Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?

Auteur Topic: Hoe zou volgens jou de ideale dienstauto of motor voor de verkeersregelaar eruit zien ?  (gelezen 80945 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Ik meen dat er ook een regeltje is dat alleen leswagen bijvoorbeeld een balk met tekst mogen hebben naast de L en andere wagens niet. Ik kan me zomaar voorstellen dat je dat onder die regels kan scharen ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Maar in dit geval is het een blauwe "doos" waar oranje licht uit komt.
Iets wat oranje licht uitstraalt is tog niet verboden, ongeacht in wat voor "doos" het zit?

Het is GEEN blauwe doos waar Amber licht uit komt.
Het is een doorzichtige ledbalk wat Amber licht geeft met een Blauwe deksel erop.
Heb 1 van de voertuigen zelf gezien namelijk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Bij dit type balk straalt het licht door de transparante kappen aan de zijkanten. Er is alleen maar een blauw "deksel" bovenop de balk gemonteerd die verder niets aan de lampbehuizing toevoegt. Het blauwe deksel zelf kan geen lichtunits bevatten. Je moet het vergelijken met een transparant, doorzichtig tupperware doosje (bestaat die handel nog?) met een blauw deksel, waar je een lampje in hebt zitten die door het doosje naar buiten straalt. Het deksel is derhalve duidelijk geen armatuur in de zin dat het lampje aan het deksel gemonteerd dient te worden. Volgens mij kun je dan hooguit nog discussiëren over of het deksel een onderdeel is van de armatuur. Wie het weet mag het zeggen.  98uiye
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
nou, ik denk dat het hier meer om gaat of het lijkt op... Want dat willen ze er mee uitstralen... Ook al zitten er helemaal geen lampjes in de balk mag hij nog geen blauwe kappen hebben... kijk maar naar de problemen rond de oldtimer voertuigen...

Ze proberen hiermee wannabee gedrag uit te stralen, dus weten ze dat ze fout bezig zijn neem ik aan? :-\

Mochten ze zo nodig wannabee willen doen gebruik dan gewoon een clear kap... schrikt men ook al genoeg van hoor... Waarom moet het nou weer blauw zijn? als de auto nou blauw was kon ik het nog snappen omdat het dan misschien mooier staat?

Ow, en bedenk mij ineens, als de zon door de kap schijnt, geeft hij ook blauw licht 098uo


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
(bestaat die handel nog?)
Ja die bestaat nog, gemaakt in Antwerpen
Hobby Bobby eenheid Den Haag


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
nou, ik denk dat het hier meer om gaat of het lijkt op... Want dat willen ze er mee uitstralen...
Ook al zitten er helemaal geen lampjes in de balk mag hij nog geen blauwe kappen hebben... kijk maar naar de problemen rond de oldtimer voertuigen...

Ze proberen hiermee wannabee gedrag uit te stralen, dus weten ze dat ze fout bezig zijn neem ik aan? :-\

Mochten ze zo nodig wannabee willen doen gebruik dan gewoon een clear kap... schrikt men ook al genoeg van hoor...
Waarom moet het nou weer blauw zijn? als de auto nou blauw was kon ik het nog snappen omdat het dan misschien mooier staat?

Ow, en bedenk mij ineens, als de zon door de kap schijnt, geeft hij ook blauw licht 098uo

Waarom hebben jij en o.a. Kaasje het nou weer gelijk over wannebee gedrag ?
Ken je het bedrijf ? En zo ja op wat voor manier ?
En waarom zou men moeten schrikken als er een clear kap op zou zitten zoals je zegt ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Waarom hebben jij en o.a. Kaasje het nou weer gelijk over wannebee gedrag ?
Ken je het bedrijf ? En zo ja op wat voor manier ?
En waarom zou men moeten schrikken als er een clear kap op zou zitten zoals je zegt ?

Noem eens één functionele reden dat een voertuig een blauwe 'deksel' voert, terwijl het voertuig amber licht voert?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Waarom hebben jij en o.a. Kaasje het nou weer gelijk over wannebee gedrag ?
Ken je het bedrijf ? En zo ja op wat voor manier ?
En waarom zou men moeten schrikken als er een clear kap op zou zitten zoals je zegt ?
Antwoord is al gegeven ;)
Noem eens één functionele reden dat een voertuig een blauwe 'deksel' voert, terwijl het voertuig amber licht voert?

Blijkbaar op mij komt het over, alsof ze men wil laten denken dat ze een blauwe balk hebben en dat ze verwachten dat daar beter naar geluisterd zou worden. Maarja, neem dan meteen een witte volkswagen met biza strepen...


Gast

  • Gast
Daarnaast zal een blauwe kap met daaronder amber alleen maar de hoeveelheid licht wat afkomt van de balk verminderen,

Klinkklare onzin Kaasje.
Het amber licht schijnt door de doorzichtige lens naar voren, zijkant en achteren toe. De blauwe lens ligt bovenop en vermindert absoluut de lichtopbrengst niet. Sterker nog, door een gedempte invloed van zonlicht in de balk zal er juist, bij fel zonlicht, een beter signaal uit de balk komen.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Klinkklare onzin Kaasje.
Het amber licht schijnt door de doorzichtige lens naar voren, zijkant en achteren toe. De blauwe lens ligt bovenop en vermindert absoluut de lichtopbrengst niet. Sterker nog, door een gedempte invloed van zonlicht in de balk zal er juist, bij fel zonlicht, een beter signaal uit de balk komen.
Ik heb het over kap, niet over een deksel, op dat moment wisten we niet dat dit een deksel betrof ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag