Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 369675 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #230 Gepost op: 17 april 2012, 06:17:04
Heb ik gezien, en de punten die je aankaart, daar heb je gelijk in. Maar je zou denken dat na de media-aandacht en het hoge boetebedrag men toch meer oplet. Voor de 2e categorie daar doe je weinig tegen dan verbaliseren, en als het aan mij ligt inderdaad art. 5. Maar als dat betekend dat men weer een halve dag op kantoor zit.... Ik zeg spijkermatten O0

Hoewel ik de emotie begrijp, echter we willen de mensen helpen. We willen niet de diverse CAO's afdwingen door voor meer werk te zorgen toch? 998765

Ik ga vandaag Frisjesland weer in, ik weet nu al dat ik vandaag minimaal twee keer voor mijn leven mag springen omdat de mensen zich niet houden gaan aan de snelheids limiet van 50 op een normaal gesproken autoweg. Maar goed, ik heb een telefoonnummer van een agent in Dokkum gekregen die ik dan maar eens ga bellen of hij tijd heeft met zijn transporterbusje om even een uurtje op visite te komen 098uo
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #231 Gepost op: 17 april 2012, 06:31:56
Hoewel ik de emotie begrijp, echter we willen de mensen helpen. We willen niet de diverse CAO's afdwingen door voor meer werk te zorgen toch? 998765

Ik ga vandaag Frisjesland weer in, ik weet nu al dat ik vandaag minimaal twee keer voor mijn leven mag springen omdat de mensen zich niet houden gaan aan de snelheids limiet van 50 op een normaal gesproken autoweg. Maar goed, ik heb een telefoonnummer van een agent in Dokkum gekregen die ik dan maar eens ga bellen of hij tijd heeft met zijn transporterbusje om even een uurtje op visite te komen 098uo

Waar sta je vandaag, HIT? Want ik ben daar vandaag ook. (ik zal dit keer maar niet toeteren dan)  ;D ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #232 Gepost op: 17 april 2012, 07:02:04
Zoals eerder genoemd, een camera ophangen dat in werking treedt als er een Rood X hangt en je dan lid maakt van de club. Zijn er mensen bezig en is alles afgezet, dan spijkermatten neerleggen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #233 Gepost op: 17 april 2012, 07:04:51
Zijn er mensen bezig en is alles afgezet, dan spijkermatten neerleggen.

Nee, zet wat mannetjes neer met een geweer........ Met alle respect, iedereen die het idee van spijkermatten serieus wil opperen voor dit soort dingen....  :-X

Denk toch logisch na, wat een onzin.....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #234 Gepost op: 17 april 2012, 07:11:40
Het lijkt mij belangrijker om eens te onderzoeken waarom bestuurders doorrijden.
Ik denk dat niemand de eerste wil zijn die zijn auto ook daadwerkelijk stil zet voor een afgekruiste snelweg.
Misschien te bang dat er een of andere gek vol achterop knalt, of bang dat er iemand uit de auto komt om jouw te vertellen dat je moet maken dat je doorrijdt.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #235 Gepost op: 17 april 2012, 07:16:36
Dus een spijkermat neerleggen als het al stilstaat is ook geen optie?
In de trend van: Als je nu toch probeert door rijden heb je een probleem?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #236 Gepost op: 17 april 2012, 07:25:50
Dus een spijkermat neerleggen als het al stilstaat is ook geen optie?
In de trend van: Als je nu toch probeert door rijden heb je een probleem?
Nou, wat mij betreft blijft het onzin. We mogen eindelijk spijkermatten inzetten als proef tegen overvallers en dan willen we nu spijkermatten gaan inzetten om een "simpele" mulder gedraging (overtreding) te gaan handhaven/afdwingen?

Het is en blijft een overtreding, weliswaar een gevaarlijke, maar toch.... Er zijn andere manieren om dit af te dwingen...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #237 Gepost op: 17 april 2012, 07:37:12
Er zijn andere manieren om dit af te dwingen...
En dat blijkt goed te werken aangezien men toch door het Rode kruis rijdt.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #238 Gepost op: 17 april 2012, 07:43:58
En dat blijkt goed te werken aangezien men toch door het Rode kruis rijdt.
Ik zeg ook niet dat we nu gebruik maken van de "andere manieren"..... Ik zeg alleen dat spijkermatten totaal niet in verhouding staan tot het feit en het doel. Proportioneel etc. Volgens mij hoef ik daar niemand wat over te vertellen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #239 Gepost op: 17 april 2012, 07:48:57
Het lijkt mij belangrijker om eens te onderzoeken waarom bestuurders doorrijden.
Ik denk dat niemand de eerste wil zijn die zijn auto ook daadwerkelijk stil zet voor een afgekruiste snelweg.
Misschien te bang dat er een of andere gek vol achterop knalt, of bang dat er iemand uit de auto komt om jouw te vertellen dat je moet maken dat je doorrijdt.

Ik zou ook raar opkijken als er ineens 2 of 3 rode kruizen boven mijn hoofd verschijnen en zou ook dan inderdaad niet plat op de rem gaan. Als de snelweg echt afgesloten word, verwacht ik dat ofwel iedereen via een afslag de snelweg wordt afgedirigeerd, ofwel dat er politie aanwezig is om zonodig nog een aanwijzing te geven.

Spijkermatten zijn inderdaad een ijdele hoop, ik heb die opmerking ook gemaakt  :P
Als er teveel verkeer op de afgekruiste baan blijft rijden, dan ben ik wel voor algehele afsluiting ! Geld maakt voor sommige leaserijders niet uit. Die liggen niet wakker van E220,=. Tijd is een ander verhaal, als meneer/mevrouw ineens te laat of niet op de geplande afspraak komt, kon het maar zo zijn dat de klant z'n heil zoekt bij een ander bedrijf. Dat zijn de prikkels die nodig zijn.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV