Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR

Auteur Topic: Filmpjes van Reddingsbrigade / KNRM / SAR  (gelezen 397590 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #300 Gepost op: 15 september 2007, 11:09:25
Geluid, mag dat ook?

's nachts belde ik even met Casa Luna (ik kon het niet laten) -dat ging over je leven wagen- en kwam in de uitzending, want de regie vond ons werk wel interessant.

Het was lastig praten want je hoort jezelf terug echoën over de telefoonlijn.

Ik heb mijn best gedaan, hoor hier het resultaat:


http://www.reddingbrigade.net/mp3's/casaluna.html

groeten,

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #301 Gepost op: 18 september 2007, 21:00:12
MIJN GOD dit is echt te erg voor woorden!

we gaan tot het randje!
we varen uit bij nacht en ontij ik lach me balleh uit me broek!
ik nodig je uit met windje 8 a 9 woehowoehwoehowehoeeeee

Blijven jullie binnen dan?

Henk


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #302 Gepost op: 18 september 2007, 22:00:14
Ik vind het wel een leuk stukje ben het alleen niet helemaal eens met sommige punten;

Brandweer en Politie geen gevaarlijk beroep, daar zij moeten wachten op versterking;
Een aantal puntjes uit de laatste weken nieuws;
Vrouw gered uit brandend pand, dit word volgens mij toch gedaan door de brandweermensen die als eerste naar binnen gaan om zo snel mogelijk iemand te redden.
Agent levensgevaarlijk gewond na aanrijding; agent word aangereden door dronken bestuurder. Verliest bijna beide benen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het werk wat reddingsbrigade's en de KNRM doen super, maar sommige dingen vind ik wel een beetje overdreven overkomen, mensen overboord slaan, boot slaat om, het komt een beetje over alsof dit dagelijks werk is......
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #303 Gepost op: 18 september 2007, 23:38:41
Natuurlijk is agent zijn gevaarlijk en brandweerman ook, maar hier vind langzamerhand de arbo zijn intrede, niet omdat de brandweermensen het willen maar andere ontwikkelingen spelen hier een rol. Tot voor kort drongen branweermensen in Amsterdam nog brandende panden in om van binnenuit de brand te bestrijden, na een dodelijk ongeval zijn de regels aangescherpt op dat punt. Een gewone agent mag niet meer een pand binnen gaan als er bv vermoeden is van bijvoorbeeld wapens of "gevaarlijke honden", er komt dan een speciaal arrestatie team. Iedereen kent het recente voorbeeld dat er iemand doodgemarteld werd  terwijll de agenten buiten op versterking wachtten, geheel volgens de regels. Eigen veiligheid eerst in de breedtste zin, met andere woorden het vermijden van gevaar. Ik bedoel dat wij wel risico moeten nemen, of niet uitvaren bij slecht weer. Ik heb de naam van HOGE niet genoemd, ik doel op alle redders op het water.

Kenmerkend vind ik nog altijd de oefening "nat water" samen met de brandweer, waarbij wij geen mensen van een schip af mochten halen zolang de brand op de boot niet uit verklaard was door de brandweer.

Unaniem weigerde de waterredders zich aan deze regel te conformeren, we zijn toen het erg oneens zijnd uit elkaar gegaan.

De schipper beslist nog steeds bij ons en soms gaat het maar net goed, dat is de praktijk. En die brandweerman die snel voor de TAS komt nog even een brandend pand in gaat om iemand te redden krijgt op z'n flikker. Terecht want anders zou je op laatst geen brandweerman meer over houden.

Henk


crazytimmy

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 80
Reactie #304 Gepost op: 19 september 2007, 19:13:50
Hatse kidejjj moier is er niet! http://www.blikopnieuws.nl/bericht/58558    

wat een actie wat een actie genieten!

groet


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #305 Gepost op: 19 september 2007, 19:44:28
Natuurlijk is agent zijn gevaarlijk en brandweerman ook, maar hier vind langzamerhand de arbo zijn intrede, niet omdat de brandweermensen het willen maar andere ontwikkelingen spelen hier een rol. Tot voor kort drongen branweermensen in Amsterdam nog brandende panden in om van binnenuit de brand te bestrijden, na een dodelijk ongeval zijn de regels aangescherpt op dat punt.
Dit is maar gedeeltelijk waar.Inderdaad ook bij ons heeft de arbeidsinspectie een dikke vinger in de pap gekregen,maar wij hebben een vrijstelling om de arboregels te ontwijken tijdens een represieve inzet.En dat houdt in dat wij gewoon naar binnen gaan bij brand,en wij gewoon meer dan 25 kilo mogen tillen.Ik vermoed dat tijdens de brand in Hilversum menig regeltje is overtreden,alles ten behoeve van het slachtoffer.

Wij zouden ons werk niet meer kunnen doen,als wij strikt volgens de arboregels moesten werken.De enige die er lol van zou hebben is de begrafenisondernemer,die ziet zijn werkdruk in ene erg stijgen ::)
Dus als we over gevaarszetting gaan praten,zouden we ook kunnen stellen dat jullie werk als reddingsbrigade niet zo gevaarlijk is.Ik weet beter....... ;)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #306 Gepost op: 19 september 2007, 23:47:49
Eens, waarbij natuurlijk iedereen voor zijn eigen parochie preekt...  ::)

En het voorval bij Hoorn bewijst eens te meer hoe noodzakelijk de komst van een vakman/berger is. Zo wist Klaas Post kort geleden nog zo'n gat met een speciaal goedje te dichten met zijn ploeg. Alleen dom pompen volstaat niet altijd, dat zie je maar weer..

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #307 Gepost op: 22 september 2007, 14:45:09
Op het gevaar af dat er mensen weer gaan roepemn dat je je alleen een mening mag vormen over de overstroming in India als je er zelf geweest bent:

Ik vraag mij af of het slim is met een boot met een scheur er in vol gas te varen, het daardoor extra binnenstromende water zou wel een meer zijn dan je pomjes aan kunnen.

Even een suggestie: het grootzeil onder het schip door halen wil het water dat binnenstroomt meestal wel behoorlijk doen afnemen.
Als het schip er 1,5 uur over doet om definitief te zinken dan is een beetje meer pompcapaciteit voldoende om het drijvend te houden.


Wel leerzaam zo'n ongelukje, die boei ligt ook onhandig en danig in de weg....

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #308 Gepost op: 12 april 2008, 10:35:09
Hierbij weer een filmpje van de Seeker op volle snelheid (86 km ofzo), kennelijk meer boven het water zwevend dan er in. Toch voelt dat niet echt zo. ???

Henk


Cyrus

  • Gast
Reactie #309 Gepost op: 13 april 2008, 00:09:17
's nachts belde ik even met Casa Luna (ik kon het niet laten) -dat ging over je leven wagen- en kwam in de uitzending, want de regie vond ons werk wel interessant.
http://www.reddingbrigade.net/mp3's/casaluna.html
groeten,
Henk

Hoi Henk,

Leuk om eens een stem te horen bij de persoon. Leuk stukje!