Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1489624 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #110 Gepost op: 6 april 2009, 18:08:14
http://www.ed.nl/regio/eindhovenstad/article4656198.ece

Brandweerwagen op zijn kant

vrijdag 13 maart 2009 | 16:58 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 13 maart 2009 | 19:06























foto's Nicklebeat


EINDHOVEN - Tijdens een slipcursus bij Trainingscentrum Leeuw aan de Boutenslaan in Eindhoven is vrijdagmiddag een brandweerauto van het korps uit Venlo gekanteld. De chauffeur kwam met de schrik vrij.

Volgens commandant Paul van Mullekom van de brandweer Noord- en Midden-Limburg is het niet helemaal duidelijk hoe het ongelukje kon gebeuren. Snelheid heeft volgens hem geen rol gespeeld, de brandweerwagen zou niet harder dan dertig per uur hebben gereden.

Nog foto van de berging (met hefkussen Logicx Eindhoven)



MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #111 Gepost op: 11 april 2009, 13:10:34
Wel meteen een mooie oefening erbij gecreerd  :)
Groetjes, Marco


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #112 Gepost op: 17 april 2009, 15:44:15


Heb ik zelf gedaan  :-[. Is gebeurd op 16 mei 2007 in Den Haag.

Mijn collega en ik zijn er met lichte verwondingen vanaf gekomen. Dankzij mijn beschermengeltje  ::)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #113 Gepost op: 17 april 2009, 17:42:39
jammer van het voertuig... maar t is niet anders...

jullie zijn belangrijker... jij en je maat inmiddels weer helemaal ok ?
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


GMX

  • Brigadier VP Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #114 Gepost op: 17 april 2009, 17:57:16
jammer van het voertuig... maar t is niet anders...

jullie zijn belangrijker... jij en je maat inmiddels weer helemaal ok ?

Na een week zat ik alweer op de auto. Gelukkig ook nvrijgespoken door de OvJ. Ik moest iutwijken voor een ander voertuig van de baas, welke opn weg was naar dezelfde melding. Ik had trouwens met mijn handen het glas kapot geslagen en hiervoor 4 hechtingen in mijn hand gehad. Mijn maat een lichte hersenschudding.

Ik weet niet of ik er zo heelhuids uit was gekropen als het een Touran was geweest....




HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #116 Gepost op: 18 april 2009, 20:15:21
Gevonden op www.dumpert.nl (http://www.dumpert.nl/mediabase/474331/7c4974b0/politie_iets_op_het_spoor.html)




Denk zomaar een parkeerfoutje...... handrem of versnelling vergeten!! Zie deze voertuigen namelijk wel eens naast elkaar staan. Wellicht dat er iemand een bron kan aanboren.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #117 Gepost op: 18 april 2009, 21:06:46
Spoor 5a op Amersfoort. Auto is eruit getakeld. Moest erg lachen toen ik de storing vanochtend in tekst zag maar het zien van de fotos was geweldig haha

via flitserviceforum ( staat tie ook op )


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #118 Gepost op: 19 april 2009, 14:56:00

Ik weet niet of ik er zo heelhuids uit was gekropen als het een Touran was geweest....

Waarop is deze uitspraak gebaseerd?

Wij gaan dit jaar een vervanger voor de HOVD-voertuigen selecteren. Aangezien de Touran ook in de landelijke aanbesteding zit en wij daar als regio aan meedoen is het niet uitgesloten dat deze in de selectie wordt meegenomen. Uiteraard rijden wij graag veilig. Als er argumenten zijn dat de Touran ongeschikt is dan hoor ik daar graag meer van.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #119 Gepost op: 19 april 2009, 15:05:54
Waarop is deze uitspraak gebaseerd?

Wij gaan dit jaar een vervanger voor de HOVD-voertuigen selecteren. Aangezien de Touran ook in de landelijke aanbesteding zit en wij daar als regio aan meedoen is het niet uitgesloten dat deze in de selectie wordt meegenomen. Uiteraard rijden wij graag veilig. Als er argumenten zijn dat de Touran ongeschikt is dan hoor ik daar graag meer van.

Tsja, dat vraag ik me ook af:

Volkswagen Touran:

http://www.anwb.nl/binbestand/auto/crashtest/VWTouran03.pdf

Mercedes C-klasse:

http://www.anwb.nl/binbestand/auto/crashtest/MercedesCklasse01.pdf
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !