Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1483044 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Salland123

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #450 Gepost op: 9 juni 2010, 11:34:37


RAALTE – Op de kruising Nieuwe Deventerweg met de N35 in Raalte  is vanmorgen rond 10:30uur een ongeval gebeurd tussen een ambulance van Ijssel-Vecht en een bestelbus.  De ambulance en de bestelbus liepen schade op. Of de ambulance tijdens de rit met geluid en licht signalen heeft gereden is onbekend.
Politie probeert samen met Rijkswaterstaat het verkeer te regelen op deze drukke kruising. De Technische Verkeersanalyse (TVA)‎ van de politie IJsseland onderzoekt de oorzaak van het ongeval.

bron: www.regiosalland.nl
foto: Jasper Hutten


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #451 Gepost op: 9 juni 2010, 12:40:46
Ik vind toch maar dat er veel ongevallen gebeuren met hulpverleningsvoertuigen :'( :'(
waarom heeft die korpschef een chauffeur, kan die zelf niet rijden?????


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #452 Gepost op: 9 juni 2010, 13:03:29

RAALTE – Op de kruising Nieuwe Deventerweg met de N35 in Raalte  is vanmorgen rond 10:30uur een ongeval gebeurd tussen een ambulance van Ijssel-Vecht en een bestelbus.  De ambulance en de bestelbus liepen schade op. Of de ambulance tijdens de rit met geluid en licht signalen heeft gereden is onbekend.
Politie probeert samen met Rijkswaterstaat het verkeer te regelen op deze drukke kruising. De Technische Verkeersanalyse (TVA)‎ van de politie IJsseland onderzoekt de oorzaak van het ongeval.

bron: www.regiosalland.nl
foto: Jasper Hutten

Ik herkende de foto ergens van, ik had het idee dat ik hem eerder had gezien en dat klopt want het is een ongeval dat 10 Maart 2010 heeft plaatsgevonden. Ik vond het al zo vreemd dat ik niets op de opgegeven link kon vinden geen foto geen nieuwsbericht, terwijl zoiets toch bovenaan zou staan bij het laatste nieuws. Maar het is een mooie foto en misschien nooit geplaatst op dit forum.

http://www.regiosalland.nl/nieuws/7479/ongeval-met-ambulance-op-kruising-n35-te-raalte.html


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #453 Gepost op: 9 juni 2010, 13:35:07
waarom heeft die korpschef een chauffeur, kan die zelf niet rijden?????

Bekijk het van de andere kant: als een korpschef zelf rijdt, is dat verloren tijd. Wanneer hij / zij gereden wordt, kan hij in reistijd werken. Die gasten gaan het hele land door voor vergaderingen e.d., dus dat is nogal wat reistijd...

Je kunt je dan afvragen wat duurder is;
- geen 'productie', tegen het uurloon van een korpschef
- de kosten van een chauffeur
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Salland123

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Reactie #454 Gepost op: 11 juni 2010, 09:27:47
even voor de duidelijkheid, de korpschef is met eigen voertuig ter plaatse gekomen, zat dus niet in de ambulance.


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #455 Gepost op: 11 juni 2010, 10:13:38
even voor de duidelijkheid, de korpschef is met eigen voertuig ter plaatse gekomen, zat dus niet in de ambulance.
Wat betreft die korpschef, dat slaat niet op jou bericht over het ongeval met de ambu. Die discussie gaat over een ongeval met een Audi bovenaan de pagina.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


P2000man

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 157
  • At work
Reactie #456 Gepost op: 11 juni 2010, 15:03:34
even voor de duidelijkheid, de korpschef is met eigen voertuig ter plaatse gekomen, zat dus niet in de ambulance.

haha je maakt het helemaal spannend


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #457 Gepost op: 16 juni 2010, 14:05:56
Topic over de COH van Zuid-Holland-Zuid in de Krispijntunnel:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,40896.0.html
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #458 Gepost op: 19 juni 2010, 01:17:43
En dan alle mensen die altijd direct met het commentaar klaar zitten en het (altijd) beter weten ...

Zo snel kan het bijna echt fout gaan:

ambu 12-151 + 12-157 a1 reanimatie, spoedvervoer naar het ziekenhuis.

Video: 112Velserbroek
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #459 Gepost op: 19 juni 2010, 03:51:47
En dan alle mensen die altijd direct met het commentaar klaar zitten en het (altijd) beter weten ...
Zo snel kan het bijna echt fout gaan:
ambu 12-151 + 12-157 a1 reanimatie, spoedvervoer naar het ziekenhuis.
Video: 112Velserbroek
Ter verduidelijking:
De video is opgenomen in Velserbroek op de rotonde Velserbroekse dreef/Ambachtsweg. De camera stond bij de eerste ambu tussen de rotonde en het winkelcentrum. Bij de tweede ambulance óp de rotonde.
Beide ambulances komen vanaf de Dreefbrug (vanuit Santpoort-Noord) om bij de rotonde de Ambachtsweg in te draaien. Dat ze via een andere route Velserbroek verlaten duid er op dat ze via het industrieterrrein (Ambachtsweg) naar de woonwijk zijn gereden.
En uit eigen ervaring weet ik dat deze ambulance zeer duidelijk en zéér irritant hoorbaar is ;-)