Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 369505 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #930 Gepost op: 9 november 2014, 11:33:12
Citaat van: Rewind link=msg=1307288 date=1415518872
NOS 8 november 2014, 21:06
Slagboom bij Coentunnel drie keer geramd (filmpje)

Er zijn in NL meer plekken op de snelweg waar rijbanen worden afgesloten middels een slagboom (en bijbehorende vooraankondigingen/kruisen). Wat is er anders bij de Coentunnel, dat deze in korte tijd al paar keer is aangereden?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #931 Gepost op: 9 november 2014, 11:55:25
Citaat van: moppersmurf link=msg=1307279 date=1415495803
Dus zodra al die suffe cheffies het donkere dagen gelul weer vergeten zijn, en ze weer met beide voetjes op de grond staan, gaat wat mij betreft de aandacht volledig naar de veiligheid op en rond de hoofdwegen van Amsterdam. Volledig naar die sukkels die elke dag weer links blijven rijden, bumper kleven en rode kruizen negeren en mijn medestrijders op 's rijkswegen in gevaar brengen!

En ik durf te wedden dat als de VD Amsterdam en het VHT zich gezamelijk tegen dit kwaad gaan inzetten het zeer snel afgelopen zal zijn! Als daarbij de broeders van Ouder-Amstel ook nog eens meedoen vrees ik dat het file leed van Amsterdam binnen een jaar voorbij is en het gros van egoïstische Nederland lekker gebruik mag gaan maken van de NS. Zullen ze het negeren van een rood kruis dan ook waarderen? ???   >:D

Of het file leed rond Amsterdam tot nul gereduceerd zal zijn, daar heb ik mijn twijfels bij, dat het file leed minder zal worden dat geloof ik graag maar het belangrijkste is in mijn ogen dat de veiligheid op een hoger plan komt als ik zie wat ik op de ring af en toe mee maak... of op het wegennet daar direct onder dan is het sowieso een wonder dat ik nog geen deuk in mijn bedrijfsbus heb zitten.
Wat dat betreft moet ik je gelijk geven Mopper en dat vind ik best wel jammer  998765
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Wessel1

  • Aspirant Eenheid Midden Nederland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #932 Gepost op: 9 november 2014, 12:08:36
Citaat van: Rewind link=msg=1307288 date=1415518872
NOS 8 november 2014, 21:06
Slagboom bij Coentunnel drie keer geramd (filmpje)
Wauw wel even een eye opener van hoe slecht mensen opletten.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #933 Gepost op: 9 november 2014, 12:16:27

Het is en blijft maximaal triest dat men (de burger) het eigen belang boven het algemeen belang blijft stellen. Dat toont maar weer eens aan hoe egoïstisch Nederland is geworden. Dat je als burger het voornemen hebt om een tram te koppen om op tijd bij de boerenkool te zijn moet je zelf weten, maar dat je op de A10 een RWS medewerker aan stront dreigt te rijden gaat mij te ver.

Dus zodra al die suffe cheffies het donkere dagen gelul weer vergeten zijn, en ze weer met beide voetjes op de grond staan, gaat wat mij betreft de aandacht volledig naar de veiligheid op en rond de hoofdwegen van Amsterdam. Volledig naar die sukkels die elke dag weer links blijven rijden, bumper kleven en rode kruizen negeren en mijn medestrijders op 's rijkswegen in gevaar brengen!

En ik durf te wedden dat als de VD Amsterdam en het VHT zich gezamelijk tegen dit kwaad gaan inzetten het zeer snel afgelopen zal zijn! Als daarbij de broeders van Ouder-Amstel ook nog eens meedoen vrees ik dat het file leed van Amsterdam binnen een jaar voorbij is en het gros van egoïstische Nederland lekker gebruik mag gaan maken van de NS. Zullen ze het negeren van een rood kruis dan ook waarderen? ???   >:D
Wat een heerlijk betoog en ik hoop van harte dat dit snel mag gebeuren!
Als zeer frequente gebruiker van de (snel-)wegen rond A+A kijk ik hier naar uit, inderdaad niet alleen de rode kruizen maar ook het onnodig links rijden (en de rest). Men lijkt hede ten dage alleen nog naar het puntje van de motorkap te kijken maar wat er verder om hen heen gebeurt zien ze niet.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #934 Gepost op: 9 november 2014, 12:27:20
Citaat van: Rewind link=msg=1307288 date=1415518872
NOS 8 november 2014, 21:06
Slagboom bij Coentunnel drie keer geramd (filmpje)

Persoonlijk vind ik dat van de automobilisten direct het rbw ingevorderd moet worden. Die slagboom zie je al van verre, er staan rode kruizen boven de rijstroken, op de slagbomen knipperen rode led lampjes.

De actie van de rode bestelauto is helemaal lomp. Op het laatste moment afslaan om dan door de slagboom heen te rijden. Buiten het feit dat ze je rbw dan moeten invorderen zou een enkele naar de Pearl al helemaal geen kwaad kunnen.

