Burgerhulpverlening, wat moet er geregeld zijn voor de vrijwilliger

Auteur Topic: Burgerhulpverlening, wat moet er geregeld zijn voor de vrijwilliger  (gelezen 10586 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #20 Gepost op: 18 januari 2012, 20:34:20
ja en jij de eerste dan of niet.
Had ook met de auto kunnen komen maar herkende het adres en die brandweerbus bij een alert is niet het meest ideale voertuig denk ik .... ;)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 18 januari 2012, 20:45:39
Ik denk dat het voor jullie beter is als jullie de conversatie via de Pm voort zetten. Ik begrijp dat jullie beiden bij dezelfde hulpverlening zijn geweest. Voor er al te veel details vrijkomen waardoor men onbedoeld er achter kan komen om wie het gaat, denk ik beter is om verder te praten via de PM. ;)


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #22 Gepost op: 19 januari 2012, 00:14:18
Risico om bekende tegen te komen bij een AED alert is natuurlijk aanwezig zeker aangezien het gebruikt maakt van je huisadres om te bepalen of je gealarmeerd wordt. Dat is ook de reden waarom ik geen AED alerts ontvang, mijn raam kijkt uit op de ambulancepost hier in de stad.

Als ik dan eerder ter plaatsen kom dan een ambulance zou ik beter kunnen stoppen met studeren professioneel gaan hardlopen :)


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #23 Gepost op: 19 januari 2012, 00:54:42
Tuurlijk is er van alles te vinden maar als ik er werkelijk mee zou zitten moet ik in alle gevallen (tot nu) zelf actief opzoek als dat de dank is van de gemeente en gemeenschap voor mijn inzet ...... dan vind ik dat bar slecht geregeld
In Enkhuizen zit er in elk geval geen georganiseerde structuur achter.....

Ga dan daar klagen waar het thuishoort ipv op dit forum.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #24 Gepost op: 19 januari 2012, 20:48:15
Wat wij regelen:
* nazorg als je het zo wilt noemen. Zo snel mogelijk na een alert sturen we een mail naar de burgerhulpverleners die een Alert hebben gehad. Soms een heel standaardmail, soms iets specifieker bijvoorbeeld om dat het een 'zoveelste' Alert in een korte periode is. Of zoals laatst 2 Alerts binnen 3 minuten voor een fiks aantal mensen (foutieve koppeling op MKA). In de mail staat ook de doorverwijzing voor eventuele professionele nazorg (Sensoor, huisarts). Let op....Slachtofferhulp kan hierin GEEN hulp bieden. Mensen die willen mogen ons ook altijd benaderen via mail of FB, werkt tot nu toe heel goed en laagdrempelig. Soms alleen een verhaaltje, maar we hebben ook wel eens een huisbezoek gedaan van iemand die toch wat meer luisterend oor nodig had.
*berichtje op Facebook na Alert
*informatie op Facebook, hoeveel Alerts hebben we gehad in een maand, soms wat specifiekere info.
*herinneringen versturen m.b.t. verlopen certificaten, updates in AED-Alert, etc
*mailings versturen m.b.t. wijzigingen....wanneer er nieuwe AED's zijn, verhuisd zijn, bijzonderheden, 'huisregels' etc.
*iedere nieuwe aanmelder ontvangt een 'welkomstmail'  met de huisregels en wat specifieke info.
*controle van de AED's zo spoedig mogelijk na inzet.

En voor de rest laagdrempelig werken, zodat mensen ons willen/kunnen/durven benaderen.

Zoiets...ik zal vast wel weer wat vergeten zijn *grinnik*

Daarnaast nog de trainingen (doen ook veel andere organisaties hier), maar bij ons zijn ze echt gericht op het BurgerAED, wat mensen dan ook weer prettig vinden, omdat ze dan ook weer verhalen horen van anderen (ervaringen), gezichten zien, etc. Ze leren elkaar daardoor ook een beetje kennen.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


abboe

  • EHBO & BHV
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #25 Gepost op: 20 januari 2012, 15:22:21
Ik herken me totaal niet in de verhalen van 'klf grimmenstein markt'. Ik ben zelf ook burger-AED-er in Enkhuizen. De communicatie van de gemeente Enkhuizen is erg goed. Na een inzet krijg ik altijd een sms en/of een email met een uitnodiging voor een nabespreking met nazorg.


abboe

  • EHBO & BHV
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #26 Gepost op: 20 januari 2012, 15:33:46
Ik herken me totaal niet in de verhalen van klf grimmenstein markt.

