Brandweer Amsterdam,dinsdag 02-03-2004 om 22.00 uur ,SBS 6.

Auteur Topic: Brandweer Amsterdam,dinsdag 02-03-2004 om 22.00 uur ,SBS 6.  (gelezen 18912 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #80 Gepost op: 16 maart 2004, 21:36:04
Ik heb net heel het verhaal zitten lezen en heb over de serie ook wel een mening.

Voor mij was het altijd heel duidelijk je hebt brandweer nederland en je hebt brandweer Amsterdam. Dit vooroordeel klopt nu nog steeds na een paar uitzendingen.

Op zich is het wel een grappige serie maar om nu te zeggen dat het een reeël beeld geeft van brandweer nederland... Nee ik vind duidelijk van niet. Als je die gasten hoort praten maken ze iedere dienst meerdere serieuze meldingen mee. Als dat nog niet eens het geval is met oud op nieuw begin ik daar toch erg mijn twijfels over te krijgen......

Als je als beroepskorps uitrukt en er in de wagen zoveel "overleg" is voor je ter plaatse bent en dit terug koppel naar mijn eigen korps. (zowel beroeps als vrijw) kan ik zeggen dat wij het veel proffesioneler aanpakken.

Wat "melder" zei over rangen en standen kan ik me wel degelijk iets bij voorstellen. Nu word er over bevelvoerders gesproken maar het is nog erger als je bv al meer dan 25 jaar beroeps bent en er komt een "aap" van het nibra en gaat tegen jou vertellen hoe je een brandje moet blussen... dit gaat te ver. Maak alsjeblieft gebruik van de kennis en vaardigheden van de mensen die die hebben.....

Voor mij mag de serie doorgaan en zal als ik er tijd voor heb ook zeker kijken. Ben wel benieuwd hoe er gereageerd gaat worden als er echt een keer iets aan de hand is.......

Voor de rest van nederland denk ik dat we er met een scheef oog naar moeten kijken en dan vooral naar de leermomenten uit repressief optreden. Het is bij ieder korps namelijk anders geregeld. Kijk alleen al naar het boodschappen doen. Wij hebben daar kleine dienstautotjes voor en hoeven niet met heel de ploeg populair te doen op de markt... Maar zoals al eerder vermeld. Ieder korps is anders en laten we afwachten wat er nog meer gaat gebeuren.....
Wil ook wel eens zien hoe ze daar omgaan met leidraad oefenen e.d. zij zeggen zelf dat ze beroeps zijn en het allemaal zo goed kunnen. Tot er iets gebeurt en dan ben ik benieuwd hoe er mee omgegaan word.......

Aan de andere kant ben ik wel blij dat sbs het korps a'dam bereid heeft gevonden om mee te werken. Ik zou er niet aan moeten denken om die camera mensen heel de dag mee te hebben............ en het is nog steeds zo geen beter vermaak dan leedvermaak.


CLUT

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #81 Gepost op: 22 maart 2004, 19:51:54
Je zegt naar een paar uitzendingen, dat moeten we dan wel heel letterlijk nemen want er zijn er idd nog maar 2 geweest...

Ik denk dat ze nog echt wel wat laten zien van bij een "echte melding", een grote brand of ongeval want ook dit hebben we nog niet gezien.

Aan de andere kant vind ik het juist goed dat ze daar niet meteen mee begonnen zijn, maar ook het andere werk van de brandweer laten zien!

Vind het nog steeds leuk om naar te kijken, en als ik geen tijd heb, dan maak ik wel tijd om erna te kijken,

Groeten CLUT


Cor van Gent

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 320
    • Brandweer Oud-Beijerland
Reactie #82 Gepost op: 22 maart 2004, 20:26:29
clut heef thelemaal gelijk vind ik want als je opgelet hebt de vorige uitzending zou er morgen eeen woningbrand komen ;)

brandweerfan
Regio Zuid-Holland-Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #83 Gepost op: 22 maart 2004, 21:37:28
tja,ik hoop dat mijn vrouw het morgenavond wil opnemen.Ik heb zelf oefenavond,dus moet het bekijken even uitstellen


firemanr

  • Gast
Reactie #84 Gepost op: 23 maart 2004, 09:24:38
tja,ik hoop dat mijn vrouw het morgenavond wil opnemen.Ik heb zelf oefenavond,dus moet het bekijken even uitstellen
Je kan toch ook de serie een dag eerder opnemen ??? ???
 ;D ;D ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #85 Gepost op: 23 maart 2004, 16:45:02
Je kan toch ook de serie een dag eerder opnemen ??? ???
 ;D ;D ;D
we hebben hier in het midden van het land geen Zeeuwse tijden, ;D ;D ;D


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #86 Gepost op: 23 maart 2004, 23:31:54
we hebben hier in het midden van het land geen Zeeuwse tijden, ;D ;D ;D

wat bedoeld wordt is dat zo'n video-recorder ook programmeerbaar is, zodat je niet thuis hoeft te zijn om iets op te nemen :P ;) ;D ;D ;D 8)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #87 Gepost op: 24 maart 2004, 10:15:18
Het was weer een leuk uitzendinkje ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #88 Gepost op: 24 maart 2004, 16:47:15
ja was leuk om te zien,met een flinke woningbrand


LindaB

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 24 maart 2004, 20:36:09
Ik vond het ook weer leuk om naar te kijken. Vind het erg leuk om te ook de andere dingen naast de uitrukken te zien. Ik blijf zeker kijken.