Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 397560 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #590 Gepost op: 24 september 2012, 00:02:29
KNRM Egmond rukt met spoed uit voor vermist persoon
Published on Sep 23, 2012 by 112NHN
De KNRM van Egmond aan Zee rukt met spoed uit naar een vermiste man die zich mogelijk in zee zou bevinden nabij Castricum.
Zowel de grote boot - de Adriaan Hendrik - als de kleine boot - de meun - worden te water gelaten, de KHV rijdt ook mee.

Naast de KNRM van Egmond aan Zee werd ook KNRM Wijk aan Zee, KNRM IJmuiden, Reddingsbrigade Egmond, Reddingsbrigade Castricum en Reddingsbrigade IJmuiden gealarmeerd. Daarnaast heeft nog een boot van de kustwacht en een heli geassisteerd bij het zoeken.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #591 Gepost op: 2 oktober 2012, 20:21:55
kitesurfer reddingsbrigade instructiefilm
Published on Sep 26, 2012 by ReddingsbrigadeNL
Een innovatieve samenwerking van Reddingsbrigade Nederland met de Nederlandse Kitesurf Vereniging. Maarten Huisman van de NKV vertelt hoe de lifeguards van de reddingsbrigade een kitesurfer het beste hulp kunnen bieden in noodsituaties.

Deze instructiefilm is gemaakt door Ko van Leeuwen.
Samen sterk in de hulpverlening!


lifeguard

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 28
Reactie #592 Gepost op: 3 oktober 2012, 07:19:02
Afgelopen zondag heeft Reddingsbrigade Hellevoetsluis weer geoefend met de NHV Helikopter. Ook hebben we daarbij onze zuster brigade uitgenodigd uit Rockanje. Een aantal leden van hun hebben deel genomen aan de oefening.

Film is gemaakt door een lid van Reddingsbrigade Rockanje.

NHV Helikopter oefening met Reddingsbrigade Hellevoetsluis
Published on Oct 1, 2012 by vanthof
Op 30 september 2012 is Reddingsbrigade Rockanje uitgenodigd om een oefening bij te wonen van Reddingsbrigade Hellevoetsluis in samenwerking met de NHV SAR helikopter.


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #593 Gepost op: 3 oktober 2012, 15:47:40
Zomaar even een opmerking tijdens hoisten nooit vast houden aan de sling maar je armen gewoon naast je lichaam laten hangen, ...... 8)
NoordBorgh go's North again in 2009


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #594 Gepost op: 6 oktober 2012, 22:51:47
knrm
Published on Oct 6, 2012 by menno jonk
oefening met verschillende nationaliteiten redders
Samen sterk in de hulpverlening!


Evert25

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 291
  • 112 daar red je levens mee


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #596 Gepost op: 13 oktober 2012, 12:43:12
Leuk filmpje vanaf de strandpost Monster, waarbij er uitgerukt wordt voor assistentie van de HVRB voor een watergerelateerde zoekactie bij strandslag 2.

http://www.youtube.com/watch?v=zYGIrZOhFa4

Gepubliceerd op 11 okt 2012 door reddingsbrigademon
PRIO 1 - RBMS - Persoon te water t.h.v. Strandslag 2 (Kijkduin) - 09-09-2012 - 11:10:20

Inzet eenheden Reddingsbrigade Monster:

MNS 1.40 Strandambulance - (2 pers.)
MNS 1.49 PWC (Waterscooter) - (2 pers.)
MNS 1.19 Rescue 3 - (3 pers.)
MNS 1.29 Rescue 3 - (3 pers.)

Ter plaatste bleek het te gaan om een 'mogelijke' vermissing te water. Voor de kust van Kijkduin met boten van KNRM Scheveningen en de HVRB zoekslagen gemaakt. De persoon is niet veel later gelukkig ongedeerd al wandelend op het strand aangetroffen.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #597 Gepost op: 13 oktober 2012, 13:12:13
drieeneneenhalve minuut eer er wat vaart terwijl iedereen op de post is? Daar is nog wel wat winst te behalen lijkt mij.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #598 Gepost op: 13 oktober 2012, 13:43:04
drieeneneenhalve minuut eer er wat vaart terwijl iedereen op de post is? Daar is nog wel wat winst te behalen lijkt mij.

Wat je veel ziet aan het strand is dat de auto's altijd snel weg zijn (vaak een van te voren vastgesteld koppeltje), maar dat voor de inzet van boten wat langer duurt om verschillende redenen. Zo is er vaak niet een vaste bemanning vastgesteld per boot, moet er nog gelanceerd worden vanaf een trailer en dat kost wat tijd, tenzij de trailer achter een trekker/voertuig hangt en er een chauffeur klaar staat. Echter is dit in sommige situaties sneller dan een boot die op het zand ligt, dat ligt net aan het getij. En vaak zijn er op zulke momenten even op allerlei plekken handjes nodig, zeker als er maar één post is en er geen taken verspreid kunnen worden.

Je kan soms de zaken ook even beter voorbereiden, ondanks dat het tijd kost... Ik kan prima in m'n zwembroek aan boord springen, maar als ik even de tijd neem om m'n wetsuit aan te trekken hou ik het langer uit op het water. Wat zeker bij het elders assisteren bij een zoekactie van belang is, dan ben je zo een paar uur van huis...

Een boot die "aan het anker" ligt in het vak, met een vaste bemanning die al in pak staan is natuurlijk het snelste, maar dat is soms om praktische redenen en/of bezetting niet mogelijk. Als je uitsluitend met vrijwilligers werkt, heb je ook nog het feit dat daar personen tussen zitten die het niet 'iedere dag' doen. Ik merk persoonlijk dat onder de "beroepsploegen" veel meer aandacht is voor operationele preparatie en dat daar meer over gecommuniceerd wordt.

Wat ik hier wel een puntje vindt is dat het idee achter de waterscooters is dat deze snel weg kunnen bij meldingen, en dat duurt hier inderdaad een behoorlijke tijd...


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #599 Gepost op: 15 oktober 2012, 07:42:47
Toen ik gisteren naar cnn was gezapt omdat er iemand uit een ballon wou springen viel het mij op dat er bij cnn nederlandse reclame werd uitgezonden voor goede doelen, waaronder de knrm. Mooi moment voor wat publiciteit.


99100001
9910001