Om een hoek schieten?

Auteur Topic: Om een hoek schieten?  (gelezen 4153 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Gepost op: 17 september 2011, 22:57:06
Nieuwste wapen!!!

Most Advanced Corner shot Gun POF eye .mp4

Bron: LiveLeak
User: BadNad


Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1 Gepost op: 17 september 2011, 23:29:16
Heel nieuw is dit niet. Een paar jaar terug ook al op Discovery gezien. Ik denk dat de toegevoegde minimaal is, en dat je stabiliteit er niet beter op wordt als je zo om het hoekje loert.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2 Gepost op: 17 september 2011, 23:38:58
Heel nieuw is dit niet. Een paar jaar terug ook al op Discovery gezien. Ik denk dat de toegevoegde minimaal is, en dat je stabiliteit er niet beter op wordt als je zo om het hoekje loert.

Ok, het was vandaag op LiveLeak geplaatst dus ik dacht dat het vrij nieuw was.
Ik vraag me ook af hoe trefzeker je er mee kunt schieten, zoals te zien is op het filmpje kijk je op een soort schermpje waar je doel is. Volgens mij kun je nooit via een schermpje gericht schieten. Op zich lijkt het allemaal wel mooi maar of het in de praktijk ook goed te gebruiken is betwijfel ik.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #3 Gepost op: 17 september 2011, 23:43:22
Het lijkt wel een science-fiction stukje, inclusief Star Wars outfit ;).

Of het nuttig is....? Er zullen vast mensen/diensten zijn die het "leuk" vinden voor in hun wapenarsenaal.
Senior GGP / Oost-Brabant


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #4 Gepost op: 17 september 2011, 23:48:04
Het lijkt wel een science-fiction stukje, inclusief Star Wars outfit ;).

Of het nuttig is....? Er zullen vast mensen/diensten zijn die het "leuk" vinden voor in hun wapenarsenaal.

Misschien iets voor het andere topic over uniformen?  ;D ;D ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #5 Gepost op: 18 september 2011, 19:11:56
Tsja ... het is al langer bekend. Gewoon een Glock in een apparaatje.


Andere vuistvuurwapens kunnen ook natuurlijk. Zeker als we Hollywood mogen geloven.
http://www.youtube.com/watch?v=q2pzOimT9so
Vanaf 1.38 ... In de film is het zo makkelijk ... ben benieuwd naar de praktijk.
(maar dat zit er voor mij niet in  :-\)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #6 Gepost op: 18 september 2011, 20:57:07
Ok, het was vandaag op LiveLeak geplaatst dus ik dacht dat het vrij nieuw was.
Ik vraag me ook af hoe trefzeker je er mee kunt schieten, zoals te zien is op het filmpje kijk je op een soort schermpje waar je doel is. Volgens mij kun je nooit via een schermpje gericht schieten. Op zich lijkt het allemaal wel mooi maar of het in de praktijk ook goed te gebruiken is betwijfel ik.
Dat lukt prima, hoor. Zolang de afstelling goed is en je er mee kunt oefenen, maakt dit geen fluit uit. Richten via conventionele richtmiddelen (korrel, kijker, aimpoint, etc.) is in feite hetzelfde: je kijkt over dan wel door je richtmiddel met bepaalde "regels" over kogelbaan, afstand, etc. en dan weet je waar de kogel op het object terecht gaat komen. Is je afstelling verkeerd, dan komt de kogel dus ook niet waar je hem wilt hebben.
Bij de meeste richtmiddelen kun je horizontaal en verticaal verstellen. Voor de afstand is verticaal van belang: dat bepaalt je richtlijn (oogdop - korrel, kruis/naald kijker, etc.) ten opzichte van de mond van de loop. Voor de gewenste afstand kun je dus je richtmiddel zodanig afstellen dat mikpunt ook trefpunt is. Als dat ook zo functioneert bij een schermpje met camera, dan is er geen enkel bezwaar om op het schermpje te kijken en daarmee te richten.

Overigens: tanks en andere spullen met kanon richten allemaal vanaf een schermpje!
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #7 Gepost op: 18 september 2011, 21:22:47
Duidelijk verhaal, Lt.Col.Me. (dank daarvoor)

Dus eigenlijk zou dit een wapen kunnen zijn wat we in de toekomst bij bepaalde gelegenheden ook kunnen zien?
Ik bedoel hiermee de special forces of zo iets.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #8 Gepost op: 19 september 2011, 10:03:21
Dus eigenlijk zou dit een wapen kunnen zijn wat we in de toekomst bij bepaalde gelegenheden ook kunnen zien?
Mwah, het gebruik van een om-de-hoek-schiet-dinges lijkt me nogal bewerkelijk.

1) Je kunt het alleen effectief gebruiken in verstedelijkt gebied, waar je ook inderdaad hoeken hebt die bescherming bieden. In andere terreindelen zijn nauwelijks echte hoeken... (een tenthoek of een boom biedt niet of nauwelijks bescherming).
2) De effectieve dracht van een pistool in het om-de-hoek-mechanisme (zoals in dit voorbeeld) is 25 tot 30 meter, en is dus alleen geschikt voor korte afstanden (binnen huizen). Een pistool is minder geschikt voor het patrouilleren.
3) En misschien wel het belangrijkste: operationele procedures voor het optreden in verstedelijkt gebied inbegrepen het optreden in huizen kennen een bepaalde mate van beveiliging, snelheid en verrassing (zonder in details te willen treden). De handelingen aan het om-de-hoek-mechanisme lijken mij daarin niet passend.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #9 Gepost op: 19 september 2011, 10:31:39
De Israeli's gebruiken de corner shot naar het schijnt in het veld, met name voor counter terrorism.

Een "demo", tv programma op Discovery, veel show, weinig concreets
www.youtube.com/watch?v=L2Fm0JaGfaE