Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 396527 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #160 Gepost op: 10 november 2005, 22:04:36
Henk, je bent geslaagd voor je video diploma  ;D en wat ik hierboven al zei je hebt een officiele uitnodiging om bij ons te komen filmen (aan de ruige kust)...enige is dat ik wel benieuwd ben naar de vraag die RR hierboven stelde over zout water en bescherming...

daarnaast (even of topic): was dit bij jouw voor de deur of zo...jij staat al lang en breed te filmen als de brandweer aankomt en als die alles al helemaal afgezet hebben (dan zijn we dus alweer zeker een minuut of 5/7 verder, komt de politie eens aan..?
[img]/img]


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #161 Gepost op: 10 november 2005, 22:12:19
Knappe spullen Henk.

Als je naar Kennemerland komt laat het ons dan ook even weten.

Mogelijk valt er wat te combineren.
Ik ben overigens wel voor beeld dat onze taken goed overbrengt en dat is nog best lastig, daarnaast is zon noodzakelijk

Maar met de buren valt er vast wel wat inelkaar te zetten.
En op de eenheden liefst goed uitziende strandwachten en natuurlijk bij voorkeur dames.

Daar heb je toch geen bezwaar tegen overigens?
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #162 Gepost op: 11 november 2005, 01:46:20
Henk, je bent geslaagd voor je video diploma  ;D en wat ik hierboven al zei je hebt een officiele uitnodiging om bij ons te komen filmen (aan de ruige kust)...enige is dat ik wel benieuwd ben naar de vraag die RR hierboven stelde over zout water en bescherming...

daarnaast (even of topic): was dit bij jouw voor de deur of zo...jij staat al lang en breed te filmen als de brandweer aankomt en als die alles al helemaal afgezet hebben (dan zijn we dus alweer zeker een minuut of 5/7 verder, komt de politie eens aan..?

Dat is het probleem van de brandweer Blaricum (gelegen in het dorp Blaricum) en de Bijvanck (van Blaricum) die aan Huizen vastzit. Nogal een eindje rijden vanaf het dorp Blaricum waar de brandweer huist. Als er dus bij mij aan de overkant in de Blaricumse Bijvanck -een paar straten verderop- wat gebeurt  heb ik alle tijd om mijn cameraatje te pakken, geschikte microfoon er op, er een schone accu aan te hangen, nieuw bandje erin, naar het ongeluk toe hobbelen en dan begint het wachten.  ;D Wij hebben hier voor vijf grote gemeenten maar 3 politieauto's in de noodhulp, dat is zo bedacht om wijkteams mogelijk te maken. als je vrije auto in wijdemeren zit, duurt het zeker 20 minuten eer hij ter plaatse is. Ambu's duren meestal 10 tot 13 minuten, die komen in het gunstigste geval van ziekenhuis Gooi-Noord (10) of van de post in Bussum (13).

Ik heb een heel goed statief en kan veel beter van de kant inzoomend met een stabiel beeld laten zien
wat er gaande is dan met een wiebelbeeld uit een boot. Hij kan wel een regenjas aan (heb ik) en er is zelfs in het uiterste geval een onderwaterbehuizing te huur (heb ik dus niet).

In elkaar zetten moeten we niet doen, daar kijk ik zelf ook altijd door heen, er is genoeg te zien en te interviewen op zo'n dag en ik ben geduldig en gewend te wachten. Hoogstens kunnen we het eerste telefoontje dat ik gemist heb nog even over doen.

En Koen, natuurlijk moet het een promotiefilm worden met alles top in beeld: alles altijd onder controle, geen gemier achteraf over gespjes van het reddingsvest, volle prullenbakken of bierblikjes in beeld van de vorige avond enzo. Alle taken komen door elkaar in beeld, als in die vliegvelddocu's bv, die vind ik altijd zo mooi. Een paar mensen om beurten volgen de hele dag en mee babbelen. Waarom doe je dit, wat voor invloed heeft het op je "normale leven", wat vindt jouw omgeving ervan, maak je wel eens wat mee dat je erg aangrijpt, hoelang kun je dit blijven doen; je kent het wel..., We bekijken daarna met z'n allen het (op DVD) gemonteerde materiaal en dan kan er nog van alles uit of in, mits het technisch verantwoord is. Lijkt me leuk, ik kijk er nu al naar uit!

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #163 Gepost op: 17 november 2005, 15:47:04
Inmiddels ben ik in het bezit van een goede regenhoes (niet voldoende voor aan boord met windkracht 6) en heb een onderwatertas besteld met bescherming tot op 10 m diepte. Niet dat ik van plan ben onderwater te gaan, maar het zoute water wordt dan in iedergeval buiten de electronica gehouden.

Henk


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #164 Gepost op: 17 november 2005, 17:26:08
(niet voldoende voor aan boord met windkracht 60)

Dat geeft niet, windkracht 12 is het maximum. :P
Groeten, Colin


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #165 Gepost op: 17 november 2005, 17:48:37
Dat geeft niet, windkracht 12 is het maximum. :P

Ik heb het verbeterd  ;D  ;D

Beetje haast...

Henk


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #166 Gepost op: 2 januari 2006, 10:40:52
http://server.vlok.net/Archief/mei2003/id030503_1.htm en dan op bekijk een filmpje klikken. ::) ;)
Groeten, Colin


KNRM-veere

  • Gast
Reactie #167 Gepost op: 2 januari 2006, 12:21:25
Leuk filmpje!  :D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #168 Gepost op: 2 januari 2006, 17:37:11
eindelijk hebben wij de DVD van de Rabobank waarin een promotiefilmpje voor een AED.

In eerste instantie belde de RABObank dat ze het een beetje raar vonden dat wij een echte reanimatie gebruikten voor het verkrijgen van de AED, maar toen we vertelden dat het nagespeeld was steldde ze dat gerust en mocht het filmpje meedoen:

AED van de Rabobank lage kwaliteit

AED van de Rabobank iets hogere kwaliteit 

Henk


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #169 Gepost op: 2 januari 2006, 18:00:17
Mooi stukje van jullie. ;D ;)
Groeten, Colin