Geen inzet brandweer bij plofkraak Rabobank

Auteur Topic: Geen inzet brandweer bij plofkraak Rabobank  (gelezen 4540 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Gepost op: 29 november 2011, 18:24:53
Alarmering na plofkraak geldautomaat

Bij een “plofkraak”wordt een explosief gasmengsel in een geldautomaat gespoten. Het gasneutralisatiesysteem (GNS) dat de Rabobank gebruikt in geldautomaten detecteert dit en verdrijft het gas met CO2. Via de PAC wordt de meldkamer gealarmeerd. District Zuid is van mening dat dit te voorbarig is, en wil hiervoor geschrapt worden uit de directe doormeldingsprocedure. Immers, bij een juiste werking van het GNS wordt een explosie voorkomen; optreden is dan niet nodig. Wanneer toch een explosie plaats vindt, is er ook geen reden om de brandweer automatisch te alarmeren omdat er geen sprake is van mogelijk verminderd zelfredzame personen. De brandweer zal via reguliere kanalen alsnog gealarmeerd worden.
Inmiddels zijn er tussen Midden- en West-Brabant en de Rabobank afspraken gemaakt en is de brandweer uit de meldingsprocedure gehaald. Tevens zal dit in het landelijke netwerk besproken worden om het landelijk geregeld te krijgen.

Bron: Nieuwsbrief District Zuid (Limburg, Brabant, Zeeland)




112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #1 Gepost op: 29 november 2011, 19:44:51
Toevallig een link naar de betreffende website? District zuid ken ik nogniet. Alvast bedankt O0


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #2 Gepost op: 29 november 2011, 19:52:16
Nee er is (nog) geen website, nieuwsbrief stond @ intranet van BBN, bij de politie heet het Zuid 6, en bij de nieuwsbrief van de brandweer Districtsoverleg Repressie Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 29 november 2011, 19:54:01
Nee er is (nog) geen website, nieuwsbrief stond @ intranet van BBN, bij de politie heet het Zuid 6, en bij de nieuwsbrief van de brandweer Districtsoverleg Repressie Zuid
En jij mag zomaar zaken van het intranet, wat in feite alleen voor intern gebruik is, zomaar op een openbaar forum plaatsen? ::)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #4 Gepost op: 29 november 2011, 21:44:44
En jij mag zomaar zaken van het intranet, wat in feite alleen voor intern gebruik is, zomaar op een openbaar forum plaatsen? ::)

Handig ja!
Vraag me ook de achterliggende gedachte af van het plaatsen van interne berichten
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #5 Gepost op: 30 november 2011, 22:54:12
Toevallig een link naar de betreffende website? District zuid ken ik nogniet. Alvast bedankt O0
http://www.nvbr.nl/wat_doen_we/netwerken/netwerken-0/landelijk_netwerk/overzicht/  :)