Straffen in Nederland...welke zou u (niet) willen veranderen en waarom?

Auteur Topic: Straffen in Nederland...welke zou u (niet) willen veranderen en waarom?  (gelezen 22723 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Ik ben benieuwd wat de forumleden vinden.
Bij mij op dit moment op nr 1: hogere straffen bij geweld tegen hulpverleners.
Geweld tegen hulpverleners kan in mijn ogen nog veel hoger, want het blijkt maar weer dat men er nog steeds niet van af kan blijven.
Verder zou ik ook geen taakstraffen meer geven, want daar heb ik geen positief beeld van en heb ook niet het idee dat het echt helpt.




Hommer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Ik ben benieuwd wat de forumleden vinden.
Bij mijn op dit moment op nr 1: hogere straffen tegen hulpverleners.
Geweld tegen hulpverleners kan in mijn ogen nog veel hoger, want het blijkt maar weer dat men er nog steeds niet van af kan blijven.
Verder zou ik ook geen taakstraffen meer geven, want daar heb ik geen positief beeld van en heb ook niet het idee dat het echt helpt.
Ik heb nu geen computer bij de hand dus ik kan geen links geven maar taakstraffen zorgen voor een lagere recidive dan korte gevangenisstraffen. So far gutfeeling...


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Ik ben benieuwd wat de forumleden vinden.
Bij mijn op dit moment op nr 1: hogere straffen tegen hulpverleners.
Geweld tegen hulpverleners kan in mijn ogen nog veel hoger, want het blijkt maar weer dat men er nog steeds niet van af kan blijven.
Verder zou ik ook geen taakstraffen meer geven, want daar heb ik geen positief beeld van en heb ook niet het idee dat het echt helpt.

Bij mij komt dat op 2, bij 1 heb ik namelijk dan geweld en misbruik bij mensen die zich minder goed kunnen verweren: gehandicapten, kinderen en bejaarden. Dat soort mensen mogen gerust een lange poos ( 12 maanden of meer) "binnen zitten".

Taakstraffen zou ik nog wel geven maar dan in een andere vorm. Bijvoorbeeld, een pyromaan laten schoonmaken bij een brandwondencentrum, en dat hij in gesprek komt met de slachtoffers. Of een persoon die een agent heeft uitgescholden voor k*nkerlijer, een dagje laten meelopen op een afdeling in het ziekenhuis waar mensen aan een chemo zitten. Dan heeft het een veel grotere impact, ben ik van mening.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Bij mijn op dit moment op nr 1: hogere straffen tegen hulpverleners.

Ja, want al die hulpverleners met hun streken; dat moet stoppen! Wie denken ze wel dat ze zijn?!


sylvester1986

  • Gast
Oeps, dat staat er niet zoals ik bedoelde e050
Hogere straffen als men geweld gebruikt tegen hulpverleners.


Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Ik ben groot voorstander van het 'third strike out' systeem zoals in de vs. 3x flink in de fout: levenslang zonder vervroegde vrijlating.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


sylvester1986

  • Gast
Hier staat het 1 en ander over deze wet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Three_strikes_law


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Oeps, dat staat er niet zoals ik bedoelde e050
Hogere straffen als men geweld gebruikt tegen hulpverleners.

Heb het voor je aangepast!  O0


sylvester1986

  • Gast
Super, dank je wel  O0 O0


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Zoals Hommer al aangaf werkt gevangenisstraffen niet (kijkend naar het aantal recidiven), daar in tegen werken transacties, geldboetes en taakstraffen weer wel.

Aan de andere kant voelt het als samenleving beter als iemand een aantal jaren achter de tralies vertoefd (al is de straf nooit lang genoeg qua gevoel).

Helaas heb ik het onderzoek hierna nog niet kunnen vinden, maar mocht ik het tegen komen dan zal ik dat direct plaatsen.