Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 373170 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1330 Gepost op: 8 februari 2016, 12:29:55

Nee, zoveel pionnen zijn er niet. En daar komt bij dat daarvoor de kruizen zijn. Die maken de rijstrook al leeg voordat men bij de pickup is. Als men die niet negeert.
De ANWB had al pilonnen staan. Daar had de WIS best gebruik van kunnen maken.

@Scorpio: de meeste mensen weten inderdaad niet dat de WIS een stopteken mag geven, laat staan dat ze weten wat een verkeersregelaar is. Over de jas; de zwarte balk hoort niet op de jas van een vkr.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #1331 Gepost op: 8 februari 2016, 12:44:54
Citaat van: scorpio link=msg=1404934 date=1454929445
Mijn vraag is/was, of de WIS (en/of politie) daar van uit mag gaan wanneer zij, zonder dat zelf geconstateerd te hebben, een bekeuring gaan uitdelen?
Daarom hebben we ook zoiets als "Stelde na onderzoek vast"

Citaat van: HIT link=msg=1404938 date=1454930732
Klopt, en zoals eerder al gemeld weten weinigen dat RWS een blauwe band heeft en de bevoegdheid om stoptekens te geven op een snelweg. Waarom? Een verkeersregelaar is in eerste instantie niet bevoegd op rijkswegen een stopteken te geven, die regel wordt bij theorielessen wel uitvoerig besproken niet dat RWS een uitzondering is.
Ach zelfs dat stukje van verkeersregelaar is bij velen onbekend. Laatst gaf een automobilist als reden voor het negeren van mijn stopteken dat hij dacht dat ik 'zo'n verkeersmannetje' was. Was een dure les.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


scorpio

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 707
Reactie #1332 Gepost op: 8 februari 2016, 13:13:47
Citaat van: kaasje link=msg=1404944 date=1454931894
Daarom hebben we ook zoiets als "Stelde na onderzoek vast"

En welk onderzoek moet er dan plaatsvinden? Want de WIS is ter plaatse gebleven totdat de kruizen er weer afgingen, dus heeft hij nooit zelf kunnen constateren dat er in ieder geval een rood kruis stond op het laatste matrixbord dat door de bestuurder werd gepasseerd. Is contact en bevestiging van de meldkamer van RWS dat er een rood kruis stond voldoende?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1333 Gepost op: 8 februari 2016, 13:19:53
Volgens mij kan men precies zien welk bord een kruis heeft staan op welk moment. De wis dus ook.

Als iemand door rood rijdt en dat kan ik als verbalisant niet zien, wil niet automatisch zeggen dat het pv niet doorgaat...


guest15549

  • Gast
Reactie #1334 Gepost op: 8 februari 2016, 13:36:55
Citaat van: CopVR3 link=msg=1404954 date=1454933993
Volgens mij kan men precies zien welk bord een kruis heeft staan op welk moment. De wis dus ook.

Als iemand door rood rijdt en dat kan ik als verbalisant niet zien, wil niet automatisch zeggen dat het pv niet doorgaat...

Waardoor je vervolgens in bezwaar en beroep kunt gaan als uit niets blijkt dat het bord aan stond.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1335 Gepost op: 8 februari 2016, 14:46:47
Wat verworpen wordt omdat de verbalisant een ambtsedig verbaal produceert waaruit blijkt dat het kruis wel degelijk aan stond en er geen storingen gemeld zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest15549

  • Gast
Reactie #1336 Gepost op: 8 februari 2016, 14:48:53
Citaat van: DiNozzo link=msg=1404983 date=1454939207
Wat verworpen wordt omdat de verbalisant een ambtsedig verbaal produceert waaruit blijkt dat het kruis wel degelijk aan stond en er geen storingen gemeld zijn.

Wat nog wel eens wordt vergeten, daar doelde ik op


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1337 Gepost op: 8 februari 2016, 14:52:08
Citaat van: CopVR3 link=msg=1404954 date=1454933993
Volgens mij kan men precies zien welk bord een kruis heeft staan op welk moment. De wis dus ook.

Wat ik weet worden dit soort zaken inderdaad gelogd bij de Verkeerscentrale van RWS waardoor het inderdaad achteraf te controleren valt.


Citaat van: CopVR3 link=msg=1404954 date=1454933993
Als iemand door rood rijdt en dat kan ik als verbalisant niet zien, wil niet automatisch zeggen dat het pv niet doorgaat...

Volgens de regels kan een PV dan inderdaad niet door gaan CopVR3.
Je dient namelijk de volgende zaken vermelden c.q. je PV dient aan de volgende zaken te voldoen.

Vermeld het aantal seconden rood, afstand tot stopteken, snelheidsverhoging en eventueel wijze van constateren, kruising met; rijstrooklichten boven welke strook kruis aangebracht, rijbaanindeling, ontheffing?

Bron: Feitenboekje 2016
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1338 Gepost op: 8 februari 2016, 15:05:49
Citaat van: CopVR3 link=msg=1404954 date=1454933993
Volgens mij kan men precies zien welk bord een kruis heeft staan op welk moment. De wis dus ook.
Nee dat kan hij alleen als de kruisen er al staan als hij aan komt rijden en de kruisen staan er al. Maar heel vaak worden de kruisen aangevraagd bij aankomst, daardoor kan het wel eens voorkomen dat het rode kruis er dus niet staat.

Citaat van: CopVR3 link=msg=1404954 date=1454933993
Als iemand door rood rijdt en dat kan ik als verbalisant niet zien, wil niet automatisch zeggen dat het pv niet doorgaat...
Citaat van: DiNozzo link=msg=1404983 date=1454939207
Wat verworpen wordt omdat de verbalisant een ambtsedig verbaal produceert waaruit blijkt dat het kruis wel degelijk aan stond en er geen storingen gemeld zijn.
In het geval van de rode kruisen is dat niet helemaal juist, dat is ook de grote ergernis. Dit bemerken wij als afzetter regelmatig als wij een baan hebben aangevraagd en we komen aanrijden en het kruis werkt niet, bij melding blijkt dan dat het in de computer allemaal gewoon als werkend staat aangegeven. Mede hierom kan een rechter die ambtseed naast zich neerleggen. Zeker als er meerdere verweren in dezelfde bewoordingen komen.


Citaat van: enrico1972 link=msg=1404985 date=1454939528
Wat ik weet worden dit soort zaken inderdaad gelogd bij de Verkeerscentrale van RWS waardoor het inderdaad achteraf te controleren valt.

Niet juist, zeker niet met het nieuwe led systeem. Veel storingen waardoor lampen niet branden worden niet opgemerkt door de elektronica. Dan geeft het systeem wel aan dat het werkt maar niet een daadwerkelijke controle.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #1339 Gepost op: 8 februari 2016, 15:13:00
Citaat van: RS496 link=msg=1404984 date=1454939333
Wat nog wel eens wordt vergeten, daar doelde ik op

Dan heb je geluk, maar als de verbalisant zijn werk doet niet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein