Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌

Auteur Topic: Weggebruikers negeren ❌ rode kruizen ❌  (gelezen 371104 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1350 Gepost op: 9 februari 2016, 13:33:02

Er staan altijd meerdere kruizen aan. Ver voor de WIS al. (das altijd zo)


Blijf dromen. Ik heb ze zelfs nog geen 50 meter na het eerste kruis zien staan.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1351 Gepost op: 9 februari 2016, 15:00:24
Blijf dromen. Ik heb ze zelfs nog geen 50 meter na het eerste kruis zien staan.
Als dat zo is en er zijn wel meer kruizen beschikbaar dan is dit slordig.

(Of er is nog een aavraag voor kruizen inschakelen onderweg...)


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #1352 Gepost op: 9 februari 2016, 17:50:12
Ik had gisteren ook een situatie waarin signalering ontbrak.
Ik kwam vanaf de A2 en reed de uitvoegstrook richting schiphol op. (A2 --> A10) De borden waren al met 70 en verderop met 50 aan het flitsen. Net voor de bocht "omlaag" gingen alle auto's van de rechter rijstrook naar links. Waarom was mij onduidelijk totdat ook de auto voor mij weg was. Iets lager kon je namelijk het volgende matrixbord zien, waarop een rood kruis stond. Waren ze blijkbaar vergeten een eerder matrixbord met een pijl naar links aan te zetten, aangezien alle matrixborden daarvoor een snelheid aangaven.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1353 Gepost op: 9 februari 2016, 18:50:46
Ik had gisteren ook een situatie waarin signalering ontbrak.
Ik kwam vanaf de A2 en reed de uitvoegstrook richting schiphol op. (A2 --> A10) De borden waren al met 70 en verderop met 50 aan het flitsen. Net voor de bocht "omlaag" gingen alle auto's van de rechter rijstrook naar links. Waarom was mij onduidelijk totdat ook de auto voor mij weg was. Iets lager kon je namelijk het volgende matrixbord zien, waarop een rood kruis stond. Waren ze blijkbaar vergeten een eerder matrixbord met een pijl naar links aan te zetten, aangezien alle matrixborden daarvoor een snelheid aangaven.
Raar. Volgens mij kan dat niet. Ik meende dat als er een kruis wordt ingezet, dat het bord voor de eerste kruis automatisch op pijl gaat... ?


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #1354 Gepost op: 9 februari 2016, 19:04:41
Klopt....
Tenzij het het eerste portaal is. Dan staat er wel direct kruis
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1355 Gepost op: 9 februari 2016, 19:46:07
Of het kwam omdat de kruisjes en pijl werden geplaatst toen P2Elst tussen de 2 portalen reed


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1356 Gepost op: 9 februari 2016, 21:04:41
Citaat van: DeMassel link=msg=1405329 date=1455041081
Klopt....
Tenzij het het eerste portaal is. Dan staat er wel direct kruis
Klopt niet, dit moet wel degelijk in het systeem worden aangegeven.
Verder heb je ook te maken met vertragingen in het systeem.
Let maar eens op bij het opbouwen van een maatregel, op sommige stukken is de vertraging dusdanig dat je de opbouw kunt volgen waardoor je kunt zien dat er geen vaste volgorde is. Dit viel mij ooit al op toen we stonden te wachten op de vluchtstrook van een toerit terwijl de maatregel werd opgebouwd.

Soms kan het ook voorkomen dat je alleen een kruis tegenkomt op het moment dat je bij een toerit bent of een samenkomst van twee snelwegen, als er dan nog geen afzetting staat lijkt het alsof er alleen een kruis is. Wanneer de afzetting er wel staat zul je zien dat deze situatie met actiewagens en tekstwagens wordt verduidelijkt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #1357 Gepost op: 9 februari 2016, 21:29:16
Ik heb eens een filmpje gezien waar maatregelen erop gezet werden door de verkeersleiding.
Hierbij werd gezegd dat de verdrijfpijl net als de voorgaande 90 & 70 automatisch gingen.

Edit: Kan het filmpje zo 1..2..3 niet weervinden.
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #1358 Gepost op: 9 februari 2016, 21:49:55
Ik kan het wel bevestigen.
Vandaag, op de A1 richting Barneveld, in 1x uit het niets begon het eerste portaal te knipperen, enkele seconden hierna zag je er telkens een portaal bij komen.

Citaat
Eerste;   90  -  90   -   90  *knipper*
Tweede; 70  -  70   -   <-  *knipper*
Derde;   70  -  70   -    X
Vierde;  70  -  70   -    X    (+ weginspecteur)
Vijfde;   70  -  70   -    X
Zesde;   Groene pijlen (Einde)
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


p2Elst

  • IVK-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,251
Reactie #1359 Gepost op: 9 februari 2016, 22:15:08
Citaat van: Bert65 link=msg=1405333 date=1455043567
Of het kwam omdat de kruisjes en pijl werden geplaatst toen P2Elst tussen de 2 portalen reed

Nee dat zeker niet, op de plek waar het (vermoedelijke) ongeval gebeurd was stond alleen nog een politiewagen als fend off en een WIS op de motor op de vluchtstrook. Dus het lijkt mij dat die matrixborden al enige tijd stonden te branden. En ik weet 100% zeker dat ik geen pijl gezien heb. Ik verbaasde mij namelijk over het feit dat iedereen opeens begon in te voegen. Dit gebeurde namelijk tussen de twee matrixborden in, toen het kruis zichtbaar werd.