Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1483081 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #260 Gepost op: 17 december 2009, 18:17:52
Maar we zullen zien of er een foto gaat verschijnen met nieuwe lichtbalk.

zou zo'n nieuwe balk dan ook tegelijk moeten voldoen aan de nieuwe eisen? of omdat het een "oud" voertuig is hoeft dat niet


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #261 Gepost op: 17 december 2009, 18:49:33
Ooh, hier ben ik toch altijd bang voor. Ook echt iets voor mij om die balk eraf te rijden. In Uithoorn bijv. heb je een paar van die stootbalken waar je met bepaalde voertuigen maar net onder door kan.  :o


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #262 Gepost op: 17 december 2009, 22:00:36
misschien een gekke vraag maar waarom worden voertuigen hier niet voor beschermt, zo'n balk kan best een paar 1000 euro kosten,
neem een voorbeeld aan het bosvoertug brandweer barneveld, zit een rek over de lampen is hier denk ik niet voor bedoelt maar zou best eens kunnen werken(tenzij je 80 rijd dan ben je ze altijd kwijt) of gebeuren daar gewoonweg te weinig ongelukken voor?
misschien handig een foto van wat ik bedoel:
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #263 Gepost op: 17 december 2009, 22:02:01
Geloof mij, als je met die balk met zo'n rekkie dr op gewoon tegen een stalen hek aan rijd, ligt ie met stalen rekje en al beneden.
Dat zijn beschermrekken dat takken en dergelijke de kappen niet kapot slaan.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #264 Gepost op: 17 december 2009, 22:04:54
Geloof mij, als je met die balk met zo'n rekkie dr op gewoon tegen een stalen hek aan rijd, ligt ie met stalen rekje en al beneden.
Dat zijn beschermrekken dat takken en dergelijke de kappen niet kapot slaan.


daar was ik al bang voor, maar toch denk ik dat ik liever de garagedeur kapot druk als de lampenbalk, scheelt denk ik ook iets in de kost
maar stalen hek valt niets tegen te beginnen nee
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #265 Gepost op: 17 december 2009, 22:31:35
Komt wel eens voor, dat is de reden waarom aan de achterkant opsteeklichten nu ook met flexibele voet leverbaar zijn...of flitslichten in de hoeken zijn weggewerkt.

Geloof me, poort is duurder dan lichtbalk. En ook een lichtbalk is per onderdeel te vervangen.


Groeten, Ruud


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #266 Gepost op: 17 december 2009, 22:32:43
Als het om een kompelte poort gaat wel ja een garagedeur is een ander verhaal
die heb je al met 1000 euro
een balk kan best 3000 euro kosten
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #267 Gepost op: 17 december 2009, 22:41:42
Gaan we hier maar weer eens ontopic
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #268 Gepost op: 18 december 2009, 21:10:53
Met zn schade zal er vast nog wel het eea aan het dak zijn of de bevestiging. Zal niet raar zijn als voertuig vervoegd vervangen word. Maar we zullen zien of er een foto gaat verschijnen met nieuwe lichtbalk.
Maar we zullen zien of er een foto gaat verschijnen met nieuwe lichtbalk.

zou zo'n nieuwe balk dan ook tegelijk moeten voldoen aan de nieuwe eisen? of omdat het een "oud" voertuig is hoeft dat niet

Lichtbalk kapot, dus we vervangen meteen de hele auto  ::)

Met zn schade zal er vast nog wel het eea aan het dak zijn of de bevestiging. Zal niet raar zijn als voertuig vervoegd vervangen word. Maar we zullen zien of er een foto gaat verschijnen
met nieuwe lichtbalk

Me vader die werkt op de radio werkplaats, waar ze sinds kort ook sirene's en lichtbalken etc inbouwen. Hij weet van dit voorval, en ze zetten er een nieuwe balk op en hij gaat gewoon weer rijden ;) De schade aan de rest van het dak, viel trouwens reuze mee zij hij. :)

( Ps, kan een modje, er meerdere quotes, in een bericht van maken, dan is het wat duidelijker en ik weet niet hoe je dat doet. :P
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Koos Grandioos

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 613
Reactie #269 Gepost op: 26 december 2009, 15:47:27
Kwam deze tegen op Nufoto.nl

http://www.nufoto.nl/fotos/122649/aanrijding-met-brandweerwagen-in-rijswijk.html

Aanrijding met brandweerwagen in Rijswijk
RIJSWIJK - Op de Beatrixlaan in Rijswijk is een brandweerwagen betrokken geweest bij een aanrijding. De brandweerwagen reed met sirenes door rood licht.

Foto Martin van Os uit  Delft / http://mfotografie.nl/
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!