verantwoordelijkheid gestolen kentekenplaten

Auteur Topic: verantwoordelijkheid gestolen kentekenplaten  (gelezen 1916 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Gepost op: 28 december 2011, 14:56:48
Bij een collega van me zijn de kentekenplaten van de auto gestolen (bij ons werk). Ze heeft direct aangifte gedaan, maar haar werd verteld dat tot de tijd dat ze nieuwe kentekenplaten heeft, zij verantwoordelijk is voor eventuele misdrijven die worden begaan met de kentekenplaten. Klopt dat echt?? Dat vind ik dan vreemd, want je hebt toch al aangifte gedaan??

Who knows the answer?


facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 28 december 2011, 16:52:45
Zij is verantwoordelijk tot het moment dat er aangifte gedaan is. Een ''Nieuw'' kenteken krijg je namelijk niet, alleen nieuwe platen met een (extra) duplicaatcode er op.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 28 december 2011, 16:57:49
Zij is verantwoordelijk tot het moment dat er aangifte gedaan is. Een ''Nieuw'' kenteken krijg je namelijk niet, alleen nieuwe platen met een (extra) duplicaatcode er op.
Een paar jaar geleden hebben onverlaten ook mijn kentekenplaten "geleent". direct aangifte gedaan, met die aangifte kregen we bij de garage netjes 2 witte tijdelijke platen en werden nieuwe platen besteld. En inderdaad, met de aangifte zouden we eventueel kunnen aantonen dat als er een misdrijf zou worden gedaan met onze platen wij daar niet verantwoordelijke meer voor konden worden gehouden.

Overigens werden wij een poosje later gebelt door de politie dat er een plaat van ons was teruggevonden, en of we die nog terug wilden hebben of dat zij hem moesten laten vernietigen.  O0


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #3 Gepost op: 28 december 2011, 18:15:41
Dank u heren, ik ga mijn collega/leidinggevende even blij maken ;) O0
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear