Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1489739 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #830 Gepost op: 7 juli 2011, 09:05:02
Altijd handig , water op je beplating spuiten ( waar het brandt/waar de rook vandaan komt wordt bijna niet bereikt)
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #831 Gepost op: 7 juli 2011, 09:50:55
Altijd handig , water op je beplating spuiten ( waar het brandt/waar de rook vandaan komt wordt bijna niet bereikt)

Vraag me toch af waar je vandaan haalt dat ze op de beplating spuiten??

Spuiten gewoon tussen het wiel en de cabine door, recht op het blok dus...

Het is niet als een auto dat er een binnenspatbord zit... En helemaal in het begin houdt de brandweerman de slang alleen vast en heeft daardoor moeite om 'm onder controle te houden
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #832 Gepost op: 7 juli 2011, 13:09:53
Er is maar een oplossing voor dit probleem.......gewoon weer niederbau-ladders aanschaffen. daarvan heb ik er nog nooit en om zien gaan, anders dan dat ie in het landelijke noord de sloot in is gereden, maard at heeft niets te maken gehad met omvallen.

Niederbau ladders zijn veel te breed voor amsterdam. De oude niederbau ladders stonden ook hoofdzakelijk buiten de ring of kwamen niet in het centrum.

Dat is dus helemaal geen oplossing


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #833 Gepost op: 7 juli 2011, 14:03:07
Niederbau ladders zijn veel te breed voor amsterdam. De oude niederbau ladders stonden ook hoofdzakelijk buiten de ring of kwamen niet in het centrum.

Dat is dus helemaal geen oplossing

Gewoon normaal rijden met die dingen dan is er (op technische defecten na) niks aan het handje  998765 98uiye
1:87 modelletjes:  


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #834 Gepost op: 7 juli 2011, 15:00:15
Vraag me toch af waar je vandaan haalt dat ze op de beplating spuiten??

Spuiten gewoon tussen het wiel en de cabine door, recht op het blok dus...

Het is niet als een auto dat er een binnenspatbord zit... En helemaal in het begin houdt de brandweerman de slang alleen vast en heeft daardoor moeite om 'm onder controle te houden
Ik weet niet beter of onze voertuigen hun blok ligt niet open en bloot....
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #835 Gepost op: 7 juli 2011, 15:13:37
Niederbau ladders zijn veel te breed voor amsterdam. De oude niederbau ladders stonden ook hoofdzakelijk buiten de ring of kwamen niet in het centrum.

Dat is dus helemaal geen oplossing

Volgens mij is ieder commercieel chassis zodanig aan te passen dat de cabine voor de vooras geplaatst wordt, wat inhoudt dat de cabine lager komt te staan, wat weer tot gevolg heeft dat het ladderpakket ook naar beneden gebracht kan worden waardoor het zwaartepunt weer lager komt te liggen, etc etc etc. En als je dat dan ook nog doet met een Iveco chassis en cabine houdt men alles in "eigen" huis en moet daar volgens mij een zeer werkbaar product uit komen. Dus, volgens mij toch wel een optie..... .


Rood

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #836 Gepost op: 7 juli 2011, 15:21:18
De cabine voor de vooras plaatsen maakt een voertuig flink langer. Dat is 1 van de redenen dat de nierbau AL's ook 30 (of 32) meter zijn. De ladders in het centrum zijn niet voor niets 24 meter met een extra korte wielbasis en extra smal.

De nieuwe niederbau ladders zijn ook al iveco's en geleverd door magirus. Deze zijn standaard zo te bestellen, maar zijn voor amsterdam niet geschikt


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #837 Gepost op: 7 juli 2011, 17:48:03
De cabine voor de vooras plaatsen maakt een voertuig flink langer. Dat is 1 van de redenen dat de nierbau AL's ook 30 (of 32) meter zijn. De ladders in het centrum zijn niet voor niets 24 meter met een extra korte wielbasis en extra smal.

De nieuwe niederbau ladders zijn ook al iveco's en geleverd door magirus. Deze zijn standaard zo te bestellen, maar zijn voor amsterdam niet geschikt

Ook een chassis is aan te passen en een wielbasis is in te korten. Zal alleen wat kosten en dat is over het algemeen waar de schoen knelt..... .
Maare, de generatie ladders voor de niederbau-ladders in Amsterdam waren gewoon 30 meter ladders en stonden op alle kazernes die nu ook nog ladders huisvesten, en rukte dus ook uit naar de nauwste straten in de binnenstad.......en dat nog zonder stuurbekrachting ook, dus....... .


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #838 Gepost op: 7 juli 2011, 23:50:16
nu ook nog ladders huisvesten, en rukte dus ook uit naar de nauwste straten in de binnenstad.......en dat nog zonder stuurbekrachting ook, dus....... .

En daarvoor rukten ze uit met paarden ... En daarvoor deden ze het met emmers aan een touw uit de gracht ...


Even zonder dollen, de keus die er nu gemaakt is voor de kleinere en wendbaardere ladders is niet voor niets natuurlijk, daarnaast moet je je rijstijl aanpassen aan je voertuig. Niet je voertuig aanpassen aan je rijstijl  :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #839 Gepost op: 8 juli 2011, 00:04:17
daarnaast moet je je rijstijl aanpassen aan je voertuig. Niet je voertuig aanpassen aan je rijstijl  :(

Die opmerking kan je overigens ook heel lullig opvatten.  ;D
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens