Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 370992 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #870 Gepost op: 25 september 2014, 23:42:34


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #871 Gepost op: 25 september 2014, 23:46:47
Als het naar het strafrecht gaat... Hebben de betrokkenen/verdachten dan ook recht op een advocaat voor het eerste politieverhoor op straat?  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #872 Gepost op: 25 september 2014, 23:53:00
Laat je een wildplasser ook met een advocaat spreken (is ook strafrecht) ;).

Salduz is voor de aangehouden verdachte...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #873 Gepost op: 25 september 2014, 23:56:09
Citaat van: DiNozzo link=msg=1298269 date=1411681980
Laat je een wildplasser ook met een advocaat spreken (is ook strafrecht) ;).
Jij hebt gelijk. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #874 Gepost op: 26 september 2014, 01:00:59
Citaat van: voske83 link=msg=1298252 date=1411678295
Dit zijn de feiten die overgaan naar het strafrecht:

..knip...

Dat worden drukkere tijden voor het OM en de Rechtbank. Benieuwd of het in de praktijk meer resultaat gaat opleveren!!
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #875 Gepost op: 26 september 2014, 09:14:31
Citaat van: zwelgje link=msg=1298279 date=1411686059
Dat worden drukkere tijden voor het OM en de Rechtbank. Benieuwd of het in de praktijk meer resultaat gaat opleveren!!

Nee, daar hecht ik geen geloof aan. Ja de rechter kan hogere straffen opleggen, maar merkt iemand er wat aan achter het stuur van zijn/haar auto?
Nee dat merkt men niet en juist daar zou men het moeten merken.
Maar ik hecht geen geloof aan het feit dat een rechter rijbewijzen gaan innemen voor genoemde feiten. Onze straffen zijn hiervoor nog te licht.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #876 Gepost op: 26 september 2014, 10:04:56
Citaat van: zwelgje link=msg=1298279 date=1411686059
Dat worden drukkere tijden voor het OM en de Rechtbank. Benieuwd of het in de praktijk meer resultaat gaat opleveren!!

Ik vraag het mij af of het echt veel drukker wordt. Sinds een tijdje al wordt de OM-strafbeschikking uit de Wet OM-Afdoening veel meer toegepast in plaats van het oude transactievoorstel. Het is al bij de introductie van de wet in 2006 aangegeven dat er een wens ligt om het hele WAHV terug over te hevelen naar het strafrecht. Ik zie dit als een eerste stap.

Het grote voordeel is dat herhaalde overtreders beter aangepakt kunnen worden. De druk voor de rechtbank en het OM zal niet meer zijn dan nu, want tegen een strafbeschikking moet je ook in verzet gaan (net zoals een bezwaar nu). De zaak komt niet meer automatisch voor zoals in het geval van een transactievoorstel gebeurde. Ik denk dat niet dat veel mensen extra in verzet gaan ten opzichte van een bezwaar nu. Voor de burger is een bekeuring een bekeuring, of die nou bestuursrechtelijk of strafrechtelijk is opgelegd.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #877 Gepost op: 26 september 2014, 10:33:58
Citaat van: DiNozzo link=msg=1298310 date=1411718696
Voor de burger is een bekeuring een bekeuring, of die nou bestuursrechtelijk of strafrechtelijk is opgelegd.
Heeft een strafrechtelijke boete nog andere gevolgen? Bouw je bijvoorbeeld een strafblad op?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #878 Gepost op: 26 september 2014, 10:48:38
Als de boete voor een overtreding boven de 100 euro is levert dat een aantekening in de justitiële documentatie (het strafblad) op. Dat hoeft overigens geen gevolgen te hebben voor de aanvraag van een VOG of de sollicitatie bij een politie/defensie etc. Wel kan door de aantekening de volgende keer een hogere straf opgelegd worden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #879 Gepost op: 27 september 2014, 00:48:43
Citaat van: DiNozzo link=msg=1298317 date=1411721318
Als de boete voor een overtreding boven de 100 euro is levert dat een aantekening in de justitiële documentatie (het strafblad) op. Dat hoeft overigens geen gevolgen te hebben voor de aanvraag van een VOG of de sollicitatie bij een politie/defensie etc. Wel kan door de aantekening de volgende keer een hogere straf opgelegd worden.
Dus voor 15 kilometer te hard, 's-nachts op de rondweg, heb je dus een strafblad.

Wat is dit toch weer ouderwets Hollands krom. Gaan we nu ook nog wat met de boefjes doen, echt vervolgen en de cel in ipv op straat sturen in een oranje hesje en grijpstok?