Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1485249 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #1920 Gepost op: 8 april 2013, 18:07:21
Waar ik mij over verbaas is dat men ongeveer 45 seconden naar de Ambu en dame van witte auto kijkt maar niemand even naar de Ambu loopt om te kijken of met deze inzittenden iets aan de hand is voor dat men het ongeval voorbij rijdt.

We weten het niet, want de media melden het niet, maar kan het zijn dat de ambulance een patient vervoerde en dat de aandacht van de broeders begrijpelijkerwijs eerst naar hun patient en daarna naar het melden van het ongeval uitging?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1921 Gepost op: 9 april 2013, 08:06:01
Of er wel of niet een patient in de Ambu lag interesseert me eigenlijk geen moer Jeroen76.
Waar het mij om gaat is dat er gewoon ruim 45 seconden lang niemand naar de Ambu loopt om te kijken hoe het met die inzittenden is.
Het is toch een kleine moeite om als je mede oorzaak bent ( vrouw van de Saab cabrio ) om even te kijken hoe het met de inzittenden van de Ambu is ? Ook de eigenaar van het filmpje blijft gewoon in zijn/haar auto zitten zonder wat te doen.
En vervolgens na 45 seconden rijden de eerste 2 voertuigen het ongeval voorbij. Gewoon puur asociaal gedrag wat mij betreft en dan druk ik me nog netjes uit.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1922 Gepost op: 9 april 2013, 08:08:52
Of er wel of niet een patient in de Ambu lag interesseert me eigenlijk geen moer Jeroen76.
Waar het mij om gaat is dat er gewoon ruim 45 seconden lang niemand naar de Ambu loopt om te kijken hoe het met die inzittenden is.
Het is toch een kleine moeite om als je mede oorzaak bent ( vrouw van de Saab cabrio ) om even te kijken hoe het met de inzittenden van de Ambu is ? Ook de eigenaar van het filmpje blijft gewoon in zijn/haar auto zitten zonder wat te doen.
En vervolgens na 45 seconden rijden de eerste 2 voertuigen het ongeval voorbij. Gewoon puur asociaal gedrag wat mij betreft en dan druk ik me nog netjes uit.
Doe 's rustig..


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #1923 Gepost op: 9 april 2013, 15:06:49
't is nu ook niet dat het een giga-crash is... Misschien stapt er langs de bestuurderszijde wel iemand uit, maar gaat de deur aan passagierskant gewoon niet meer open.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1924 Gepost op: 9 april 2013, 15:59:20
't Is niet bij 1 gebleven helaas...  :'( Persbericht zal wel volgen
Dat wist ik niet, daar was ik niet bij  ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1925 Gepost op: 9 april 2013, 16:02:25
Rotterdammer aangehouden na achtervolging
Laatste update: 09-04-2013 | 10:12

Rotterdam
Na een achtervolging in de nacht van maandag op dinsdag heeft de politie een 28-jarige Rotterdammer aangehouden. Hij had geen rijbewijs en moest nog een gevangenisstraf van 90 dagen uitzitten. De achtervolging begon in Rotterdam en eindigde nabij Wolfheze.


De 28-jarige bestuurder had zich in het Rotterdamse havengebied verdacht gedragen. Toen agenten hem op de Carnisserbaan in Barendrecht zagen rijden gaven zij hem direct een stopteken. Hij stopte echter niet, maar reed hard weg in de richting van Rotterdam. Tijdens zijn vlucht verloren de achtervolgende agenten hem uit het oog, maar niet lang daarna werd hij wederom gezien, rijdend op de A15 ter hoogte van de Groene Kruisweg te Rotterdam. Op het moment dat de 28-jarige de politie zag verhoogde hij zijn snelheid. Bij de achtervolging op de nagenoeg lege snelweg werden snelheden van rond de 200 km/u gehaald. Een politiehelikopter werd ingezet en meerdere politieauto's haakten ter hoogte van Driebergen bij de achtervolging aan. De agenten sloten de verdachte in en konden de snelheid aanzienlijk terugbrengen. De verdachte kwam bij Wolfheze, in de buurt van Arnhem, in een berm tot stilstand en werd meteen aangehouden. Hij bleek geen rijbewijs te hebben en moest daarnaast nog een gevangenisstraf van 90 dagen uitzitten. Hij is ingesloten op het politiebureau en de politie maakt proces verbaal op voor zijn gevaarlijke weggedrag.

BRON: http://www.politie.nl/nieuws/2013/april/9/07-rotterdammer-aangehouden-na-achtervolging.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1926 Gepost op: 9 april 2013, 16:23:52
Of er wel of niet een patient in de Ambu lag interesseert me eigenlijk geen moer .
Als er iemand achterin ligt dan kan het de ambu pleeg dit zeker wel wat schelen.
Het is toch een kleine moeite om als je mede oorzaak bent ( vrouw van de Saab cabrio ) om even te kijken hoe het met de inzittenden van de Ambu is ?
de vrouw in de saab heeft niets met dit ongeval te maken
Als de ambu pleeg in 45 seconden een patient of de ambu chauf na kan kijken op verwondingen, vervolgens een aanrijding meld, een rit afzegt, en een extra ambu besteld dan heeft hij of zei het nog snel gedaan. Mogelijk is er kort over leg geweest met de OVD of een andere leiding gevende om erachter te komen of de ambulance nog in zet baar was en of deze weggesleept moest worden.

Later is er een ambulance ter plekke gekomen voor de vrouw van de witte auto. En zoals mij voorganger aangaf... misschien ging het rechter portier niet meer open omdat daar net een auto tegenaan was geknald.

http://www.haarlemsdagblad.nl/regionaal/haarlemeo/article21506613.ece


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1927 Gepost op: 9 april 2013, 16:29:36
't is nu ook niet dat het een giga-crash is... Misschien stapt er langs de bestuurderszijde wel iemand uit, maar gaat de deur aan passagierskant gewoon niet meer open.
Als de ambu pleeg in 45 seconden een patient of de ambu chauf na kan kijken op verwondingen, vervolgens een aanrijding meld, een rit afzegt, en een extra ambu besteld dan heeft hij of zei het nog snel gedaan.
Later is er een ambulance ter plekke gekomen voor de ambulance chauffeur, kennelijk had deze toch wat last gekregen. En zoals mij voorganger aangaf... misschien ging het rechter portier niet meer open omdat daar net een auto tegenaan was geknald.
Het gaat Enrico er niet om dat de ambulancebroeders 45 seconden of langer in de ambu blijven zitten, het gaat hem er om dat er gedurende die 45 seconden niemand even polshoogte gaat nemen bij de ambulance, om de inzittende te bekijken. Ook andere bestuurders die getuige waren rijden door alsof er niks aan de hand is.
Getuigd mijns inziens niet echt van socialiteit.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1928 Gepost op: 9 april 2013, 16:39:30
Fijn dat Dion me wel gelijk begrijpt  O0
Dacht dat ik het toch wel in redelijk begrijpend leesbaar Nederlands had geschreven.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1929 Gepost op: 9 april 2013, 16:44:44
Fijn dat Dion me wel gelijk begrijpt  O0
Dacht dat ik het toch wel in redelijk begrijpend leesbaar Nederlands had geschreven.
ik heb het bericht inderdaad iets te snel gelezen  e050...