Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 371959 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #1120 Gepost op: 19 maart 2015, 07:51:17
Citaat van: moppersmurf link=msg=1338062 date=1426717204
Wat ik zeg  :'(. Ik kreeg hem van de week nog voorgescholtelt: ik rij in een herkenbaar dienstvoertuig 17 km/u harder dan het bord A1 aangeeft en toch wordt ik nog ingehaald.... WTF wat denk je dan?? En wat denk je dat het excuus was???

Het is dat we staken....
Maar dezen zouden toch nog wel beboet worden? Krijg de laatste dagen wel het gevoel dat ik steeds langzamer begin te rijden, ondanks dat meetresultaten auto en gps niet veranderen.  :(


NS1607

  • Postbezorger Business Post Limburg BV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
    • Stichting Stadsbusmuseum Maastricht
Reactie #1121 Gepost op: 19 maart 2015, 11:33:34
Ik vind dat ook niet zo gek dat weggebruikers de rode signaleringskruizen negeren.
Ze rijden nu al op het algemeen al op de automatische piloot (Tom-Tom)

Kijk maar eens bij wegwerkzaamheden, die staan tegenwoordig zeer duidelijk aangegeven.
Ook de omleidingsroute staat perfect aangegeven, en dan nog die levensgrote borden langs de weg missen.
Men vertrouwd liever dat smerige elektrisch kastje op de vooruit dan naar de bordjes te kijken.

En dan nog aan de verkeersregelaar vragen hoe ze het beste kunnen rijden.
Ik vind het persoonlijk maar een gevaarlijke situatie dat men nog niet eens meer naar de borden en signalering kijkt.


Jos.
Evenementen verkeersregelaar Eijsden-Margraten / Gulpen-Wittem.


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #1122 Gepost op: 20 maart 2015, 08:44:52
Ik rij wel eens door een onbekend dorp en kom daar iets tegen als "Anemoonstraat afgesloten, doorgaand verkeer richting Bergweg volg K". Voor iemand die lokaal bekend is zal het duidelijk zijn, maar ik als toevallige passant heb geen idee of mijn route over de Anemoonstraat gaat. Daar kom ik pas achter als ik de betreffende straat in wil draaien. Hierbij maakt het niet uit of ik navigatie gebruik of een route rij die ik ooit al eens eerder heb gereden. De A- en de meeste N-wegen zijn inmiddels bij mij wel bekend maar voor veel mensen die er niet dagelijks overheen rijden is een tekst als "A9 afgesloten, verkeer richting Schiphol via A10-zuid" complete abracadabra. Een college van mij vertelde zeer enthousiast dat hij inmiddels ergens tussen Den Bosch en Eindhoven reed toe ik hem vroeg waar hij in hemelsnaam bleef. We waren beide vanuit Amsterdam vertrokken met bestemming Heereveen alleen had hij de oprit aan de verkeerde kant van de A2 genomen.  :'(
Dit soort mensen heeft heel veel kwaliteiten, alleen valt autorijden daar niet onder. Door de lage vereisten die je in dit land(en eigenlijk de rest van de wereld) hebt voor het behalen van een rijbewijs kan je beter vooraf rekening houden met blinde kippen dan dat je er achteraf over klaagt.  ;)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1123 Gepost op: 20 maart 2015, 09:13:48
Hmm en dan te bedenken dat een rijbewijs halen in Nederland vele malen 'moeilijker/zwaarder'  is dan in de meeste landen, waar je les krijgt van pa en ma.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1124 Gepost op: 20 maart 2015, 10:35:41
Men zegt ook niet voor niets dat je pas leert rijden als je je rijbewijs hebt gehaald  :D Het behalen van je rijbewijs is niets meer als een zekere basis hebben in de vaardigheden die het besturen van een voertuig en een zeker nivo van de theorie. Binnen die theorie is ook het rode kruis behandeld als het goed is, dat je het na het behalen van je rijbewijs bent "vergeten" wat een rood kruis betekent ligt niet aan het nivo van de rijopleiding.

Zelfde geldt voor het vinden van de juiste route, als ik meemaak dat een collega op een zeker kruispunt in Den Helder vraagt welke kant hij op moet terwijl de Domdom, borden EN een andere collega zeggen dat hij rechtsaf moet voor de texelseboot zegt dat voor mij alles over zijn richtingsgevoel en kennis (lees voorbereiding) van de te rijden route maar niets over zijn capaciteit over voertuig beheersing en kennis van verkeersregels. Mijn collega zal geen overtredingen begaan maar weet in de laatste 500 meter voor de haven van de texelseboot wel zo fout te rijden dat we twee afvaarten missen !!
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


AVN

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 227
Reactie #1125 Gepost op: 23 maart 2015, 18:51:09
En de oplossing voor het negeren van rode kruizen is gevonden. Een nieuw verkeersbord ...

Zie nieuw verkeersbord tegen negeren rode kruizen


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1126 Gepost op: 23 maart 2015, 18:54:52
Een bord om te laten zien dat je een bord gemist hebt? Nee top........ :( :(
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Reactie #1127 Gepost op: 23 maart 2015, 18:59:38
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1338962 date=1427133292
Een bord om te laten zien dat je een bord gemist hebt? Nee top........ :( :(

Ja....Nieuw bord....Tenslotte weten de mensen niet dat je niet onder een rood kruis door mag rijden!  098uo


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #1128 Gepost op: 23 maart 2015, 22:48:11
Citaat van: NS1607 link=msg=1338108 date=1426761214
Ik vind dat ook niet zo gek dat weggebruikers de rode signaleringskruizen negeren.
Ze rijden nu al op het algemeen al op de automatische piloot (Tom-Tom)

Kijk maar eens bij wegwerkzaamheden, die staan tegenwoordig zeer duidelijk aangegeven.
Ook de omleidingsroute staat perfect aangegeven, en dan nog die levensgrote borden langs de weg missen.
Men vertrouwd liever dat smerige elektrisch kastje op de vooruit dan naar de bordjes te kijken.

En dan nog aan de verkeersregelaar vragen hoe ze het beste kunnen rijden.
Ik vind het persoonlijk maar een gevaarlijke situatie dat men nog niet eens meer naar de borden en signalering kijkt.


Jos.

Laat ik het zo zeggen: dat is begonnen met de magnetron. Toen ging men niet meer zelf koken maar verwarmen. Je kon zelfs een eitje koken in de magnetron!
Ten gevolge van dat soort "dingen" daalt het vermogen van de mens om zelf (na) te denken/ te rekenen etc tot het niveau nul. Alles moet voorgekouwt worden. Daarbij komt ook nog eens dat men jaren verwent is met het feit dat een smoes verzinnen voor het vertoonde gedrag, voldoende was om niet gestraft te worden. Samenvattend: het resultaat is dat men anno nu maar wat aanklooit. Ik zie dat ook bij mijn collega's (sorry jongens en meisjes). Het gros heeft geen idee wat ze aan het doen zijn en waarom ze iets wel of iets niet mogen doen. Een simpel voorbeeld daarvan is het ontstaan van de regeling optische en geluids signalen.

Maar goed. De huidige generatie is geleerd dat het verzinnen van een smoes om het eigen gedrag goed te praten, heel normaal is. Iedereen doet dat! Simpele excuses als "het is maar voor even" of  "ik hinder toch niemand?" zijn meer regel dan uitzondering. Er zijn er nog maar weinigen die in de spiegel durfen te kijken en kritisch durven te zijn naar hen eigen gedrag.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1129 Gepost op: 23 maart 2015, 23:28:23
Mopper, wat ben ik toch jaloers op Lange en wat vind ik het jammer dat mijn regio niet met de jouwe samenvalt. Want een combi dienst met jou zou ik never afslaan  ;D.

Want je hebt helemaal gelijk in jou opmerkingen. We hebben in nederland al zoveel borden dus gaan we er nog een paar bij verzinnen. Was jij niet van de oplossing met de schrootmachine en de auto van de overtreder? Want ondanks dat we in nederland het een en ander wel goed geregeld hebben, worden sommige mensen wel heel "dom" door dat ze verwachten dat alles voor hun pan klaar gelegd/gezegd word. En o-wee als er iets in de weg zit wat hun tegen houd, want alles moet toch wijken voor hun?
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v