Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1482901 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #3650 Gepost op: 30 augustus 2016, 18:51:15
Citaat van: elvin link=msg=1444897 date=1472575621
https://www.hulpverlening.nl/nieuws/brandweerman-botst-op-weg-naar-kazerne-met-politiewagen

gevalletje oeps...

Zo te zien aan de grillflitsers een van de nieuwste tourans...


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3651 Gepost op: 30 augustus 2016, 19:15:15
Citaat van: cavia link=msg=1444899 date=1472575875
Zo te zien aan de grillflitsers een van de nieuwste tourans...

Jups, net 1,5 week in dienst hoe ik begreep.... Maar heeft die Ford? geen airbags? Blijkbaar zijn er geen airbags uit gegaan (als ze er al in zitten) bij de auto die in botsing kwam met de politiewagen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Diaephi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #3652 Gepost op: 30 augustus 2016, 19:18:19
dju wat een vervelende samenloop van hulpverleners die naar een incident gaan, hopelijk valt het letsel mee
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3653 Gepost op: 30 augustus 2016, 20:29:23
Jups, net 1,5 week in dienst hoe ik begreep.... Maar heeft die Ford? geen airbags? Blijkbaar zijn er geen airbags uit gegaan (als ze er al in zitten) bij de auto die in botsing kwam met de politiewagen.
Ja zitten er wel in maar hij lijkt aan de achterzijde geraakt te zijn...
Ben wel benieuwd hoe dit is gegaan...?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3654 Gepost op: 30 augustus 2016, 23:09:22
Kop-staart: brandweerman remt af om af te slaan naar kazerne, politie er op in als ik het zo zie aan de plek waar dit gebeurd is. Want het is bij de afslag voor de brandweer gebeurd.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #3655 Gepost op: 30 augustus 2016, 23:23:14
Als ik kijk hoe de voertuigen staan, denk ik dat de Touran de Ford linksachter heeft geraakt. De brandweerman zou de de achterkomende politiewagen over het hoofd hebben gezien bij het linksaf slaan.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3656 Gepost op: 30 augustus 2016, 23:35:10
Jup, op deze foto zie je op de achtergrond heel groot de brandweerkazerne van Echt. En op deze zie je de inrit van de kazerne. Ford heeft linksaf willen slaan, politie heeft denk ik op de linkerbaan gereden om auto's in te halen en daardoor de afslaande Ford over het hoofd gezien. Dat dit met een flinke snelheid gebeurd is logisch want op deze weg mag je 80 km/h.

(foto's zijn uit het artikel van hulpverlening.nl wat eerder stond)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3657 Gepost op: 31 augustus 2016, 01:08:32
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1444908 date=1472577315
Jups, net 1,5 week in dienst hoe ik begreep.... Maar heeft die Ford? geen airbags? Blijkbaar zijn er geen airbags uit gegaan (als ze er al in zitten) bij de auto die in botsing kwam met de politiewagen.

Gezien de leeftijd van het voertuig heeft het wel degelijk airbags. Echter moet er wel aan alle voorwaarden voldaan worden voordat deze daadwerkelijk geactiveerd worden. De snelheid van de Ford zal ivm het afslaan niet hoog gelegen hebben wat er wellicht voor zorgt dat de airbag niet werkt. Om de airbag te activeren is bijvoorbeeld een vertraging van 12 meter per seconde nodig.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #3658 Gepost op: 31 augustus 2016, 01:17:38
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1444985 date=1472598512
Gezien de leeftijd van het voertuig heeft het wel degelijk airbags. Echter moet er wel aan alle voorwaarden voldaan worden voordat deze daadwerkelijk geactiveerd worden. De snelheid van de Ford zal ivm het afslaan niet hoog gelegen hebben wat er wellicht voor zorgt dat de airbag niet werkt. Om de airbag te activeren is bijvoorbeeld een vertraging van 12 meter per seconde nodig.

Dus (oudere) airbags werken niet als jij stil staat/langzaam rijdt en iemand met (voor het gemak) 80km/h bij jou erop in rijdt?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3659 Gepost op: 31 augustus 2016, 03:02:31
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1444987 date=1472599058
Dus (oudere) airbags werken niet als jij stil staat/langzaam rijdt en iemand met (voor het gemak) 80km/h bij jou erop in rijdt?

In principe zouden de airbags niet uitgaan als jij stil staat of erg langzaam rijdt. Anders wordt het wanneer een zwaarder voertuig (Zeg een vrachtwagen) je frontaal raakt en je door de klap hard achteruit geduwd wordt. Dan zou de voorwaartse kracht met 12 meter p/s minder kunnen worden en klappen de airbags uit. Bij een politietouran zal dat waarschijnlijk niet gehaald worden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens