Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)

Auteur Topic: Nieuwe ambulance's RAVU (Mercedes-Benz laag model)  (gelezen 161438 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #100 Gepost op: 15 november 2011, 21:13:40
foto's zijn slecht want ik heb ze een beetje vergroot en daarna uitgeknipt. ik gebruik ze alleen even voor de vergelijking, want ik kan wel iets beweren, maar bewijs is leuker :D
126 ravu foto damenster

134 ravu foto HVbarneveld ( hier al eerder gepost)




Jep, helemaal gelijk

Ja klopt, de 126 staat in Soesterberg bij wagenparkbeheer. De 126 komt straks op post Utrecht Diak te staan.

Vwb het gelijktijdig knipperen van de blauwe led's, bij de 126 knipperen ze om en om. Er worden er in de aankomende periode nog 10 geleverd.

Het dashbordlicht is mooi te zien op het demovoertuig (filmpje Zweedse ambu die ik van de week gepost heb) Heeft ook mijn voorkeur.



Is het ook bekend wanneer deze ambulance naar Utrecht toe gaat?


Ollie974

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 68
Reactie #101 Gepost op: 15 november 2011, 21:53:01
Nee is mij op dit moment niet bekend wanneer die naar Utrecht gaat.


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #102 Gepost op: 16 november 2011, 09:04:28
als het goed is komt 'ie eind van deze week op de post en anders begin volgende week.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #103 Gepost op: 16 november 2011, 09:37:46
Even een vraag over de oude visser 4 ambu's. Zoals de 126 en 134 worden die ambulance's verkocht of worden ze tot B ambu omgenummerd en gaan dan de huidige B ambu's weg ?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #104 Gepost op: 16 november 2011, 10:06:19
Er moeten eerst nog 2 visser 3 opleidingen ambulances vervangen worden. en dan zal er een beetje geschoven gaan worden binnen het wagen park lijkt me, ik denk dat die B ambulances van utrecht nog niet eens zo oud zijn en dat ze die gewoon door laten hobbelen tot de 300.000 km. En dan zal de beste visser 4 die ze hebben, de jongste en met de meest lage km stand, ingezet worden voor de opleidingen lijkt me.  o ik zei niets, zie hier zelfs een B ambu van 2005, dus die is ook al goed voor vervanging (09-480).
De ravu heeft 1,5 jaar moeten wachten op de vervang auto die door visser geleverd word, dus ik denk dat er heel veel auto's gewoon gelijk vervangen gaan worden, zowel b ambulance als prio 1 ambu. En de opleidingen ambulances word dan een omgenummerde visser 4. :P
Vraag aan de ravu chauffeurs:  wat zijn de kilometer standen van de voertuigen op dit moment, en dan bedoel ik natuurlijk de auto's die aan de beurt zijn om vervangen te worden. Voorheen verving ravu de voertuigen met 5 jaar en 300.000 km. heb ik wel eens gelezen, maar als ze 1,5 jaar extra door moeten rijden zal dat wel iets overschreden zijn.  :D


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #105 Gepost op: 16 november 2011, 10:31:14
Ik denk dat de oude 34 en 26 gewoon verkocht worden omdat deze een flinke km stand hebben, boven de 3 ton vermoed ik. En in het vorige bericht spreek ik een vermoeden uit dat de huidige B ambu's toch ook wel aan vervanging toe zijn, en dat heb ik es even opgezocht met behulp van kazenes NL en de RDW site, en dan blijkt dat de visser type 4 B ambulances toch ook al op leeftijd zijn.
Roepnummer     bouwjaar
09-480         2005
09-481         2005
09-482         2005
09-483         2005
09-484         2005
09-485         2009
09-486         2009
09-487         2006

Ik denk dat de voertuigen van 2005 en 2006 toch ook wel vervangen gaan worden, de 85 en 86 kunnen nog wel even door, en de T5 terberg B ambulances zijn nog nieuwer dus die zullen nog niet vervangen worden.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #106 Gepost op: 17 november 2011, 11:31:47
Sterker nog weet het antwoord al :-)

De kentekens van de 126 en 134 zijn op 15-11-2011 en 2-11-2011 opnieuw op eigenaar gezet.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #107 Gepost op: 17 november 2011, 11:51:21
Sterker nog weet het antwoord al :-)
De kentekens van de 126 en 134 zijn op 15-11-2011 en 2-11-2011 opnieuw op eigenaar gezet.
Of zijn ze op die datum aan de handelvoorraad/gebruikte voertuigen bestand van visser toegevoegd (want Visser zou dan ook de nieuwe eigenaar zijn ;) ). Het zou appart zijn dat deze vooertuigen uitdienst gaan, met toch een respactabele km. stand, en direct op die dag al doorverkocht zijn aan een nieuwe eigenaar..... :)
2-11 en 15-11 zijn de aflever data van de 34 en 26, het nieuwe voertuig word geleverd en de oude word ingeruild 0098.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #108 Gepost op: 17 november 2011, 12:21:34
Sterker nog weet het antwoord al :-)
De kentekens van de 126 en 134 zijn op 15-11-2011 en 2-11-2011 opnieuw op eigenaar gezet.
Ik snap je vraag best, het is interessant om te weten waar die oude voertuigen naartoe gaan, maar ik denk dat we daar niet of moeilijk achter komen. De ambu's worden ingeruild bij Visser, zoals ravu voorheen ook deed, en daarna zullen ze aangeboden worden op de site van visser bij de gebruikte voertuigen. Op die site staat trouwens al even een Visser 4 voor verkoop maar dan wel met een archief foto van 5 jaar terug, dus mogelijk hebben ze dit al vooraf op de site gezet als een soort aankondiging voor de licting van 50 stuks :o visser 4 ambulances die de komende maanden vervangen gaan worden.
Je suggereerd dat de 2 voormalig ravu ambulances een nieuwe NL eigenaar hebben maar dit zie ik ook niet zitten en puur weer door de km stand en leeftijd, een prive dienst koopt niet snel een voertuig met 3 a 4 ton op de teller, en ze zullen richting de 3,5 a 4 ton gaan vermoed ik.
Ik denk meer dat deze voertuigen voor export aangeboden gaan worden. Er rijden al een paar visser 4 ambu's in finland rond, en daar is de visser een apparte verschijning omdat ze daar over het algemeen binz rijden. Ik heb nog steeds het vermoeden dat visser een verkoop punt/dealer in finland hebben of een inkoper die de voertuigen hier in NL haalt. Ze hadden in NL bijvoorbeeld de voormalig    01-112 visser 4 te koop staan, dat was die ene met de standaard stalen velgen, en laat ik een gelijk voertuig nou een week later op de foto zien met LM-velgen in fins jasje. :D


foto anderson

Ik plaatst de verkeerde foto najah dan nog maar 3 erbij en dan kan je goed zien dat ze op het voertuig met export kenteken imitatie wieldoppen hebben gezet (mogelijk de 01-112 met stalen velgen) en dat er later door dezelfde prive dienst LM-velgen zijn aangeschaft.



foto anderson

en dan nog maar een foto van de oude 01-112, foto kazernes NL

Ik zeg niet dat dit voertuig nu in finland ik heb alleen zo mijn vermoeden.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #109 Gepost op: 17 november 2011, 13:23:13
Wie steld die bewijst heb ik op school geleerd. dus nog even verder zagen

de voormalig 02-112 visser 4 met kenteken 37-SB-BK, kenteken staat niet meer geregistreerd bij de RDW, en is dus vermoedelijk aangeboden voor export want op het moment van verkoop bij Visser was deze ambu 5 jaar oud en had geen schade dus hij is niet gedemonteerd voor onderdelen en was niet total loss (dan nemen ze het kenteken namelijk ook in)
Ik zag ook foto's van dit voertuig met de gewone mercedes LM-velgen dus mogelijk waren die stalen standaard velgen een winterbanden set, al blijf ik erbij dat ik dit voertuig vanaf het begin in het noorden op de foto heb gezien met de lelijke stalen velgen.
Het voertuig is in ieder geval met stalen velgen verkocht bij Visser zie foto en zie kenteken
foto Visser leeuwarden .


een beetje offtopic  e050 maar dat mag vast wel 098uo