Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1485270 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #1540 Gepost op: 7 september 2012, 10:49:02
[...]

Meer foto's staan op www.fotobpr.nl

Hoop dat de motoragent niet (ernstig) gewond geraakt is...

Wat hier wel opvalt is het gebruik van bij duisternis vrijwel onzichtbare pylonnen (te klein, zonder enige vorm van reflectie meen ik).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1541 Gepost op: 7 september 2012, 12:12:52
Hoop dat de motoragent niet (ernstig) gewond geraakt is...

Wat hier wel opvalt is het gebruik van bij duisternis vrijwel onzichtbare pylonnen (te klein, zonder enige vorm van reflectie meen ik).

Ook ik hoop dat de motoragent er goed vanaf gekomen is.
Wat betreft de pylonnen FD zit er op de zijkant een maximaal 1 cm brede reflectiestreepje van boven naar beneden.
Het is verdomd goed kijken maar het zit er wel. Dat deze pylonnen verkeers- en veiligheidstechnisch niet wenselijk en
onverantwoord zijn daar ben ik het volledig mee eens.

Door sommigen zal ik wel als onruststoker gezien worden, maar zou ik willen zeggen tegen alle agenten die met zulke
slechte pylonnen moeten werken.
Kom nou eens in massaal in actie en laat niet zo met je eigen en andermans veiligheid spelen door het hogere volk
en eis betere pylonnen c.q. verkeerskegels.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #1542 Gepost op: 7 september 2012, 12:46:29
[...]maximaal 1 cm brede reflectiestreepje van boven naar beneden.
Het is verdomd goed kijken maar het zit er wel. [...]
Zag dat streepje ook, maar ik wijt dat eerder aan een reflectie van het flitslicht in het plastic dan aan echte retroreflectie d.m.v. een streepje reflectieband (reflectie die je kan zien zit toevallig bij beide pylonnen in het midden en loopt ook taps toe naar boven, wat je bij lichtreflectie op een kegelvormig lichaam ook mag verwachten). Niettemin - eens - het zijn prutspylonnetjes. Ik ben in vele HV-gerelateerde dingen niet persé pro-Duits maar zulke pylonnen heb ik in D nog nooit op de openbare weg gezien (daar zijn in D strenge normen voor, BASt-goedkeuring die ondermeer volle reflectie van het kegelvormige stuk in wit én rood inhoudt - bij de Duitse politiekorpsen zijn bijv. vouwpylonnen daarom als regulier afzettingsmateriaal nagenoeg niet in gebruik).
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #1543 Gepost op: 10 september 2012, 19:58:30
http://www.112limburg.com/2012/09/flitsauto-van-de-politie-limburg-zuid-geramd-bij-eenzijdig-ongeval-in-maastricht-foto-video/#.UE4pllE1NJk

Citaat


Maastricht 10-09-2012,
Op de Meerssenerweg in Maastricht heeft zich rond half vijf een eenzijdig ongeval voorgedaan waarbij bestuurster  van een personenwagen een geparkeerde auto heeft geramd. De geparkeerde auto bleek echter een flitswagen van de politie Limburg-Zuid. Deze was op dat moment onderdeel van een algehele controle op de Meerssenerweg.

De bestuurder van de flitsauto stond op het moment van het ongeval buiten het flitsvoertuig. Over de oorzaak van het ongeval is nog niets bekend, al wordt de mogelijkheid geopperd dat de vrouw achter het stuur onwel geworden is.

Over de toestand van het slachtoffer in de personenauto is op dit moment niets bekend. rond kwart voor vijf arriveerde de brandweer op de plek van het ongeval. Die bevrijdde de vrouw uit de auto door het dak van de wagen te verwijderen.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #1544 Gepost op: 11 september 2012, 19:59:17
Gecrasht "hulpverleningsvoertuig" ? >:D


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #1545 Gepost op: 12 september 2012, 09:07:38
Het is een wagen van de politie en ze helpen je van je centen af 098uo 98uiye


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #1546 Gepost op: 13 september 2012, 22:49:25
Exacte toedracht is onbekend, maar het vermoeden is dat de trekker achteruit is gerold, en zo het een en ander heeft geraakt  98uiye





Bron: Via whatsapp van Royofzo.


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #1547 Gepost op: 13 september 2012, 22:50:51
Exacte toedracht is onbekend, maar het vermoeden is dat de trekker achteruit is gerold, en zo het een en ander heeft geraakt  98uiye




waar was die handrem toch voor ook alweer voor ::) :-X
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #1548 Gepost op: 14 september 2012, 20:20:35
Waar was die handrem toch voor ook alweer voor?
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV
Reactie #1549 Gepost op: 14 september 2012, 21:35:12
hmmm ... speculaas is dat dan toch?