Ik ga mee in het betoog van mijn VHT collega Moppersmurf. We gaan het eens groots aanpakken met alle betrokken partijen, overigens hebben we die al vaker geopperd maar ja de cheffies vinden het niet heel belangrijk. Boefjes vangen is beter voor de cijfertjes naar de hogere leiding.


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #935 Gepost op: 9 november 2014, 12:53:34
Citaat van: Mattijs link=msg=1307305 date=1415529192
Er zijn in NL meer plekken op de snelweg waar rijbanen worden afgesloten middels een slagboom (en bijbehorende vooraankondigingen/kruisen). Wat is er anders bij de Coentunnel, dat deze in korte tijd al paar keer is aangereden?
Als ik de filmpjes zie dan lijkt het of men steeds op het laatst pas de keuze maakt om de afgesloten baan te nemen. Dit in combinatie met de verkeersintensiteit en de brede wegen maakt wellicht dat men vlak voor zich kijkt en niet naar boven. Als je dan ook nog de zon tegen hebt en natuurlijk ontzettend niet oplet kun je er overheen kijken. Je schakelt als het ware van vlak voor je kijken naar ver vooruit kijken. Maar je moet je wel je best doen om die boom niet te zien  :-*
CN NRK


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #936 Gepost op: 9 november 2014, 13:18:23
Citaat van: moppersmurf link=msg=1307279 date=1415495803
Het is en blijft maximaal triest dat men (de burger) het eigen belang boven het algemeen belang blijft stellen. Dat toont maar weer eens aan hoe egoïstisch Nederland is geworden. Dat je als burger het voornemen hebt om een tram te koppen om op tijd bij de boerenkool te zijn moet je zelf weten, maar dat je op de A10 een RWS medewerker aan stront dreigt te rijden gaat mij te ver.

Dus zodra al die suffe cheffies het donkere dagen gelul weer vergeten zijn, en ze weer met beide voetjes op de grond staan, gaat wat mij betreft de aandacht volledig naar de veiligheid op en rond de hoofdwegen van Amsterdam. Volledig naar die sukkels die elke dag weer links blijven rijden, bumper kleven en rode kruizen negeren en mijn medestrijders op 's rijkswegen in gevaar brengen!





En ik durf te wedden dat als de VD Amsterdam en het VHT zich gezamelijk tegen dit kwaad gaan inzetten het zeer snel afgelopen zal zijn! Als daarbij de broeders van Ouder-Amstel ook nog eens meedoen vrees ik dat het file leed van Amsterdam binnen een jaar voorbij is en het gros van egoïstische Nederland lekker gebruik mag gaan maken van de NS. Zullen ze het negeren van een rood kruis dan ook waarderen? ???   >:D

👍👍👍👍👍,zo denken ze ook in andere gebieden wat jij schrijft.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #937 Gepost op: 9 november 2014, 15:59:27
Citaat van: Marnix link=msg=1307316 date=1415534014
Als ik de filmpjes zie dan lijkt het of men steeds op het laatst pas de keuze maakt om de afgesloten baan te nemen. Dit in combinatie met de verkeersintensiteit en de brede wegen maakt wellicht dat men vlak voor zich kijkt en niet naar boven. Als je dan ook nog de zon tegen hebt en natuurlijk ontzettend niet oplet kun je er overheen kijken. Je schakelt als het ware van vlak voor je kijken naar ver vooruit kijken. Maar je moet je wel je best doen om die boom niet te zien  :-*
Kan zijn dat een navigatiesysteem meespeelt?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #938 Gepost op: 9 november 2014, 16:16:26
Citaat van: JJ75 link=msg=1307332 date=1415545167
Kan zijn dat een navigatiesysteem meespeelt?
Is een deel van de nederlandse automobilist zo ver gezonken dat men zelf niet meer oplet, en enkel maar afgaat op wat het navigatiesysteem voor kauwt? Is dat zo  dan moeten er nog meer rijbewijzen ingenomen worden.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #939 Gepost op: 9 november 2014, 16:38:52
Het meespelen van navigatie hier is lastig te bepalen, alleen de WIS die op de beelden te zien is, zou uitkomst kunnen bieden. Ik neem aan dat hij/zij toch wel heeft gevraagd waar de bestuurders mee bezig waren.

Sowieso rijden we in NL erg compact, en kijken gewoon niet ver voorruit. Ik merk dat zelf wel als ik in de verte een file zie opdoemen. Ik laat dan al rustig het gas los, zodat ik zonder remmen al een heleboel snelheid kwijt raak. Verkeer achter mij komt rustig met volle snelheid aanrijden, om vervolgens dus hard(er) te moeten remmen. Wat weer het harmonica-effect met zich meebrengt.

Als iedereen op de snelweg eens meer afstand tot elkaar bewaart, hoeft er veel minder vaak (abrupt) geremd te worden, kunnen mensen makkelijker in en uitvoegen en krijg je dus een veel rustiger beeld op de snelweg.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV