Bedrijfsbrandweervoertuigen

Auteur Topic: Bedrijfsbrandweervoertuigen  (gelezen 128272 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #70 Gepost op: 24 februari 2005, 21:18:14
zo als spuit 11 al schrijft het is niet een en de zelfde wagen. trouwens dit van Avebe was een ts hd en dit van de Shell een ts ld deze staan nu in het brandweermuseum te hellevoetsluis. en trouwens van drie van de vier fotos van Marcel zijn al een tijdje buiten dienst. alleen die van de hoogovens is nog in gebruik was ooit de bosbrandwagen van Soest. de magirus van johnson wax rijd nu in rusland en de daf van gouda's glorie bevind zich nu in polen. niet te min leukte foto's van een tijdje terug.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


spuit 11

  • Gast
Reactie #71 Gepost op: 24 februari 2005, 21:22:36
zo als spuit 11 al schrijft het is niet een en de zelfde wagen. trouwens dit van Avebe was een ts hd en dit van de Shell een ts ld deze staan nu in het brandweermuseum te hellevoetsluis. en trouwens van drie van de vier fotos van Marcel zijn al een tijdje buiten dienst. alleen die van de hoogovens is nog in gebruik was ooit de bosbrandwagen van Soest. de magirus van johnson wax rijd nu in rusland en de daf van gouda's glorie bevind zich nu in polen. niet te min leukte foto's van een tijdje terug.
klopt helemaal de opel blitz F302 van AVEBE is een ST HD en die van shell een LD.
groetjes
Peter


Rene112

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 24 februari 2005, 23:23:33
alleen die van de hoogovens is nog in gebruik was ooit de bosbrandwagen van Soest.

Nou, dan hierbij meteen een update..... ;)

De wagen van Hoogovens (Corus) is sinds augustus 2004 niet meer in gebruik. De vervanging was al gepland maar tijdens de grote duinbrand in Heemskerk is dit voertuig 'overleden'.

Begin september was ik (met Laurens B.) op bezoek bij de Corus-brandweer en lukte het helaas niet meer om deze imposante Ginaf (ex Soest) uit de voertuigstalling te krijgen..... :'(

Ik heb daar (aan de muur) wel foto's gezien van de opvolger. Een flinke MAN met Mostard opbouw en een waterkanon op het dak van de cabine...... dat voertuig zal inmiddels wel in gebruik zijn genomen.

groeten,
René de Caluwé


guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #73 Gepost op: 25 februari 2005, 01:10:03
Ik dacht dat Mostard failliet was, of heb ik het fout?

mvg,
Guus


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #74 Gepost op: 25 februari 2005, 09:02:16
Misschien wel teveel geïnvesteerd in brandweervoertuigen? ;D ;D ;D
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #75 Gepost op: 25 februari 2005, 10:44:34
daar hoor ik van op Rene. maar een MAN met Mostard opbouw rijd volgens mijn al een tijdje bij Corus. dit is de 942 een MAN 14.224MF met Mostard opbouw uit 1999 en kenteken BH-JX-88 deze verving een oude Magirus-Deutz welk in 1996 van brandweer Heiloo was overgenomen deze zou op de hoofdwacht Wenckenbach moeten staan. maar als daar de Ginaf stond dan zou het kunnen zijn dat deze MAN op de nevenpost Westerwijk stond ter vervanging van de Ginaf. wat betreft een nieuwe MAN met Mostard opbouw lijkt mijn een beetje vreemd omdat Mostard failliet is of het zou een tweedehands wagen moeten zijn al zou ik niet weten welke hier dan bedoeld wordt.
mvg
Louis
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #76 Gepost op: 25 februari 2005, 12:26:17
probleem opgelost. dus nu met foto's gelukkig maar.
als eerste een oudje de GMC met National Foam opbouw van Dupont uit Dordrecht. een bijzondere wagen die nooit een kenteken kreeg.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #77 Gepost op: 25 februari 2005, 12:30:26
het volgende voertuig is een Ford C900 met Kronenburg opbouw van de Shell uit Rotterdam Pernis. deze repro komen uit een oude Kronenburg Folder. dit is een schuimbluswagen welk voorzien was van twee aparte schuimpompen die elk hun eigen motor hadden. de Shell had twee van deze wagens ingebruik.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #78 Gepost op: 25 februari 2005, 12:33:32
en de Mercedes-Benz van de Sony uit Vianen. komt ook uit een oude reclame folder als ik het goed heb uit de Doeschot-Rosenbauer Folder. aangezien ik nooit foto's gezien heb van dit voertuig leek het mijn toch goed om deze repro dan maar te plaatsen aangezien niet iedereen deze kan.

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #79 Gepost op: 25 februari 2005, 12:36:53
voor die, die deze repro wel kunnen. ja ik heb hem iets aangepast. de hindelijke lantaarnpaal net boven het voertuig is verwijderd. 
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief