Al 35 keer zoekactie noodzakelijk

Auteur Topic: Al 35 keer zoekactie noodzakelijk  (gelezen 1874 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Gepost op: 14 september 2011, 16:06:01
Naar aanleiding van onderstaand nieuwsbericht. Hoe vaak kan je het maken om dit te organiseren? Natuurlijk is de vrijheid van deze vrouw een groot goed, maar de massale inzet van hulpdiensten al 35 keer?!?

Ik moet overigens wel zeggen dat ik het hele verhaal van epilepsie een klein beetje vreemd vind omdat je na een epileptisch insult wel even verward bent maar in het algemeen redelijk snel weer opknapt en dan toch in staat moet zijn om je lokatie te bepalen of op zijn minst je hond in bedwang te houden.

Citaat
Al 35 keer alarm om epileptica

WENEN - Een epileptische vrouw in Oostenrijk wil zichzelf niets ontzeggen. Ondanks haar ziekte trekt ze regelmatig de bossen in met haar hond.

Maar maandag kreeg de 37-jarige vrouw daar opnieuw een aanval van epilepsie en alarmeerde ze de hulpdiensten. Agenten vonden haar in een afgelegen stuk bos, nu al voor de 35e keer.

Agenten beginnen er genoeg van te krijgen. ,,We kunnen haar niet opsluiten, maar zo'n zoekactie kost veel tijd en mankracht'', klaagde een agent woensdag in dagblad Kronen Zeitung.

Probleem is ook dat de hond zijn bazin verdedigt. De politie moest pepperspray inzetten tegen de viervoeter om de epileptische vrouw te kunnen helpen.

Bron: Nu.nl




Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #1 Gepost op: 14 september 2011, 16:47:25
Je hebt het over massale uitruk, waar haal je dat vandaan?
Hoe kom je er bij dat de vrouw haar locatie niet kon bepalen?

Ik denk wel dat er wat moet gebeuren. Deze situatie lijkt me voor de vrouw en de hulpdiensten niet erg wenselijk.
Wat is de oplossing die je ziet voor deze vrouw?
Aan het lot over laten is toch niet echt een optie denk ik.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #2 Gepost op: 14 september 2011, 17:00:19
Ok, massaal is mijn literaire vrijheid alhoewel in het originele stuk de politie zelf aangeeft dat de zoekactie zeer "personal- und kostenintensiv" is. Het zal dus niet gaan om een enkel koppeltje agenten.

Dat de vrouw haar positie niet kan bepalen blijkt toch uit het feit dat er een zoekactie noodzakelijk is? Zij is zelf wel in staat geweest alarm te slaan met haar mobiel waarna er een zoekactie naar haar is opgezet en zij uiteindelijk in een "dicht verwachsenen Waldstück" gevonden is (dicht begroeid deel v/h bos). Lijkt mij dan dus wel duidelijk dat zij haar lokatie niet kende.


bewapi

  • Aspirant Niveau 4 Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 57
Reactie #3 Gepost op: 14 september 2011, 17:06:14
Bij een ongewenste brandmelding waarbij ons object de brandweer onnodigt alarmeerd kan de brandweer de kosten doorberekenen als wij er niet alles aan doen om dit te voorkomen. Gelukkig zijn er nog steeds geen kosten aan verbonden en is de samenwerking uitermate goed te noemen, dit komt omdat beide partijen contineu een oplossing voor dit probleem proberen te vinden.
Mochten wij als organisatie er niet alles aan doen om deze ongewenste meldingen te voorkomen, dan zal de brandweer ( lees gemeente ) elke keer dat zij uitrukken door een ongewenste melding de gemaakte kosten doorberekenen op ons.

Deze mevrouw weet dat zij door haar ziekte niet zomaar alleen op pad kan gaan. Kunnen de kosten van een dergelijke zoekactie niet doorberekent worden? Zij gaat immers na 35 x een aanval te hebben gehad nog steeds alleen het bos in ( haar hond kan haar niet redden ). Aantonen dat zij er alles aan heeft gedaan om te voorkomen dat de zoekactie wordt opgezet kan ze mijns inzien niet, ze gaat immers alleen het bos in.......

Ik ben er een voorstander van om dit soort kosten door te berekeken op de "klant"


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4 Gepost op: 14 september 2011, 17:07:38
Als ze nou eens begint met zichzelf uit te rusten met een goed gps alarm signaal, dat scheelt een hele zoektocht.

Ik begrijp heel goed dat de vrouw ondanks haar aandoening haar eigen leven wil beheersen door te doen wat ze zelf wil, maar als politie zou ik toch eens proberen om de vrouw aansprakelijk te stellen voor de gemaakte kosten. Benieuwd hoe een rechter hier over oordeelt.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Azijnzeikerd

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 327
Reactie #5 Gepost op: 14 september 2011, 17:09:40
Waar liggen de grenzen?

- Heeft iemand die al 25 jaar rookt en longkanker krijgt nog wel recht op medische zorg?

- Moeten we mensen die al meer dan xx keer een zelfmoordpoging gedaan hebben dan maar laten creperen?

- Moet iemand die in het weekend gaat voetballen en daardoor een letsel oploopt alle kosten zelf betalen?

- Moet iemand die epilepsie heeft met een ketting aan een muur vastgemaakt worden zodat ze geen normaal leven meer mag leiden, omdat de politie het een beetje zat wordt?

Overigens zou ik er geen moeite mee hebben dat mevrouw een deel van de kosten gaat vergoeden.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #6 Gepost op: 14 september 2011, 17:34:19
Ok, massaal is mijn literaire vrijheid alhoewel in het originele stuk de politie zelf aangeeft dat de zoekactie zeer "personal- und kostenintensiv" is. Het zal dus niet gaan om een enkel koppeltje agenten.

Dat de vrouw haar positie niet kan bepalen blijkt toch uit het feit dat er een zoekactie noodzakelijk is? Zij is zelf wel in staat geweest alarm te slaan met haar mobiel waarna er een zoekactie naar haar is opgezet en zij uiteindelijk in een "dicht verwachsenen Waldstück" gevonden is (dicht begroeid deel v/h bos). Lijkt mij dan dus wel duidelijk dat zij haar lokatie niet kende.

Geen idee of het wel of niet om een koppeltje agenten gaat. Kun je niet opmaken uit dit stuk tekst namelijk. Staat veel tijd en mankracht.

Maar los van deze definitie kwestie ben ik nog steeds benieuwd naar je oplossing.