Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1483066 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

02718

  • Gast
Reactie #140 Gepost op: 15 juni 2009, 22:10:46
Kwam ik tegen op google,




Foto's: van benne-kom

Héle oude foto's  ;) Mod. Jerommeke88


Voertuig stond op de A50 bij een aanrijding. Het fungeerde als buffer en deed dus wat er verwacht werd. Een passerende vrachtauto lette niet op en reduceerde de Opel Vectra tot een Defectra. De betrokken agenten bleven ongedeerd, want zij stonden verderop in de berm. Of de lichtbak het nog deed weet ik niet ;-)


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #141 Gepost op: 9 juli 2009, 10:06:47
ACH & HBT


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #142 Gepost op: 10 juli 2009, 14:40:37
http://www.telegraaf.nl/binnenland/4373604/__Ambulance_ramt_auto__.html

vr 10 jul 2009, 14:12 | lees voor
Ambulance ramt auto

AMSTERDAM -  Een ambulance die alarmlichten voerde en met een patiënt aan boord, heeft in Amsterdam een personenauto geramd

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00641/Beneluxbaan_10-07-0_641334a.jpg
Foto: Robby Hiel

De ambulance was met hoge snelheid op weg naar het VU-ziekenhuis, meldt AT5. Een personenauto kwam van links en zag vermoedelijk de ziekenwagen over het hoofd, waarna de voertuigen op elkaar botsten op de Buitenveldertselaan.

De automobiliste raakte lichtgewond. Ze is net als de patiënt in de ziekenauto met een andere ambulance naar een ziekenhuis gebracht.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #143 Gepost op: 15 juli 2009, 01:28:16
Een KLPD Volvo V50 met warme voeten

Politiewagen in brand op A20 in Vlaardingen
VLAARDINGEN - Op de snelweg A20 in Vlaardingen, vlak voor de afrit van Maassluis, heeft dinsdagmiddag een politieauto vlam gevat. De wagen van de verkeerspolitie was met spoed onderweg naar een melding van een ambulance.

De agenten zagen midden op de snelweg ineens rook en vlammen uit hun auto komen. De brandweer is ter plaatse gekomen om de brand te blussen. Vermoedelijk lag het probleem bij de remschijven. Een takelwagen heeft het voertuig meegenomen. Door de brand ontstond er een file van 5 km voor de afslag van Maassluis.


Bron:
www.nu.nl / www.svenvanbeek.nl


Als ik het zo bekijk, zijn het gewoon wat oververhitte cq. brandende remmen geweest
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #144 Gepost op: 15 juli 2009, 02:03:12
Rook, vlammen gewoon? Brand in een half jaar oude auto gewoon? Dan mag je nog zo je best doen, dat krijg je bewust niet voor elkaar.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #145 Gepost op: 15 juli 2009, 08:14:00
Toeval? De beide Rotterdamse verkeerspolitie-V50's hebben ook brandende remmen gehad de afgelopen tijd....
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #146 Gepost op: 15 juli 2009, 11:55:49
Rook, vlammen gewoon? Brand in een half jaar oude auto gewoon? Dan mag je nog zo je best doen, dat krijg je bewust niet voor elkaar.

Bij de Volvo V50 is het niet de eerste keer dat remmen dermate oververhit raken dat ze gaan roken ....
Ik weet niet of de remmen van de V50 aangepast zijn, die van de V70 waren dat wel in ieder geval.
Als ik naar onze Touran kijk, worden die remmen ook sponzig en gloeiend heet na een tijdje prio rijden (en wij rijden geen 30 minuten snelweg met remactie's van 200 naar 100 en weer naar 200 .....)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bart S

  • Gast
Reactie #147 Gepost op: 15 juli 2009, 18:53:10
Rook, vlammen gewoon? Brand in een half jaar oude auto gewoon? Dan mag je nog zo je best doen, dat krijg je bewust niet voor elkaar.

Tis mij ook gelukt met een Volkswagen Transporter T5... spoedje van 10 minuutjes binnen en buiten bebouwde kom, veel drempels.... bij aankomst kwam de rook onder de spatborden vandaan.....


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #148 Gepost op: 16 juli 2009, 00:01:30
Volgens de tamtam gaan ze binnen het KLPD de V50's uitvoeren met lichtmetalen velgen..... Lichtmetaal heeft namelijk als doel koelen.

Het vreemde is ook dat de V50 D5 standaard met lichtmetaal wordt geleverd en dat er dichte wielen onder geplaatst worden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #149 Gepost op: 16 juli 2009, 00:41:57
Volgens de tamtam gaan ze binnen het KLPD de V50's uitvoeren met lichtmetalen velgen..... Lichtmetaal heeft namelijk als doel koelen.

Het vreemde is ook dat de V50 D5 standaard met lichtmetaal wordt geleverd en dat er dichte wielen onder geplaatst worden.

Dat was ook de reden dat de Opel Vectra's bij sommige politiekorpsen waren voorzien van open stalen wielen met wieldoppen, de remmen konden dan hun hitte kwijt. Nu ik er over nadenk, heb ik met een Vectra ook nooit sponzige remmen gehad  ::)

Zonder


En met wieldop:

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !