Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 396550 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest11765

  • Gast
Reactie #510 Gepost op: 27 maart 2012, 09:03:01
De reddingsbrigade van Stiens helpt ons elke keer als wij in Stiens selectiedagen hebben (al 3 jaar).
Is het niet heerlijk als dat dus ook gewoon kan.

Eerst hadden wij het idee om hun ook een knrm shirt aan te geven, maar net zoals zij kwamen we eigenlijk wel tot de conclusie dat dit een veel mooier imago geeft. Samenwerken, iets wat je langs het strand of water ook doet (waar ook in NL) tussen de RB's en KNRMers.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #511 Gepost op: 27 maart 2012, 16:02:23
Samenwerken, iets wat je langs het strand of water ook doet (waar ook in NL) tussen de RB's en KNRMers.

Dat is nou niet zo handig zo' n uitdagende opmerking Kapitein Haak als je hier (wellicht terecht) geen discussie wilt hier over wat nu precies een reddingsbrigade is en over samenwerking tussen alle reddingsbrigades en de KNRM " waar ook in Nederland" . Ik zal er niet op in gaan, maar "“Practice what you preach".


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #512 Gepost op: 27 maart 2012, 19:53:02
Jij noemt als bron Ko van Leeuwen, ik hecht toch meer waarde aan wat Wikipedia daarover vermeldt:
Mijn verhaal gaat over de Nederlandse situatie en ik schrijf daarin REDDINGSBRIGADE met hoofdletters om aan te duiden dat ik het heb over Reddingsbrigade Nederland en de daaronder vallende organisaties. Daarnaast wordt kort genoemd dat er ook andere organisaties zijn waaronder HOGE.

Op zich heb je gelijk als je zegt dat reddingsbrigade een generiek woord is. Misschien moet ik het nog even aanpassen.


dannyknaap

  • Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
Reactie #513 Gepost op: 27 maart 2012, 22:23:00
Mijn verhaal gaat over de Nederlandse situatie en ik schrijf daarin REDDINGSBRIGADE met hoofdletters om aan te duiden dat ik het heb over Reddingsbrigade Nederland en de daaronder vallende organisaties. Daarnaast wordt kort genoemd dat er ook andere organisaties zijn waaronder HOGE.

Op zich heb je gelijk als je zegt dat reddingsbrigade een generiek woord is. Misschien moet ik het nog even aanpassen.

Je zou ipv REDDINGSBRIGADE misschien beter REDNED, kunnen gebruiken, goede omschrijving!
Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #514 Gepost op: 28 maart 2012, 00:10:33
... zonder dat weerwoord mogelijk is. Zoals bij Ko.
Hoezo is er geen weerwoord mogelijk? Je hebt mijn emailadres ;-)


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #515 Gepost op: 28 maart 2012, 00:11:31
Je zou ipv REDDINGSBRIGADE misschien beter REDNED, kunnen gebruiken, goede omschrijving!
Ik ben daar zelf een groot voorstander van, maar op landelijk niveau is gekozen voor REDDINGSBRIGADE NEDERLAND of RN.


AlexEGM

  • RB Egmond / Strandwacht
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #516 Gepost op: 28 maart 2012, 09:24:56
Ik ben daar zelf een groot voorstander van, maar op landelijk niveau is gekozen voor REDDINGSBRIGADE NEDERLAND of RN.
REDingsbrigade NEDerland dus t is toch tzelfde  :D
Op alle door mij geplaatste foto's zit copyright


dannyknaap

  • Strandwacht Almeerse Reddings Brigade
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
  • Zin in bewakingsseizoen 2014!
Reactie #517 Gepost op: 28 maart 2012, 11:40:26
REDingsbrigade NEDerland dus t is toch tzelfde  :D

Precies dat lijkt mij niet meer dan logisch, maar we raken nogal off topic!
Al mijn uitspraken zijn strikt persoonlijk en dus NIET functiegebonden!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #518 Gepost op: 28 maart 2012, 11:55:44
REDingsbrigade NEDerland dus t is toch tzelfde  :D

Nee. Reddingsbrigade is een generiek woord, niet te claimen. Het zegt wat je doet, net als "bakker", "melkboer" en "voetbalclub".

Maar een naam als "Nederlandse Voetbal Bond" is wel weer wel te claimen. Net als "reddingsbrigade Nederland".

Als je een ciub opricht die voetbalt, mag je best voetbalclub heten, ook al ben je geen lid van de KNVB. Als het kon zou de KNVB zeker "voetbalclub" geclaimd hebben, maar dat woord is daarvoor te generiek, net als reddingsbrigade. Voetbalclub en reddingsbrigade zijn niet beschermde aanduidingen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #519 Gepost op: 28 maart 2012, 12:01:39
Precies dat lijkt mij niet meer dan logisch, maar we raken nogal off topic!

Het is dus niet logisch, want zo ligt het niet. Jij bent er zelf over begonnen, met je opmerking onder het filmpje dat mensen zo maar de KNRM een reddingsbrigade noemen. De KNRM voldoet in alle opzichten aan de omschrijving die bij een reddingsbrigade past. Een groep mensen die zich bezig houdt met het redden van mensen. Er staat bij wikipedia nog bij dat het mensen zouden moeten zijn die het werk vrijwillig onbezoldigd doen, maar zelfs dat is geen vereiste volgens mij, in de bergen worden (sommige) leden van de reddingsbrigade gewoon betaald.