Nieuw: de Politie app

Auteur Topic: Nieuw: de Politie app  (gelezen 10334 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #10 Gepost op: 16 november 2011, 17:31:32
Behalve dat het jammer is dat nog lang niet alle regio's hieraan mee doen is het ook een gemiste kans dat men de BlackBerry gebruikers er niet in betrekt maar dat kan aan BB liggen natuurlijk.
Ik zal niet zeggen dat er veel mensen een BlackBerry hebben maar ze vallen mij op straat wel het meeste op vooral bij de jeugd.

Contactformulier ingevuld en afwachten op de reactie.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #11 Gepost op: 16 november 2011, 17:45:25
Gemiste kans dat er nog maar een paar regio's mee doen. Als alle regio's mee doen is het bereik van de app veel hoger.
Idd,  heb hem al weer geuninstald aangezien onze regio er niet ana mee doet.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #12 Gepost op: 16 november 2011, 17:55:47
Idd,  heb hem al weer geuninstald aangezien onze regio er niet ana mee doet.
Want criminelen blijven alleen in de regio waar ze het misdrijf hebben gepleegd.  O0


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #13 Gepost op: 16 november 2011, 18:12:14
Want criminelen blijven alleen in de regio waar ze het misdrijf hebben gepleegd.  O0

Lekker bijdehand. Je hebt je vast en zeker geabonneerd op de politieberichten Van Limburg Zuid tot Groningen aan toe voor het geval je eens iemand tegen komt wat gezocht word?

Dit soort aps zijn leuk en handig, maar je gelooft toch niet dat ik hier ga kijken of er toevallig een crimineel uit Amsterdam Amstelland, Haaglanden of Twente  door Maastricht huppelt?
Als jij dat wel doet, mijn zegen heb je!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #14 Gepost op: 16 november 2011, 18:41:36
Lekker bijdehand. Je hebt je vast en zeker geabonneerd op de politieberichten Van Limburg Zuid tot Groningen aan toe voor het geval je eens iemand tegen komt wat gezocht word?

Dit soort aps zijn leuk en handig, maar je gelooft toch niet dat ik hier ga kijken of er toevallig een crimineel uit Amsterdam Amstelland, Haaglanden of Twente  door Maastricht huppelt?
Als jij dat wel doet, mijn zegen heb je!
Je hebt helemaal gelijk hoor, de  ;) had er eigenlijk nog bij gemoeten.  :)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #15 Gepost op: 16 november 2011, 18:44:59
Je hebt helemaal gelijk hoor, de  ;) had er eigenlijk nog bij gemoeten.  :)

owwwwwwww zeg dat dan  ;D ;D ;D ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #16 Gepost op: 17 november 2011, 13:33:16
Zeer vlotte reactie gekregen op mijn vraag hoe en wat voor BlackBerry.
Windows 7 is als 1e aan de beurt en daarna BlackBerry.

====================================================
Gistermiddag om 17:32 uur contactformulier ingevuld met de volgende tekst.

Geachte heer/mevrouw,

Goed om te zien dat er nu ook via App's zaken te volgen zijn. Het enige wat ik jammer vind is dat BlackBerry er niet bij staat.

Komt er ook een BlackBerry App ? En zo ja wanneer ?
Mede gelet op het feit dat heel veel jongeren zo'n gsm hebben.
Het gezegde is tenslotte niet voor niets de jeugd heeft de toekomst.

Vriendelijke groet, Enrico

===================================================
Vanmiddag om 13:17 uur de reactie.

Beste Enrico,

Dank je wel voor je reactie.
Programmeurs werken nu aan een app voor de Windows7. De Blackberry staat ook op het programma.
We kunnen nog niet aangeven wanneer dat klaar is.

