Brandweer vaartuigen / Blusboten

Auteur Topic: Brandweer vaartuigen / Blusboten  (gelezen 146599 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Firecat

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
Reactie #240 Gepost op: 16 september 2012, 11:38:04
Het korps Marinebrandweer heeft in de loop der jaren een aantal voormalige landingsvaartuigen van het Korps Mariniers in dienst gehad.
Het laatste exemplaar was de L9533 welke vanaf 2000 dienst heeft gedaan, maar wanneer het vaartuig buiten dienst is gesteld is mij onbekend?
Daarvoor beschikte men over de L9515 (zie foto) en daarvoor zou de L9522 dienst hebben gedaan bij het korps.
Van laatst genoemde heb ik nooit een foto gezien, dus heb ik geen idee of deze ook brandweerrood is geweest.
Heeft iemand informatie gedurende welke periode deze drie vaartuigen in dienst zijn geweest bij het korps Marinebrandweer?
Zoals op de foto zichtbaar is, was de L9515 voorzien van een stationaire MSD.
Was dit ook het geval bij de L9522 en L9533?



M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #241 Gepost op: 3 november 2012, 21:28:00
Tijdens een rondvaart in de haven van Miami een van de twee blusboten van de Miami-Dade Fire Rescue Department gespot. Op de achtergrond staat Technical Rescue 1, een 2003 Pierce Lance Three Door Command Cab Heavy Duty Rescue Body van Station 46.



Grtz,
Marcel


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #242 Gepost op: 3 november 2012, 22:42:48
Het korps Marinebrandweer heeft in de loop der jaren een aantal voormalige landingsvaartuigen van het Korps Mariniers in dienst gehad.
Het laatste exemplaar was de L9533 welke vanaf 2000 dienst heeft gedaan, maar wanneer het vaartuig buiten dienst is gesteld is mij onbekend?
Daarvoor beschikte men over de L9515 (zie foto) en daarvoor zou de L9522 dienst hebben gedaan bij het korps.
Van laatst genoemde heb ik nooit een foto gezien, dus heb ik geen idee of deze ook brandweerrood is geweest.
Heeft iemand informatie gedurende welke periode deze drie vaartuigen in dienst zijn geweest bij het korps Marinebrandweer?
Zoals op de foto zichtbaar is, was de L9515 voorzien van een stationaire MSD.
Was dit ook het geval bij de L9522 en L9533?


Eind jaren 80/begin jaren 90 keek ik vanuit mijn kamer in de Stopera uit op de Zwanenburgwal, vaarroute van de Amstel naar het IJ voor lage schepen. Daar kwam opeens een landingsvaartuig voorbij van de Marinebrandweer en in het laadruim stond een heuse TS. Ik was te verbouwereerd om meteen m'n camera te pakken en toen ik het besefte was hij voorbij ....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #243 Gepost op: 11 november 2012, 14:32:08
Tijdens een rondvaart in de haven van Miami een van de twee blusboten van de Miami-Dade Fire Rescue Department gespot. Op de achtergrond staat Technical Rescue 1, een 2003 Pierce Lance Three Door Command Cab Heavy Duty Rescue Body van Station 46.



Grtz,
Marcel

Nice one :)
Dit vaartuig was ook veelvuldig te zien in het programma 'Danger coast' dat enkele maanden geleden op de Nederlandse televisie werd uitgezonden (Discovery geloof ik).
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #244 Gepost op: 11 november 2012, 17:35:00
Nice one :)
Dit vaartuig was ook veelvuldig te zien in het programma 'Danger coast' dat enkele maanden geleden op de Nederlandse televisie werd uitgezonden (Discovery geloof ik).

Thanks  O0

Het programma "Danger Coast" kende ik niet, maar na even zoeken op internet wel een special van dit programma gezien wat specifiek over deze boten ging....

Grtz,
Marcel


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #245 Gepost op: 10 december 2012, 14:18:16

Dienst: Regionale Brandweer Drenthe
Standplaats: Emmen
Roepnummer: 03-8614
Soort voertuig: Kleine boot
Bijzonderheden:


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #246 Gepost op: 24 februari 2013, 15:20:01
Blusboot Drimmelen

Blusboot Drimmelen
bndestem·      
Gepubliceerd op 23 feb 2013
Samen sterk in de hulpverlening!


Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #247 Gepost op: 2 maart 2013, 20:24:10
Vandaag is de nieuwe boot van het duikteam van de brandweer Harderwijk in gebruik genomen.

Een custom built RIB van 6.36 m lang, met een Mercury Optimax 115 pk. De boot is gemaakt in Wieringerwerf (Nederland) en is van het merk Roughneck.  
De boot voorzien is van sonar, C2000, Marifoon, zoeklichten, speciale steunen voor een brancardbak, een Tow Rescue (in het rood) en een speciaal ontwikkelde trap voor de duikers.
De striping op de console moet nog worden aangebracht.




Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #248 Gepost op: 5 maart 2013, 15:50:02
erg mooie boot, is hier nog geen centrale inkoop voor? Zie echt heel veel verschillende boten hier verschijnen  98uiye Mag ieder korps hier nog zelf in beslissen?
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #249 Gepost op: 6 maart 2013, 06:46:08
Iedere regio mag over alles zelf beslissen: autospuiten, redvoertuigen, redgereedschap, kleding, potloden, etc. En dus ook boten.

Er komen wel steeds meer landelijke aanbestedingen, maar regio's zijn niet verplicht daar aan mee te doen.