Tochtje met de Nikolaas Wijsenbeek *KNRM*

Auteur Topic: Tochtje met de Nikolaas Wijsenbeek *KNRM*  (gelezen 24316 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #50 Gepost op: 4 september 2011, 17:36:59
@highlander:

Ja KNRM Huizen is voor sommigen een geliefd onderwerp.
 
Ik kan wel zeggen dat bij andere evenementen op en aan het water bij de Oostelijke en Noordelijke randmeren (Veluwemeer/Wolderwijd/Veluwemeer/Drontermeer) altijd afspraken hierover gemaakt worden en bij geconstateerde excessen er een terugkoppeling plaats vindt om het een volgende keer te voorkomen.

Alle hulpverleners weten daar wat er daar van hem/haar verwacht wordt.


stormvogel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 139
Reactie #51 Gepost op: 4 september 2011, 21:48:41
Weet het niet zeker maar als een knrm eenheid helpt bij een evenement moet hij altijd beschikbaar blijven voor sar taken dus wat dat betreft hebben ze hier gelijk . Is er iemand van station huizen die hier op heeft gereageerd waarom ze niet hebben gereageerd op het alarm ? En de knrm mag wel met gasten varen maar moet zich net als ieder ander aan de wet houden, en zodra er iets tussen komt zo snel mogelijk de mensen van boord en overgaan tot de primaire taak tbv een sar.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #52 Gepost op: 4 september 2011, 22:32:50
In principe heb je gelijk, natuurlijk.
Maar het komt hier uitsluitend onder het vergrootglas te liggen, omdat het hier KNRM Huizen betreft en niet een ander station (wel of niet KNRM) waar ze dit soort dingen ook doen. Zodra het Huizen betreft wordt het "hoog van de toren". Ik vraag me af in wiens belang dat is....

Het zou zo kunnen zijn dat huizen de kroon spant met dit soort dingen en daardoor in de belangstelling staat.
Het KNRM station hier zie ik dat ook niet zo doen 998765


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #53 Gepost op: 4 september 2011, 23:37:14
We bleren wel allemaal maar wat over wat de KNRM allemaal wel niet doet op de randmeren. Maar klopt het ook allemaal wel?

Waarom heeft station Huizen nu daadwerkelijk niet gereageerd op de melding? Lijkt me dat de vrijwilligers van de KNRM ook net zo graag een klus willen klaren als elke andere (water)hulpverlener. Daar ben je ten slotte vrijwilliger voor.

Aan de andere kant denk ik. Volgens mij betaald de donateur de KNRM voor haar SAR taken en niet voor het rond varen van derden. Helemaal niet wanneer er een melding is.


fishermensfriend

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #54 Gepost op: 5 september 2011, 02:05:08
Vraag me weleens af, in de tijd dat de gooier nog geen knrm boot was ging het toen ook zo verkeerd met huizen ? Volgens mij zijn het veelal dezelfde mensen die er op varen , kan iemand mij dat vertellen ? Dus gewoon de vraag hoe functioneerde ze in de tijd dat ze nog reddingsbrigade waren ?


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #55 Gepost op: 5 september 2011, 10:36:56
Vraag me weleens af, in de tijd dat de gooier nog geen knrm boot was ging het toen ook zo verkeerd met huizen ? Volgens mij zijn het veelal dezelfde mensen die er op varen , kan iemand mij dat vertellen ? Dus gewoon de vraag hoe functioneerde ze in de tijd dat ze nog reddingsbrigade waren ?

Dat zou ik ook wel eens willen weten, of het echt zo veel veranderd is omdat er een ander logo op zit? Als het dezelfde mensen zijn gebleven, zou het dan kunnen komen door de personen die in de plaatselijke commissie een plekje hebben gekregen?

Ik denk trouwens dat een echte vergelijking moeilijk wordt, omdat de hele situatie in reddingsland de afgelopen jaren flink is veranderd en daarmee ook de Reddingsbrigades. De KNRM Huizen van nu kun je niet vergelijken met de Reddingsbrigade Huizen van toen, want als het een Reddingsbrigade was gebleven was er waarschijnlijk ook veel veranderd. Zonder de komst van de KNRM had deze regio mogelijk als eerste een volledige RVR gekregen, wie zal het zeggen?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #56 Gepost op: 5 september 2011, 19:26:19
Ik vind de commotie in deze, die door Henk wordt aangemoedigd echt overdreven en zinloos. Heeft hij nou echt niets beters te doen?
Ik vind een/deze discussie juist zinvol... kunnen we wat van leren...

De Ronduit uit Naarden was gedurende dag operationeel inzetbaar, sterker nog zij waren ook die hele dag op het water (en konden dus direct reageren).En zo kon de Nicolaas Wijsenbeek iets anders doen. Dat was dus afgedekt.
Was dat van tevoren afgesproken en was de kwc en de ac hiervan op de hoogte?

 
In deze specifieke inzet, aanvaring - werd meteen via de melder duidelijk dat er geen drenkelingen/personen gewond waren geraakt. De boten uit Almere en Naarden gingen ter plaatse. Een boot kon zelf verder, de ander is afgesleept door HOGE (die zegt zelf niet te slepen...).
Anyway, denk je nu echt dat als de situatie niet onder controle was de NW bij het festival was blijven liggen?
Ik mag hopen van wel.


En zo zie je ook maar, om te refereren aan het krantenartikel dat de KNRM Huizen niet zonder de Reddingsbrigade Naarden kan, echter dat is een ander topic.
Modje slotje?

Persoonlijk denk ik dat de KNRM het zeker niet gaat redden zonder de rb's, wel ben ik bang dat met de komst van de KNRM de rb's de nek wordt omgedraaid. En dat komt niet door hoge of jsh in mijn optiek.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


donderslag

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #57 Gepost op: 6 september 2011, 00:04:49
De NW was vrijgemaakt voor het evenement Strand. Op eenzelfde wijze als dat er reddingboten van de KNRM aanwezig zijn bij de Wereldhavendagen in Rotterdam en de natte HISWA in IJmuiden. Deze boten zijn uit de actieve dienst gehaald en worden vervangen door andere reddingboot. Voor wat betreft de kuststations is dat de Christien. Er wordt in principe alleen rondgevaren met nieuwe 'redders aan wal'.

Ik wens jullie op de randmeren veel succes met het gekeuvel, gelukkig werken in onze regio de brigades, KNRM en bergers wel goed samen!
Berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #58 Gepost op: 6 september 2011, 08:51:27
Wat meer samenwerking kan ook een optie zijn, als er meer organisatie niet kunnen uitvaren omdat er personeel te kort is kan je er voor kiezen om samen in 1 boot te gaan zitten. Dit is een gedachte als buitenstaander.

991001
9910001


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #59 Gepost op: 7 september 2011, 10:58:34
In principe heb je gelijk, natuurlijk.
Maar het komt hier uitsluitend onder het vergrootglas te liggen, omdat het hier KNRM Huizen betreft en niet een ander station (wel of niet KNRM) waar ze dit soort dingen ook doen. Zodra het Huizen betreft wordt het "hoog van de toren". Ik vraag me af in wiens belang dat is....

In mijn ogen gaat het alleen maar om de belangen van het slachtoffer!
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”