Met vriendelijke groet,
Bart Driessen
Bureau Communicatie
Regiopolitie Amsterdam Amstelland
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #17 Gepost op: 21 november 2011, 17:05:44
OPSPORINGSAPP OP EERSTE PLAATS IN APP-STORE (18-11-2011)

http://www.politie-amsterdam-amstelland.nl/get.cfm?id=9796

De eerste Nederlandse opsporingsapplicatie is erg populair. In slechts twee dagen tijd is de gratis app bijna 27.000 keer gedownload, en staat depolitiezoekt-app op nummer 1 in de apple-store. “Het levert tips op waarmee we criminelen kunnen achterhalen."

De opsporingswebsite depolitiezoekt.nl heeft sinds woensdag 16 november haar eigen app. In korte tijd is de applicatie al bijna 27.000 keer gedownload. De app genaamd depolitiezoekt staat op nummer 1 in de apple-store. Het succes is van invloed op het aantal bezoekers van de website depolitiezoekt.nl. Dat aantal steeg de afgelopen week naar 150.000 per dag. Op de site worden foto’s of filmpjes getoond waarop verdachten van bijvoorbeeld een overval, straatroof of mishandeling te zien zijn. Het zijn zaken waarvoor de politie getuigen zoekt. Mensen die de app op hun telefoon hebben, krijgen een bericht zodra er een nieuwe zaak geplaatst is.

“Het levert tips op waarmee we criminelen kunnen achterhalen,” zegt Bart Driessen van het korps Amsterdam-Amstelland. Met de komst van deze app zal het aantal tips dat de politie krijgt alleen maar toenemen. “De ogen van alle Nederlanders samen zien immers nóg meer.“Mensen die personen herkennen wordt gevraagd contact op te nemen met de politie.”
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #18 Gepost op: 16 december 2011, 01:27:02
Politie-app 100.000 keer gedownload

http://www.nu.nl/gadgets/2686369/politie-app-100000-keer-gedownload.html
Laatste update:  6 december 2011 12:31

AMSTERDAM - De politieapp DePolitieZoekt is binnen 3 weken na de lancering ruim 100.000 keer gedownload op smartphones en tabletcomputers.

Dit maakte een woordvoerder van de politie Amsterdam-Amstelland dinsdag bekend.
Dankzij de app stijgt het aantal bezoekers van de al langer bestaande website www.depolitiezoekt.nl fors. De politie is blij met de populariteit van de gratis applicatie, waarmee de politie de hulp van burgers inroept. Die dient als hulpmiddel voor mensen op het moment dat ze een verdachte menen te herkennen.
Steeds meer korpsen haken aan bij het digitale opsporingsmiddel
Samen sterk in de hulpverlening!


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #19 Gepost op: 28 februari 2012, 12:14:03
'Aangifte doen via app'
Amsterdammers moeten veel vaker aangifte doen van misdrijven. Via een speciale app, Skype of zelfs in het Engels aangifte doen moet dan ook mogelijk worden.
Hiervoor pleiten de Amsterdamse VVD en D66 in een speciaal actieplan. Volgens de liberalen wordt er momenteel maar in 25 procent van alle delicten aangifte gedaan. De aangiftebereidheid moet volgens beide partijen dan ook flink omhoog, zodat de volle omvang van diverse misstanden duidelijk wordt.

Om de bereidheid op te krikken willen de VVD en D66 het onder meer mogelijk maken je gestolen fiets via een telefoon-app te melden, aangifte doen vanuit je huiskamer via Skype moet ook mogelijk worden net als aangifte doen in het Engels.

VVD en D66 stellen ook voor het doen van anonieme aangiften voor een flink aantal delicten mogelijk te maken. Uit onderzoek blijkt dat in Amsterdam, meer dan elders in Nederland, de aangiftebereidheid fors toe zou nemen als er anoniem aangifte kan worden gedaan. Dit geldt met name voor geweldsincidenten.

http://www.at5.nl/artikelen/76911/aangifte-doen-via-app

Ik vind het prima dat er gezocht word naar makkelijkere methodes voor het doen van aangifte maar dit is denk ik nog een brug te ver. De kwaliteit van zelfgemaakte internet aangiftes is al om van te janken. Laat staan via een App. Waar een wijkteamrecherche werkelijk niks mee kan.