Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1481492 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #790 Gepost op: 9 juni 2011, 21:38:46
Niet zozeer 'gecrasht' maar wel behoorlijke schade opgelopen:
]http://www.deweekkrant.nl/artikel/2011/juni/06/ambulance_zakt_door_achteras]

Alweer?   ??? 2 weken terug zag ik ook foto's van zo'n ambu die door z'n achteras gezakt was  :-\
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #791 Gepost op: 10 juni 2011, 01:06:10
Alweer?   ??? 2 weken terug zag ik ook foto's van zo'n ambu die door z'n achteras gezakt was  :-\

Is niets nieuw, meeste ambu's worden op de normale chassis gebouwd. Worden ze al eens aangepast worden ze tot 120%TTM aangepast. Echter iedereen weet dat door beweging de lasten zwaarder drukken en het eigenlijk 148% TTM zou moeten zijn. Maar omdat geld een grote factor is en dit afgestreept tegen het euvel "gebroken as of chassis" een logische keuze is wordt er geen zwaardere as gemonteerd.
Bijkomende factor is dat bij die zwaardere as het ineens een voertuig is dat bestemd is voor vervoer boven 3500kg TTM en dan gelet het type goedkeuring van het voertuig is er of een rijbewijs c of d nodig om hem te mogen besturen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Rubenamstra

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
Reactie #792 Gepost op: 10 juni 2011, 05:21:46
Was een lekkage in het luchtveringssysteem. Met 10 minuten gefixed, geen enkele schade of wat dan ook. Heeft dus totaal niets te maken met het gewicht van de auto, dat zit ruimschoots onder de grens van het maximaal toelaatbare voor het chassis O0


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #793 Gepost op: 10 juni 2011, 07:01:14
De 18-191 rijd ook alweer een aantal dagen zijn meldingen in de vertrouwde omgeving van Dordrecht. Deze ambu stond een aantal dagen op de plek van de 18-175 in Meerkerk en hij krijgt pech.
Brandweer Papendrecht


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #794 Gepost op: 10 juni 2011, 11:30:13
Upside down

Dit is de oude TS 737 van Brandweer Leiderdorp.


Blauw

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
Reactie #795 Gepost op: 17 juni 2011, 16:42:31
Kwam ik tegen op de IJsselallee in Zwolle...
... verder geen commentaar nodig... ::)




PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #796 Gepost op: 17 juni 2011, 17:38:24
Kwam ik tegen op de IJsselallee in Zwolle...
... verder geen commentaar nodig... ::)



Oops  ::) .. Wat voor gevolgen heeft zoiets eigenlijk voor iemand die op dat moment die wagen bestuurde?  Of heeft dat geen gevolgen voor die persoon?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #797 Gepost op: 17 juni 2011, 18:10:01
Oops  ::) .. Wat voor gevolgen heeft zoiets eigenlijk voor iemand die op dat moment die wagen bestuurde?  Of heeft dat geen gevolgen voor die persoon?
Dat hangt uiteraard van de omstandigheden van het geval af. Gevolgen zijn sowieso dat ie een schadeformulier zal moeten invullen, etc.  :P maar als je doelt op disciplinaire of strafrechtelijke gevolgen, tja, we weten niet of de bestuurder opzettelijk ergens tegenaan is gereden, of dat hij gevaarlijk rijgedrag heeft vertoond etc. Wat dat betreft zijn de gevolgen niet anders dan bij een "gewone" aanrijding. Enige verschil is dat er wellicht een instructeur naast heeft gezeten.
greetz,  Enrique


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #798 Gepost op: 17 juni 2011, 18:11:44
De civielrechtelijke aansprakelijkheid komt in eerste instantie bij de verzekeraar van de politie. Die betaald dus bij schuld de schade.
Strafrechtelijk is de bestuurder gewoon aansprakelijk zoals elke burger dat ook is. Dus bij een grove verkeersfout zal er proces-verbaal opgemaakt worden en vervolging plaats vinden.

De meeste schades bij de politie zijn eenzijdig en bestaan uit parkeerschades of een stoeprandje verkeerd genomen etc. Zolang je er geen gewoonte van maakt kan dat gebeuren en zijn er geen verdere gevolgen... afgezien van je collega's die je af moet kopen met taart omdat je het anders nog drie jaar hoort ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #799 Gepost op: 17 juni 2011, 18:16:30
De civielrechtelijke aansprakelijkheid komt in eerste instantie bij de verzekeraar van de politie. Die betaald dus bij schuld de schade.
Strafrechtelijk is de bestuurder gewoon aansprakelijk zoals elke burger dat ook is. Dus bij een grove verkeersfout zal er proces-verbaal opgemaakt worden en vervolging plaats vinden.

De meeste schades bij de politie zijn eenzijdig en bestaan uit parkeerschades of een stoeprandje verkeerd genomen etc. Zolang je er geen gewoonte van maakt kan dat gebeuren en zijn er geen verdere gevolgen... afgezien van je collega's die je af moet kopen met taart omdat je het anders nog drie jaar hoort ;)
Thnx voor de info  O0 .

Citaat
afgezien van je collega's die je af moet kopen met taart omdat je het anders nog drie jaar hoort ;)
Spreekt u uit zelfervaring?  :P
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.