Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1489769 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3530 Gepost op: 4 maart 2016, 11:01:44
Citaat van: DiNozzo link=msg=1410544 date=1457040589
Een OVD-P met chauffeur?

Tijdens piekmomenten alleen, bijvoorbeeld Oud&Nieuw.

Citaat van: Haageneesch link=msg=1410583 date=1457072842
Je vergeet de Nederlandse. In o.a. de (verkeers) Volvo's zit de portohouder in de middenconsole.
Daar snap ik nog steeds het nut niet van, we hebben toch een apparaat dat 'mobilofoon' heet??
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3531 Gepost op: 4 maart 2016, 11:16:46
Daar snap ik nog steeds het nut niet van, we hebben toch een apparaat dat 'mobilofoon' heet??
Meeluisteren met de districten waar men doorheen rijdt... mob blijft dan vaak op Driebergen staan. (LE dan...)

Best handig.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #3532 Gepost op: 4 maart 2016, 11:35:33
Er zijn two-way porto's op de markt die werken als een mobile telefoon, op de beurs in Hannover heb ik deze ook in mijn handen gehad. Reden om zo'n ding niet aan te schaften..... ipv € 120,- voor een "simpele" betaal je € 1080,- voor de "luxe".
Daarbij komt nog dat ik de duidelijkheid van het gesprek dat je voert dan vind achteruitgaan, je wacht eigenlijk automatisch niet meer tot de persoon is uitgesproken.  ( Kijk maar eens naar de telefoongesprekken die je voert. )

Er zijn ook Bluetooth systemen op de markt waarbij de spreeksleutel inschakelt op het moment dat de gebruiker wil spreken. Nadeel is dat dit systeem ook reageert op bijgeluiden en soms de spreeksleutel inschakelt op het moment dat de gesprekspartner aan het woord is.

Voordelen van de 27 mc is veelal dat hij vergunningsvrij is, goedkoop in aanschaf, makkelijk te installeren en als je een goed merk koopt beter bereik heeft dan een porto.
Grootste nadeel is dat er veel op "geknepen" wordt door kinderachtige gebruikers. Een tweede nadeel zijn de babyfoons die ook op deze golflengte werken.

Überhaupt een groot nadeel van de  huidige porto's vind ik de vrije golflengte, bijna iedereen zit in het zelfde gebied. Bij veel klussen bij elkaar in de buurt heb je dan niets meer aan de vergunningsvrije porto's.
Er zijn ook vergunningsplichtige porto's maar deze zijn in de aanschaf dan weer duurder, want je moet niet alleen het apparaat rekenen maar ook de aanschaf en behoud van de golflengte.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3533 Gepost op: 4 maart 2016, 13:46:17
Citaat van: CopVR3 link=msg=1410632 date=1457086606
Meeluisteren met de districten waar men doorheen rijdt... mob blijft dan vaak op Driebergen staan. (LE dan...)

Best handig.

Tsja, in de nieuwe volvo's zit in de middenconsole een tweede mobi ipv een porto(houder). Beide zijn overigens te bedienen (de spreeksleutel althans) naast de versnellingspook. Dat is het verschil niet. Ook als 'lader' lijkt de portohouder me niet nuttig, want ik hoop toch dat de agenten in Tourans ook gewoon accu'sin hun portofoon hebben die minimaal 1 dienst meegaan.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3534 Gepost op: 4 maart 2016, 13:57:28
Ook als 'lader' lijkt de portohouder me niet nuttig, want ik hoop toch dat de agenten in Tourans ook gewoon accu'sin hun portofoon hebben die minimaal 1 dienst meegaan.
In de winter heb ik door de kou minimaal 2 accus nodig per dienst.
Mijn portofoon is bijna 10 jaar oud... dramading.

Iets met bezuinigingen en aanbestedingsgeneuzel.

En excuus: al deze berichten zijn nogal offtopic.


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #3535 Gepost op: 4 maart 2016, 14:40:03
Citaat van: Haageneesch link=msg=1410658 date=1457095577
Tsja, in de nieuwe volvo's zit in de middenconsole een tweede mobi ipv een porto(houder). Beide zijn overigens te bedienen (de spreeksleutel althans) naast de versnellingspook. Dat is het verschil niet. Ook als 'lader' lijkt de portohouder me niet nuttig, want ik hoop toch dat de agenten in Tourans ook gewoon accu'sin hun portofoon hebben die minimaal 1 dienst meegaan.

Onze Volvo's hebben slechts 1 mobilofoon. Ik zie ook niet echt de voordelen van een tweede.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3536 Gepost op: 4 maart 2016, 16:17:03
Citaat van: 0501 link=msg=1410680 date=1457098803
Onze Volvo's hebben slechts 1 mobilofoon. Ik zie ook niet echt de voordelen van een tweede.
In Haaglanden (jaja, het oude ...) wordt gewerkt met twee kanalen; uiteraard het noodhulp-kanaal, en het eigen bureaukanaal. Een wijkvoertuig zit dan op Noodhulp en op het bureau kanaal, en bureau verkeer bijv. op Noodhulp en op het verkeer-kanaal. Maar kan dus ook schakelen met 1 porto als het de regio verlaat, en lokaal meeluisteren.

Ik dacht dat jullie in Amsterdam ook een noodhulp en een verkeer-kanaal hadden, maar niet dus?


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #3537 Gepost op: 4 maart 2016, 16:36:00
Jazeker wel, maar dat regelen wij met onze portofoons. Mobilofoon op het noodhulp kanaal en met de portofoons schakelen wij.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3538 Gepost op: 4 maart 2016, 16:38:31
Jazeker wel, maar dat regelen wij met onze portofoons. Mobilofoon op het noodhulp kanaal en met de portofoons schakelen wij.
Irritant als je uitstapt... telkens schakelen en ene gesprekgroep niet meer hoorbaar...


0501

  • Dienst Infra | Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #3539 Gepost op: 4 maart 2016, 17:05:18
Neuh hoeven niet te schakelen hoor. 1 porto altijd op noodhulp en 1 porto op het "spreek kanaal".
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.