Van vader op zoon, van moeder op dochter (vs).....

Auteur Topic: Van vader op zoon, van moeder op dochter (vs).....  (gelezen 3793 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Gepost op: 28 januari 2012, 13:23:15
Wat ik mij afvraag:

Hoe vaak gebeurd het dat iemand die een beroep heeft in de hulpverlening (Politie, Brandweer, Ambulance) het doorgeeft aan zijn dochter, zoon?

M.a.w. hoeveel HV-gezinnen zien hun zoon of dochter ook het zelfde beroep kiezen?


Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2012, 14:48:16
Ik zal even als niet HV-er de aftrap doen dan ;)
Mijn vader heeft nog bij de rotterdamse douane gewerkt. Dat was echter in de tijd dat ik er niet
was en nog een gedeelte dat ik niet doorhad dat hij daar werkte. En heel toevallig ik nu op de
andere mainport van nederland.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2012, 15:20:07
Ik zal even als niet HV-er de aftrap doen dan ;)
Mijn vader heeft nog bij de rotterdamse douane gewerkt. Dat was echter in de tijd dat ik er niet
was en nog een gedeelte dat ik niet doorhad dat hij daar werkte. En heel toevallig ik nu op de
andere mainport van nederland.

Dus eigenlijk ben je in jouw beroep gekomen door jezelf, de interesse en guts om te gaan voor die baan.
Leuk om te lezen.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2012, 15:25:31
Ik ben de eerste binnen onze familie die bij de brandweer is gegaan. Binnen onze familie hebben we uberhaupt geen personen die in de hulpverlening zitten.
Maar ik heb zelf die stap gedaan, en bij de brandweer gegaan. Over mijn opvolging valt nog niets zinnigs te zeggen. Mijn dochter zie ik niet bij de brandweer gaan, mijn zoon van 7 houdt vol dat hij bij de brandweer wilt.
Hij heeft ookal eens gevraagt hoe het nu zit met de jeugdbrandweer, en hoe oud je dan moet zijn. Hij vindt het erg spannend dat zij pa brandweerman is, hij schept er in ieder geval lekker over op. ;D


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2012, 15:30:13
Ik ben de eerste binnen onze familie die bij de brandweer is gegaan. Binnen onze familie hebben we uberhaupt geen personen die in de hulpverlening zitten.
Maar ik heb zelf die stap gedaan, en bij de brandweer gegaan. Over mijn opvolging valt nog niets zinnigs te zeggen. Mijn dochter zie ik niet bij de brandweer gaan, mijn zoon van 7 houdt vol dat hij bij de brandweer wilt.
Hij heeft ookal eens gevraagt hoe het nu zit met de jeugdbrandweer, en hoe oud je dan moet zijn. Hij vindt het erg spannend dat zij pa brandweerman is, hij schept er in ieder geval lekker over op. ;D

Leuk Peter. Waarom zie je je dochter niet bij de brandweer gaan? Is ze daar het type niet voor of heeft ze totaal geen interesse daarin? Wel leuk dat je zoontje ook zo gepassioneerd is. Zou je het hem aanraden om ook te doen?
Jij bent tenslotte diegene die hem alles erover kan vertellen, en niet een ander familielid.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2012, 15:38:00
Leuk Peter. Waarom zie je je dochter niet bij de brandweer gaan? Is ze daar het type niet voor of heeft ze totaal geen interesse daarin? Wel leuk dat je zoontje ook zo gepassioneerd is. Zou je het hem aanraden om ook te doen?
Jij bent tenslotte diegene die hem alles erover kan vertellen, en niet een ander familielid.
Mijn dochter is het type er niet voor. Ze vindt het wel leuk, en ze maakt ook wel foto,s tijdens de wedstrijden maar daar houdt het wel mee op. Mijn zoontje, tja die vindt het machtig interesant. Zijn we een keer hier in de buurt met een uitruk, we hebben bv een bejaardentehuis waar we wel eens komen voor een OMSje, en hij kan er naar toe dan staat hij voor aan.
Het enige waar hij niet naar toe mag gaan, als wij in de buurt zijn voor een ongeval dan mag hij niet gaan kijken ivm eventuele slachtoffers. Ter bescherming van hem zelf.
Maar gaan we met de wedstrijdploeg naar de wedstrijden is hij sowieso onze vaste supporter. O0

Ik ga het hem niet aanraden om bij de brandweer te gaan. Ik vindt dat tegen de tijd hij daar oud genoeg voor is hij zelf die beslissing moet kunnen nemen of hij dit nog steeds wil. Het moet zijn eigen keuze worden, niet omdat ik het graag wil. ;)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2012, 15:46:37
Mijn dochter is het type er niet voor. Ze vindt het wel leuk, en ze maakt ook wel foto,s tijdens de wedstrijden maar daar houdt het wel mee op. Mijn zoontje, tja die vindt het machtig interesant. Zijn we een keer hier in de buurt met een uitruk, we hebben bv een bejaardentehuis waar we wel eens komen voor een OMSje, en hij kan er naar toe dan staat hij voor aan.
Het enige waar hij niet naar toe mag gaan, als wij in de buurt zijn voor een ongeval dan mag hij niet gaan kijken ivm eventuele slachtoffers. Ter bescherming van hem zelf.
Maar gaan we met de wedstrijdploeg naar de wedstrijden is hij sowieso onze vaste supporter. O0

Ik ga het hem niet aanraden om bij de brandweer te gaan. Ik vindt dat tegen de tijd hij daar oud genoeg voor is hij zelf die beslissing moet kunnen nemen of hij dit nog steeds wil. Het moet zijn eigen keuze worden, niet omdat ik het graag wil. ;)

Goed om te lezen, Peter. Tegen die tijd dat hij brandweerman kan worden is er misschien ook al zo veel veranderd. Je weet maar nooit maar ik hoop dat hij die passie aan kan houden en er misschien voor gaat kiezen. Goed dat je hem zelf die keuze laat en fijn dat je het hier kwijt wilde.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Marianne62

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2012, 17:20:57
Ik zit zelf al 30 jaar bij de politie, mijn man is vrijwillig brandweerman en mijn, oudste, dochter wil dolgraag ambulanceverpleegkundige worden. Zij is inmiddels al werkzaam in het ziekenhuis en doorloopt daar de nodige afdelingen. Onze jongste dochter wil wel graag bij de brandweer, maar heeft de stap, vanwege studie ed, nog niet gemaakt. Ik weet ook niet of ze die ooit maakt. ;)


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #8 Gepost op: 28 januari 2012, 17:47:59
ik heb ook geen familie die bij de hulpdiensten zat,ik ben ook de eerste van de Familie die bij de Brandweer zit en mijn zoon van tien jaar wil wel over twee jaar bij de Jeugdbrandweer en mijn dochtertje acht jaar wil moeders opvolgen als ziekenverzorgden.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


BrandweerFotoMS

  • Incidenten Fotograaf
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
  • Foto`s gebruiken pas na toestemming
    • Mark Spoelstra Fotografie
Reactie #9 Gepost op: 28 januari 2012, 18:37:10
mijn vader zit wel bij de brandweer (nog 1 maand tot FLO) en ik heb er destijds over na zitten denken en uiteindelijk niet gedaan.

Reden: de hele ambtenarij met regeltjes die het moeilijker maakt en bij mensen het plezier wegneemt.
Nu de VRT (VeiligheidsRegioTwente) eraankomt wordt het nog wat lastiger.

Ik houd het (voorlopig) wel bij oa. 112fotografie.
In case of fire: Use water, not elevators...  Please exit the building before tweeting about it!