brandveilig pand...


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #139 Gepost op: 26 maart 2014, 17:25:09
Hout skelet bouw en pand was nog `under construction`.
Wel opmerkelijk en herkenbaar de reactie van de collega op de ladder naar zijn maat  0098
Basis kennis van de tweede collega over het werkgebied en belasting van een autoladder mag nog wel wat opgepoetst worden. Denk dat met onze autoladders deze truc niet gelukt was. Over het algemeen wordende amerikaanse autoladders gekenmerkt door een grotere vlucht en zwaardere belasting.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar