Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 396495 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #560 Gepost op: 29 juni 2012, 17:49:04
Search and Rescue
Uploaded by NLvanBoven on Jan 23, 2012
De Kustwacht doet een SAR: Search and Rescue.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #561 Gepost op: 29 juni 2012, 17:57:20
Schepen controleren
Uploaded by NLvanBoven on Jan 23, 2012
De Kustwacht controleert schepen vanuit de lucht.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #562 Gepost op: 9 juli 2012, 10:41:03
knrm
Published on Jul 9, 2012 by mennojonk
oefening met de reddingsbrigade petten
Samen sterk in de hulpverlening!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #563 Gepost op: 9 juli 2012, 11:37:32
De kunst van het pacen is eerst op enige afstand naast het vaartuig dezelfde snelheid gaan varen. Als je dat gelukt is, stuur je zijwaards een klein beetje richting de andere boot, met zo weinig mogelijk correcties met de gashandle, de snelheid was immers goed. Het voorste gedeelte van je zijkant moet de andere boot als eerste raken. Je blijft daarna tegen de andere boot aansturen, zodat je een min of meer vaste verbinding krijgt.

Ik zal wel eens een filmpje plaatsen.


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #564 Gepost op: 9 juli 2012, 14:26:26
Wat fijn online vaarles van Henk  :D

Kan je het niet even voor gaan doen!! ;D
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #565 Gepost op: 9 juli 2012, 18:28:22
Wat fijn online vaarles van Henk  :D

Kan je het niet even voor gaan doen!! ;D

Tuurlijk, ik zei toch, ik zal wel eens (binnenkort) een video van plaatsen. Dat hele pacen stelt niet voor, als je het goed aanpakt. Ik geef daar bij ons regelmatig les in.

Wanneer zie nou iemand echt goed aanleggen... Aanvaren van een drenkeling. Scheren. Afmeren aan de steiger van een sleep. En het is zo makkelijk...
Misschien best een goed idee om daar wat van te plaatsen on line , Muistroom. Is daar belangstelling voor?


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #566 Gepost op: 9 juli 2012, 19:30:07
Is het pacen iets wat je op deze snelheid ook bij een echte redding moet willen?? Het is een acktie met risico waarom op volle snelheid.

9910001
9910001


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #567 Gepost op: 9 juli 2012, 20:11:30
Waarom wordt dit geoefend bij reddingsbrigades. In welke praktijksituaties wordt dit bij reddingsbrigades met snelheden toegepast.
Bij bunkerbootjes op de rivieren,bij loodstenders en sleepboten komt het met de schouder er tegenaan zetten bij normale snelheid en dan bijdraaien vele malen per dag voor.Ook een reddingboot kan op deze manier langszij komen maar dan zit er geen of vrijwel geen snelheid in het andere vaartuig.


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #568 Gepost op: 9 juli 2012, 20:31:04
Niet alleen bij brigades maar ook knrm, bij de grotere redding handig om langszij te komen minder last van de jet aandrijving maar op hogere snelheid alleen maar risico. Het kan een voordeel zijn als je dit op hoge snelheid kan dan kan je dit ook op lage snelheid en er wat aan de hand is, dit is het enige wat ik kan verzinnen. Maar bij een minder geoefend schipper zou ik langzamer varen.

9910001
9910001


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #569 Gepost op: 9 juli 2012, 21:57:43
overname drenkelingen 060712
Published on Jul 6, 2012 by redderron
De opvarenden van het scheepje verrichtte werkzaamheden voor de tweede maasvlakte. Tijdens het uitvoeren van die werkzaamheden kregen zij problemen met de voortstuwing en belande het schip op een ondiepte voor de tweede Maasvlakte. Het achterschip verdween al al snel onder water waardoor de mannen te water raakten. Het werkschip Libertas, dat op de Tweede Maasvlakte aan het werk was, heeft binnen 20 minuten de beide opvarenden, die op het opgeslagen bootje zaten, opgepikt.
Samen sterk in de hulpverlening!