Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 397568 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #290 Gepost op: 2 juli 2007, 19:44:49
Elke auto krijg je vast, daar hoef je niet echt je best voor te doen...  ;D ;D

Het is mij overigens nog maar één keer gebeurd, dus ik zeg vastkomen als je weet wat je doet is een hele klus.

Res ( die het volgend jaar eens in de sneeuw gaat proberen)
NoordBorgh go's North again in 2009


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #291 Gepost op: 2 juli 2007, 20:53:05
Ik weet zeker, dat als ik jou vraag zet deze zo vast in het zand, dat hij niet meer voor of achter uit kan.. Lukt dat je best... De meesten van hier wel denk ik...

De kunst is te voorkomen dat je vast komt te zitten.. en dat is mij inmiddels twee keer niet gelukt., Dus had ik toen een sleepje nodig.. Dat was wel een keer in bevroren modder en 1 keer in de sneeuw..


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #292 Gepost op: 4 juli 2007, 11:56:09
...Dus had ik toen een sleepje nodig.. Dat was wel een keer in bevroren modder en 1 keer in de sneeuw..

ik wel een keer last gehad van een bevroren handrem.... de verwarming in onze loods stond niet aan...

ook erg lullig.. als je weg wil rijden..

Het is gelukkig wel bij die ene keer gebleven..


Jeff

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 308
Reactie #293 Gepost op: 5 juli 2007, 15:14:49
ik wel een keer last gehad van een bevroren handrem.... de verwarming in onze loods stond niet aan...

tegenwoordig parkeren in versnelling?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #294 Gepost op: 5 juli 2007, 19:32:02
Het is geen filmpje, dat is jammer maar wel sensationeel!

Twee Duitsers vielen één voor één van hun catamaran op het IJmeer. Doordat ze een knoop in het schoot hadden gelegd zeilde de cat er vandoor en knalde een paar mijl verder voor de wind op de Oostvaardersdijk. Net op het moment dat de cat de dijk raakt maakte de beheerder (nadat hij eerst alarm had geslagen) van de kantine bij het catamaranstrand bij Almeerderzand deze foto met zijn telefoon. De Bemanning werd door een passerend bootje uit het water gevist. (De Duitser vertelde dat hij zich niet op zijn gemak voelde zwemmend midden op het meer).

Later konden de Seeker van HOGE, de Johanna Smit van RB Naarden en de Blizzard van Jachtservice Huizen de cat bergen. Je begrijpt dat de schade aanzienelijk was!



[verwijderd door de beheerder]


Colin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 947
Reactie #295 Gepost op: 5 juli 2007, 21:05:27
Het is geen filmpje, dat is jammer maar wel sensationeel!

Twee Duitsers vielen één voor één van hun catamaran op het IJmeer. Doordat ze een knoop in het schoot hadden gelegd zeilde de cat er vandoor en knalde een paar mijl verder voor de wind op de Oostvaardersdijk. Net op het moment dat de cat de dijk raakt maakte de beheerder (nadat hij eerst alarm had geslagen) van de kantine bij het catamaranstrand bij Almeerderzand deze foto met zijn telefoon. De Bemanning werd door een passerend bootje uit het water gevist. (De Duitser vertelde dat hij zich niet op zijn gemak voelde zwemmend midden op het meer).

Later konden de Seeker van HOGE, de Johanna Smit van RB Naarden en de Blizzard van Jachtservice Huizen de cat bergen. Je begrijpt dat de schade aanzienelijk was!



p2kflex
14:02:56 05-07-07-GROUP-VAARTUIG LEEG AANGETROFFEN, PRIO 1, STN HUIWEST+KNBRD
1735064Kustwachtcentrum (Lichtkrant GMK Gooi en Vechtstreek)
1735099Kustwachtcentrum (Lichtkrant KNRM IJmuiden)
1735498Kustwachtcentrum (KNRM Huizen West) (Bemanning De Gooier)


Hoort deze melding hierbij?
Groeten, Colin


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #296 Gepost op: 5 juli 2007, 21:23:30
Jazeker! De eerste melding was dat mensen op de dijk en een passerend schip de onbemande cat voorbij zagen scheuren.
Later (bij inmelden op 16) bleek dat de mensen gelukkig waren opgepikt. Eerst was de een hangend aan zijn trapeze van de boot afgevallen en werd meegesleurd, later toen de stuurman een helpende hand wilde bieden viel ie zelf ook overboord en ging de cat er onbemand vandoor. We schrikken nog bij zo'n melding want kort geleden liep net zoiets dodelijk af.

Henk

PS STN HUIWEST+KNBRD  betekent KNRM Station Huizen uitruk ten westen van de pier + KNBRD. RB Naarden = West, RB Blaricum = Oost


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #297 Gepost op: 4 augustus 2007, 12:39:37
Arrogantie sluipt er in en kan je lelijk opbreken. Maar soms kun je er nog om lachen, zoals bij deze. Ik was de boel aan het opruimen en vond 'm nog bij een oude e-mail van Dave over een soortgelijke halstarrige houding van "iemand":

http://www.reddingbrigade.net/video's/ussmontanna.html

veel plezier!

Henk


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #298 Gepost op: 26 augustus 2007, 20:26:34
&mode=related&search=


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891