Doden en gewonden bij aanslag met explosieven op een kerstmarkt - Luik (B) 13-12-2011

Auteur Topic: Doden en gewonden bij aanslag met explosieven op een kerstmarkt - Luik (B) 13-12-2011  (gelezen 36416 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
http://www.rtl.be/videos/video/375048.aspx

Video van RTL van de situatie net na de start van het incident.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Onder de vier doden is de dader, Nordine A, die zichzelf zou hebben omgebracht - aldus La Meuse.
by NU.nl 3:50 PM

Le Soir en De Morgen melden nu vier doden bij de aanslagen in Luik.
by NU.nl 3:50 PM

Het Belgisch crisiscentrum bevestigt dat er sprake is van één dader van de aanslag, namelijk de overleden Nordine A. De situatie in het centrum van Luik zou inmiddels onder controle zijn. (ANP)
by NU.nl edited by NU.nl 3:49 PM

Er is nog altijd onduidelijkheid over het aantal daders. Burgemeester Demeyer heeft bevestigd dat er drie mensen zouden hebben geprobeerd te ontsnappen uit het Justitiepaleis in Luik, maar hij repte over één dader van de aanslag - de gedode Nordine A


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Onder de vier doden is de dader, Nordine A, die zichzelf zou hebben omgebracht - aldus La Meuse.

by NU.nl 3:50 PM

Le Soir en De Morgen melden nu vier doden bij de aanslagen in Luik.

by NU.nl 3:50 PM

Het Belgisch crisiscentrum bevestigt dat er sprake is van één dader van de aanslag, namelijk de overleden Nordine Amrani. De situatie in het centrum van Luik zou inmiddels onder controle zijn. (ANP)

by NU.nl edited by NU.nl 3:49 PM

Nu.nl live blog
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
15:54
La Dernière Heure meldt dat in het huis van de verdachte onder meer een granaatwerper gevonden

RTL live blog


Hoewel officiële bevestiging nog altijd ontbreekt, melden vrijwel alle Belgische media inmiddels een dodental van vier.

by NU.nl 3:57 PM

De nieuwe Belgische premier Elio di Rupo en minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet brengen binnen enkele uren een bezoek aan Luik om zich op de hoogte te brengen van de situatie, meldt het Waalse 7sur7.

by NU.nl 3:56 PM

Nu.nl Live blog
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


TimHoek

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
Volgens nu.nl is er gebruik gemaakt van een kalasjnikovgeweer.

Explosieven

De daders maakten gebruik van explosieven van het type thunderflash en een kalasjnikovgeweer.


toen ik op de site van vtm zat te kijken kwam ik dit stukje van maandag tegen:

Kalasjnikov bij Sharia 4 Belgium
De politie heeft vorige maand een Kalasjnikov in beslag genomen bij een lid van de extremistische moslimbeweging Sharia 4 Belgium. Zo'n Kalashnikov is een oorlogswapen en het was gebruiksklaar, zeggen ze bij het parket van Antwerpen.
http://vtm.be/nieuws/binnenland/79183-kalasjnikov-bij-sharia-4-belgium

zou dit verband kunnen hebben?


jeffrey010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 604
NOS meld dat er maar 1 dader was...
Met Vriendelijke Groet.....


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Volgens nu.nl is er gebruik gemaakt van een kalasjnikovgeweer.

Explosieven

De daders maakten gebruik van explosieven van het type thunderflash en een kalasjnikovgeweer.


toen ik op de site van vtm zat te kijken kwam ik dit stukje van maandag tegen:

Kalasjnikov bij Sharia 4 Belgium
De politie heeft vorige maand een Kalasjnikov in beslag genomen bij een lid van de extremistische moslimbeweging Sharia 4 Belgium. Zo'n Kalashnikov is een oorlogswapen en het was gebruiksklaar, zeggen ze bij het parket van Antwerpen.
http://vtm.be/nieuws/binnenland/79183-kalasjnikov-bij-sharia-4-belgium

zou dit verband kunnen hebben?
vind het wel vroeg om deze conclusie te trekken. heb het ook al op Twitter langs zien komen. Men moet wel bedenken dat de AK een
vrij goedkoop wapen is en relatief makkelijk aan te komen is (zeker in belgie waar ze wat losser zijn met de wapenhandel). Dus of die
beweging er mee te maken heeft vind ik erg lastig om te zeggen, mijn eigen mening is van niet.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Hoor niks meer over de persconferentie van 16.00 uur, wel heeft de VTM een extra uitzending om 16.30
Zie http://vtm.be/nieuws voor de beelden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


TimHoek

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 10
vind het wel vroeg om deze conclusie te trekken. heb het ook al op Twitter langs zien komen. Men moet wel bedenken dat de AK een
vrij goedkoop wapen is en relatief makkelijk aan te komen is (zeker in belgie waar ze wat losser zijn met de wapenhandel). Dus of die
beweging er mee te maken heeft vind ik erg lastig om te zeggen, mijn eigen mening is van niet.

wil ook niet gaan speculeren , maar vond het wel toevallig ...


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Als de berichtgeving klopt, dan hebben we het hier dus over een gewone crimineel, die dus overal aan kan komen.

Kans dat een crimineel via het witte circuit aan dit wapen is gekomen, is nihil. Ook in België. En waarom zou hij ook? Valt alleen maar op.