Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1489527 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3460 Gepost op: 8 februari 2016, 13:27:44
Valt blijkbaar toch vies tegen...  ::)

Die auto is niet totall loss.
No way.
Dat een krant dat zegt wil niks zeggen.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #3461 Gepost op: 8 februari 2016, 14:10:37
Citaat van: CopVR3 link=msg=1404957 date=1454934464
Dat een krant dat zegt wil niks zeggen.
Welke krant?
Het bericht van Live komt van politie.nl.
Wel graag bij de feiten blijven ;-)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3462 Gepost op: 8 februari 2016, 14:21:08
Welke krant?
Het bericht van Live komt van politie.nl.
Wel graag bij de feiten blijven ;-)
Ook dat zegt niks. Echt niks.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #3463 Gepost op: 8 februari 2016, 14:28:17
Citaat van: CopVR3 link=msg=1404976 date=1454937668
Ook dat zegt niks. Echt niks.
Dat mag je met de politiewoordvoerder uitzoeken. Maar waar het mij om gaat is dat je met je vinger naar de verkeerde wijst.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #3464 Gepost op: 8 februari 2016, 17:03:29
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1404978 date=1454938097
Dat mag je met de politiewoordvoerder uitzoeken. Maar waar het mij om gaat is dat je met je vinger naar de verkeerde wijst.
Jij haalt het bericht op pliesie.nl aan alsof dat de waarheid zou moeten zijn.

Maar een politie woordvoerder bepaalt niet of dit voertuig total loss is, ik heb ook niet het idee dat er al een schade expert naar deze schade heeft gekeken want deze werken naar mijn weten niet in het weekend, het duurt zelfs een dag of wat voordat de auto bij het herstel bedrijf is en de schade expert langs is geweest voor de beoordeling.

En nogmaals het is weekend dus ook het herstel bedrijf is niet open, de tiguan staat nu vermoedelijk gestald bij het bergingsbedrijf, want het ongeval heeft op vrijdag avond plaatsgevonden.

Het is zeker een forse schade, maar om een nagel nieuw voertuig nou gelijk total loss te noemen zie ik ook niet helemaal zitten.
En ik meen met 3 opleidingen autotechniek (8 jaar studie), 4,5 jaar ervaring en stage bij een schade bedrijf toch best wel wat in te kunnen schatten.  ;)


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #3465 Gepost op: 8 februari 2016, 17:45:06
Auto is zeker niet total-loss. Sterker nog de expert moet er zelfs nog na kijken.

Gezien zijn leeftijd en km.stand moet er het schade bedrag wel zo extreem hoog zijn +30K! wil hij total loss worden verklaard. Reparatie zal, zo op het eerste gezicht, vele malen lager uitvallen dan 30k.

Auto stond vanmiddag nog bij van Amerongen te Arnhem.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #3466 Gepost op: 8 februari 2016, 17:45:56
Citaat van: mark hes link=msg=1405029 date=1454947409
Jij haalt het bericht op pliesie.nl aan alsof dat de waarheid zou moeten zijn.
Een ook jij kan niet lezen. Het gaat mij niet om het al dan niet total-loss zijn. Het gaat er om dat CopVR3 de feiten verdraaid door hetgeen een politiewoordvoerder zegt aan de kranten toe te schrijven.

 
Citaat van: mark hes link=msg=1405029 date=1454947409
En ik meen met 3 opleidingen autotechniek (8 jaar studie), 4,5 jaar ervaring en stage bij een schade bedrijf toch best wel wat in te kunnen schatten.  ;)
Alleen schat je de kern van mijn opmerking faliekant verkeerd in ;-)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3467 Gepost op: 8 februari 2016, 17:49:26
Citaat van: DiNozzo link=msg=1404953 date=1454933677
Er zijn wel degelijk maatregelen voor oudere bestuurders. Verdiep je er eens in zou ik zeggen.

Klopt ze zijn er, maar daar houdt het ook mee op. Toevallig vorig jaar rond deze tijd in moeten verdiepen ivm verlenging rijbewijs van opa. Hij kreeg het op dat moment voor 1 jaar verlengt ivm staarvorming. Nu, na 2 staaroperaties, krijg hij zijn rijbewijs verlengd voor 5 jaar omdat hij verder op dit moment gezond is. En mijn opa is 90, bijna 91. Dus hij hoeft pas als hij bijna 96 is weer gekeurd te worden voor zijn rijbewijs. Ik vind dit wel erg lang geldig voor iemand van die leeftijd. Want hoe ouder iemand is, hoe meer risico.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3468 Gepost op: 8 februari 2016, 18:08:28


Het gaat er om dat CopVR3 de feiten verdraaid door hetgeen een politiewoordvoerder zegt aan de kranten toe te schrijven.

Niet zo gepikeerd... ik noemde abusievelijk het woord krantje, omdat ik de bronvermelding niet had gelezen...

Het ging inderdaad om onze eigen politie.nl "journalisten".  ;)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3469 Gepost op: 8 februari 2016, 18:10:46


Jij haalt het bericht op pliesie.nl aan alsof dat de waarheid zou moeten zijn.
Nee dat deed Ko niet. Die reageerde terecht op mijn foutje.
Niet op de schade.  ;)