Zelf ben ik ook burgerAED-er in Enkhuizen en deze heeft een hele goede nazorg/opvang.

Na al mijn inzetten heb ik een sms en/of email gekregen met een uitnodiging voor een bijeenkomst. Daarbij is altijd iemand van de EHBO-vereniging en/of het Rode Kruis aanwezig.

Bij mijn weten zijn alle gegevens bij de gemeente Enkhuizen bekend (via de website) en krijgt ook iedereen van de smsalert ook een oproep tot de nazorgbijeenkomst


svenlandrover

  • hulpverlener EMS, chauffeur HVC
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 45
Reactie #27 Gepost op: 20 januari 2012, 15:49:36
ik sluit me volledig aan bij abboe!
alles wat ik schijf of zeg is op persoonlijke titel. (spelling fouten niet opletten a.u.b. ik ben dyslectisch)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #28 Gepost op: 20 januari 2012, 16:42:37
Wat wij regelen:
* nazorg als je het zo wilt noemen. Zo snel mogelijk na een alert sturen we een mail naar de burgerhulpverleners die een Alert hebben gehad. Soms een heel standaardmail, soms iets specifieker bijvoorbeeld om dat het een 'zoveelste' Alert in een korte periode is. Of zoals laatst 2 Alerts binnen 3 minuten voor een fiks aantal mensen (foutieve koppeling op MKA). In de mail staat ook de doorverwijzing voor eventuele professionele nazorg (Sensoor, huisarts). Let op....Slachtofferhulp kan hierin GEEN hulp bieden. Mensen die willen mogen ons ook altijd benaderen via mail of FB, werkt tot nu toe heel goed en laagdrempelig. Soms alleen een verhaaltje, maar we hebben ook wel eens een huisbezoek gedaan van iemand die toch wat meer luisterend oor nodig had.
*berichtje op Facebook na Alert
*informatie op Facebook, hoeveel Alerts hebben we gehad in een maand, soms wat specifiekere info.
*herinneringen versturen m.b.t. verlopen certificaten, updates in AED-Alert, etc
*mailings versturen m.b.t. wijzigingen....wanneer er nieuwe AED's zijn, verhuisd zijn, bijzonderheden, 'huisregels' etc.
*iedere nieuwe aanmelder ontvangt een 'welkomstmail'  met de huisregels en wat specifieke info.
*controle van de AED's zo spoedig mogelijk na inzet.

En voor de rest laagdrempelig werken, zodat mensen ons willen/kunnen/durven benaderen.

Zoiets...ik zal vast wel weer wat vergeten zijn *grinnik*

Daarnaast nog de trainingen (doen ook veel andere organisaties hier), maar bij ons zijn ze echt gericht op het BurgerAED, wat mensen dan ook weer prettig vinden, omdat ze dan ook weer verhalen horen van anderen (ervaringen), gezichten zien, etc. Ze leren elkaar daardoor ook een beetje kennen.

Wat goed, dat jullie dat allemaal geregeld hebben.  O0


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #29 Gepost op: 20 januari 2012, 21:29:41
Ik herken me totaal niet in de verhalen van klf grimmenstein markt.

Zelf ben ik ook burgerAED-er in Enkhuizen en deze heeft een hele goede nazorg/opvang.

Na al mijn inzetten heb ik een sms en/of email gekregen met een uitnodiging voor een bijeenkomst. Daarbij is altijd iemand van de EHBO-vereniging en/of het Rode Kruis aanwezig.

Bij mijn weten zijn alle gegevens bij de gemeente Enkhuizen bekend (via de website) en krijgt ook iedereen van de smsalert ook een oproep tot de nazorgbijeenkomst

Dan woon ik kennelijk in een ander Enkhuizen.......want ik krijg gewoon nul...nada...niks
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend