Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1483122 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #1580 Gepost op: 2 oktober 2012, 23:36:46
Verder gaat een verdachte toch vaak net een stapje verder dan de collega om te ontkomen. Ik ben best bereid om ver te gaan en bv een auto op te offeren, maar ik wil in ieder geval graag thuis komen. Bij sommige verdachten waar ik achter aan heb gezeten vraag ik me af of deze dat ook wilden, al was het misschien met wat vertraging.

Ik denk inderdaad dat dit antwoord het juiste antwoord op de vraag is. Verdachte rijdt met een waas voor zijn ogen en compleet blind voor de gevaren. Politieagent wil graag ook nog thuis komen.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1581 Gepost op: 4 oktober 2012, 09:19:02
Politievoertuig betrokken bij aanrijding op Tussenring
Woensdagavond heeft op de kruising van de Tussenring met de Hagevoortdreef een aanrijding plaatsgevonden. Door een nog onbekende oorzaak botste een personenauto en een politiebus iets voor 23:00 uur op elkaar. De personenauto kwam uiteindelijk 30 meter verderop tot stilstand langs de bossages van de Zwaluwweg. De twee agenten die in hondenwagen zaten raakten gewond. Voor zover bekend raakten ook twee inzittenden van de personenauto gewond. Zij zijn allen met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis. De politiehonden zijn door een andere eenheid naar het bureau overgebracht. Analisten van de VerkeersOngevallenAnalyse zullen verder onderzoek doen naar de oorzaak van de aanrijding. Verkeer vanuit alle richting heeft lange tijd hinder ondervonden vanwege het ongeval.

Link met foto's: http://www.hv-almere.nl/?p=6664


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #1582 Gepost op: 4 oktober 2012, 20:31:43
Politievoertuig betrokken bij aanrijding op Tussenring
Woensdagavond heeft op de kruising van de Tussenring met de Hagevoortdreef een aanrijding plaatsgevonden. Door een nog onbekende oorzaak botste een personenauto en een politiebus iets voor 23:00 uur op elkaar. De personenauto kwam uiteindelijk 30 meter verderop tot stilstand langs de bossages van de Zwaluwweg. De twee agenten die in hondenwagen zaten raakten gewond. Voor zover bekend raakten ook twee inzittenden van de personenauto gewond. Zij zijn allen met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis. De politiehonden zijn door een andere eenheid naar het bureau overgebracht. Analisten van de VerkeersOngevallenAnalyse zullen verder onderzoek doen naar de oorzaak van de aanrijding. Verkeer vanuit alle richting heeft lange tijd hinder ondervonden vanwege het ongeval.

Link met foto's: http://www.hv-almere.nl/?p=6664

Op dit stuk gebeuren veel ongelukken, zowel met als zonder politievoertuigen erbij!


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #1583 Gepost op: 4 oktober 2012, 20:38:49
Maar dan toch wel weer op vallend, signalering zit achter... En dit was laatst in regio Drenthe meen ik ook..


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1584 Gepost op: 4 oktober 2012, 21:16:15
Die wijze van signalering zou verboden moeten worden, het is gewoon extreem gevaarlijk om op die manier spoedritten te rijden.  :'(
En dat blijkt maar weer. Zoals Bernt al aanhaalt was er een tijdje terug ook al een voertuig van Assen die de lichtbalk achterop had staan.
Het is goedkoper om dan de signalering er maar helemaal af te laten, kwa opvallendheid maakt het weinig uit.   :(


p2kNLsander

  • Fotograaf Almere e.o.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
    • Hv-Almere
Reactie #1585 Gepost op: 4 oktober 2012, 21:56:42
Even wat duidelijkheid scheppen. Deze politie was niet onderweg naar een spoed melding. Voor zover bekend kwam deze terug van een eerdere inzet in Almere Buiten. Enkele agenten hadden hun kogelwerende vesten dan ook nog aan.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1586 Gepost op: 4 oktober 2012, 23:54:28
Dat is dan een foutje van mijn kant  e050
Neemt natuurlijk niet weg dat ik de zichtbaarheid bar en bar slecht blijf vinden.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,541
Reactie #1587 Gepost op: 5 oktober 2012, 18:02:40

www.hv-almere.nl

Vandaag een busje van Justitie betrokken bij een ongeval in Almere.


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #1588 Gepost op: 6 oktober 2012, 17:08:58

www.hv-almere.nl

Vandaag een busje van Justitie betrokken bij een ongeval in Almere.
Vrijdagmiddag is er op de Buitenring een man gewond geraakt nadat hij een ongeluk kreeg met een gevangenisbusje. Het ongeval gebeurde op de kruising met de op en afritten van de A6. De bestuurder van het busje zag vermoedelijk de kerende auto over het hoofd. De bestuurder van de auto kwam door de klap met zijn benen vast te zitten in zijn voertuig. De brandweer heeft de bestuurder uit te auto moeten bevrijden. Toegesneld ambulancepersoneel en het personeel van een traumahelikopter hebben zich over de man ontfermd en met ernstig been letsel overgebracht naar het ziekenhuis. In het busje zaten volgens de politie twee medewerkers van justitie, zij raakten licht gewond. Op het moment van de aanrijding vervoerde ze geen gevangenen.

Bron: www.HValmere.nl


STIMP

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
    • Persoon Schadeherstel en Carrosserie BV
Reactie #1589 Gepost op: 6 oktober 2012, 23:24:19
Nütterden: Drei Verletzte nach Unfall mit Feuerwehrfahrzeug
­Am Samstag gegen 17:10 Uhr befuhr ein 53jähriger PKW Fahrer aus den Niederlanden die Römerstraße aus Richtung Nütterden, in Richtung B504. An der Kreuzung Römerstraße/ B504 missachtete er die Vorfahrt eines niederländischen Feuerwehrfahrzeuges, das die B504 aus Richtung Goch, in Richtung Landesgrenze befuhr.

Im Kreuzungsbereich kam es zum Zusammenstoß der Fahrzeuge. Dabei wurden eine 51jährige Niederländerin, als Mitfahrerin des PKW schwer verletzt. Sie wurde mit dem RTW dem Krankenhaus Kleve zugeführt, wo sie zur stationären Behandlung verblieb. Der PKW Fahrer und eine weitere 91jährige Mitfahrerin, ebenfalls aus den Niederlanden wurden leicht verletzt.

Die drei Insassen des Feuerwehrfahrzeuges aus der Gemeinde Bemmel/NL blieben unverletzt. Sie befanden sich auf dem Rückweg von einer Übung in den Niederlanden. Der Sachschaden beläuft sich auf etwa 7000