Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 397563 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #170 Gepost op: 2 januari 2006, 19:20:17
eindelijk hebben wij de DVD van de Rabobank waarin een promotiefilmpje voor een AED.

In eerste instantie belde de RABObank dat ze het een beetje raar vonden dat wij een echte reanimatie gebruikten voor het verkrijgen van de AED, maar toen we vertelden dat het nagespeeld was steldde ze dat gerust en mocht het filmpje meedoen:

AED van de Rabobank lage kwaliteit

AED van de Rabobank iets hogere kwaliteit 

Henk

Het blijft een leuk filmpje Henk..   ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #171 Gepost op: 2 januari 2006, 19:45:33
Leuk filmpje Henk! Ik dacht dat jullie een oranje flitser op de boot hadden, maar ik zie hier een oranje Hella rotaflex. Is dit filmje al wat ouder of is de flitser eraf gehaald?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #172 Gepost op: 2 januari 2006, 20:02:13
Leuk filmpje Henk! Ik dacht dat jullie een oranje flitser op de boot hadden, maar ik zie hier een oranje Hella rotaflex. Is dit filmje al wat ouder of is de flitser eraf gehaald?

Het filmpje dateert van juni 2005, toen hadden we de flitser nog niet.
Ik vind dat Theo de zeiler de rol van z'n leven speelt! En het schudden van het hoofd van Peter verdient ook een Oscar! ;D En onze speciale dank gaat uit naar de EHBO, de Eerste Huizer Begrafenis Onderneming, mijn goede vriend Henk De Groot!

Henk


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #173 Gepost op: 2 januari 2006, 20:53:36
Leuke film Henk!

En het heeft z'n uitwerking gehad!  ;)
  Ta


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #174 Gepost op: 3 januari 2006, 12:05:57
Het filmpje is leuk, maar wat niet goed ging is de link van het betere kwaliteit filmpje, die verwees naar hetzelfde lage kwaliteit filmpje.

Hier voor de belangstellenden de goede link naar betere kwaliteit  ;D

AED van de Rabobank iets hogere kwaliteit


Henk


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #175 Gepost op: 21 januari 2006, 13:37:08
Tijdens de introductie van het symposium "reanimatie van drenkeling en onderkoeling" afgelopen jaar te Zandvoort, heeft één van de leden van de Zandvoortse Reddingsbrigade eens heeeeeel erg diep in het archief gespit en daar beelden uit 1931 gevonden. Hierbij werd er een drenkeling gered en kunstmatig beademd op de manier van 1931. Het zijn unieke beelden van een redding en een reanimatie. Gevolgd door een reanimatie training setting met AED anno nu. En dan met de wetenschap dat zelfs deze manier van reanimatie ook alweer achterhaald is.

Let op. De film is 87 Mb en vandaar eerst downloaden. Maar de kwaliteit is zeer goed.

ftp://zrb:poster@194.109.161.220:23001/bezoekers/dit filmpje is 87Mb - eerst downloaden-reanimatie.mpg, Dus klik de link aan met rechter muisknop en sla deze op. Oja en als je geen breedband hebt => succes, ga maar vast koffie zetten

RR (die nu alweer zomerse gevoelens heeft)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #176 Gepost op: 12 maart 2006, 12:21:08
Inmiddels ben ik al weer wat beter thuis op mijn camera, voor wie het gemist heeft even twee links van opnames voor TV Noord Holland:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12130.0

en

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=11994.0



Wie belangstelling heeft voor opnames bij z'n brigade kan het nog steeds even melden, dan kan ik er rekening mee houden voor van de zomer. Ik maak er dan een dagje uit van voor mijn hele gezin(partner + kind), waarbij ze van mij geen last hebben en toch goed in de gaten gehouden worden!

Henk


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #177 Gepost op: 12 maart 2006, 13:51:05
Inmiddels ben ik al weer wat beter thuis op mijn camera, voor wie het gemist heeft even twee links van opnames voor TV Noord Holland:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=12130.0

en

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=11994.0



Wie belangstelling heeft voor opnames bij z'n brigade kan het nog steeds even melden, dan kan ik er rekening mee houden voor van de zomer. Ik maak er dan een dagje uit van voor mijn hele gezin(partner + kind), waarbij ze van mij geen last hebben en toch goed in de gaten gehouden worden!

Henk





Lees even je PM  ;D :D


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #178 Gepost op: 12 maart 2006, 18:29:30
Ik zal eens kijken of mijn agenda daar ruimte voor biedt, maar het lijkt me leuk...

U hoort nog wel van ons...


Henk


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #179 Gepost op: 17 maart 2006, 19:07:02
http://server.vlok.net/Archief/mei2003/id110503_1.htm

Foto's en een filmpje van een hulpverlening aan een catamaran door Knrm station Katwijk. ;) Iemand nog meer mooie filmpjes?
Groeten, Colin