Spoedrit politie; Rijden met alleen optische signalen ingeschakeld

Auteur Topic: Spoedrit politie; Rijden met alleen optische signalen ingeschakeld  (gelezen 61887 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #150 Gepost op: 22 januari 2012, 17:18:31
Wat ik wel eens wil weten waar deze eindeloze discusie voor bijdrage heeft aan het geheel.
We weten allemaal wat wel en  mag, wat de voor- en nadelen zijn van het wel en niet rijden met ogs.

Trouwens vindt ik het vergelijken van de brandweer ambulance en de politie met elkaar het vergelijken van appels met peren. Immmers ieder heeft zijn of haar taakstelling met daarbij alle bepalingen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #151 Gepost op: 22 januari 2012, 17:27:45
Eigenlijk zouden alle HV-diensten (in het hele land) een keer voor 1 weekend alle A1, prio 1, U1-urgenties met toeters moeten rijden, dag en nacht. Moet je kijken wat een gelazer je dan krijgt..en ja, van uitruk tot aankomst voordeur.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #152 Gepost op: 22 januari 2012, 17:29:06
Mag van mij Dinges.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #153 Gepost op: 22 januari 2012, 17:40:51
Mag van mij Dinges.

Da's mooi.

En wat te denken van de grote toeloop van ramptoeristen, fotoschieters, mensen die een paar keer op een nacht wakker zijn getoeterd en de volgende dag ook weer werk moeten gaan doen waarbij ze het hoofd erbij moeten hebben, alle mensen die geen oog dicht hebben gedaan 's nachts en vervolgens half slapend achter het stuur kruipen in de ochtendspits, kleine kinderen die wakker getoeterd worden, mensen onder invloed die herrie komen schoppen (weekend) omdat ze op de herrie en lampen af zijn gekomen, de klachtenstromen (brieven, mails, belletjes, boze bezoekers op kazernes, bureau's en posten) etc etc>?

Dan mogen div. hulpdiensten wel extra personeel aan gaan nemen om deze klachtenstromen te behandelen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #154 Gepost op: 22 januari 2012, 17:56:47
Ik zeg gewoon doen, anders moeten ze regelgeving maar gaan aanpassen.

Ik ben niet anders gewend.
En wat te denken van de grote toeloop van ramptoeristen, fotoschieters.
Extra werkgelegenheid is niet erg hedendaags.
Dan mogen div. hulpdiensten wel extra personeel aan gaan nemen om deze klachtenstromen te behandelen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #155 Gepost op: 22 januari 2012, 17:58:48
Ik zeg gewoon doen, anders moeten ze regelgeving maar gaan aanpassen.

Ik weet niet waar je woont en hoe het met de dichtheid zit bij jou, maar elke nacht een paar keer rechtop in je bed zitten ben je gauw zat hoor. Laat het gewoon over aan de chauffeurs; niet als een dolle door het verkeer ook al heb je spoed, en toeteren wanneer nodig.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #156 Gepost op: 22 januari 2012, 18:12:51
Ik woon in het centrum van een bepaalde stad en op 1000m van het ziekenhuis af.
Ik snap best dat men soms alleen met OS rijdt, maar laat het dan ook in de wet opgenomen worden dat alleen Blauw/Blauw ook een voorrangsvoertuig is.
Ik weet niet waar je woont en hoe het met de dichtheid zit bij jou, maar elke nacht een paar keer rechtop in je bed zitten ben je gauw zat hoor. Laat het gewoon over aan de chauffeurs; niet als een dolle door het verkeer ook al heb je spoed, en toeteren wanneer nodig.
Daarnaast slaap ik erg vast.
Dat bleek toen toedertijd de Politie*/ME*/Kmar*/LB langs reed op 50m vanaf het slaapgebouw ivm activisten op AOCS Nieuw Milligen.
*=prio 1


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #157 Gepost op: 22 januari 2012, 18:20:16
Waarom? Als je voor me zou rijden en niet aan de kant gaat, toeter ik je wel aan de kant.. Van mij mag ook in de wet worden opgenomen dat je een voertuig met alleen blauw voor moet laten gaan, maar het is simpelweg niet nodig.

Daarbij zit je ook weer met tal van andere problemen, bijv. stille auto's van blauwe diensten met enkel een blauwe pit. Dit in combinatie met bepaalde weersomstandigheden: dan mag je niet als overheid verwachten dat men direct doorheeft dat er blauw langs moet, met een dringende taak.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #158 Gepost op: 22 januari 2012, 18:30:54
Waarom? Als je voor me zou rijden en niet aan de kant gaat, toeter ik je wel aan de kant.
Dan kun je net zo goed met OGS rijden.
Daarnaast ben je meer gedekt als het dan misgaat toch, want tenslotte staat het dan in de wet.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #159 Gepost op: 22 januari 2012, 18:35:43
Dan kun je net zo goed met OGS rijden.

Op dat moment wel ja. Om vervolgens de rit te vervolgen met mensen die het wel snappen.  ;D Zonder toeters dus. Totdat je weer een situatie signaleert waar je beter even kan toeteren (zijstraatjes, geparkeerde auto's, volk op straat, slingerende fietsers etc etc) En dat alles op ruime afstand inschattende.