Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland

Auteur Topic: Gecrashte hulpverleningsvoertuigen Nederland  (gelezen 1482963 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #850 Gepost op: 13 juli 2011, 20:33:49
http://www.112nederland.nl/Groningen/nieuws/14530/speciaal-trainingsauto-voor-brandweerchauffeurs.html...
Zou dit de oplossing wezen...???

Het is zijn, wezen wonen in het kindertehuis.  0098

Maar zonder dollen. Geen idee of dat een oplossing is. Persoonlijk sta ik er niet zo heel positief tegenover omdat we moeten beseffen dat elk voertuig anders is. een grote 4X4 TS zoals we die op de veluwe kennen kan veel minder hard door de bocht dan een stads TS in amsterdam, en daar moet je wel op anticiperen anders krijg je een hoop voertuig op hun kant onderweg naar echte incidenten en dat is nog veel ernstiger natuurlijk.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Markvniel

  • Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 425
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #851 Gepost op: 14 juli 2011, 08:24:50
woensdag 13 juli 2011 05:17 uur
Wateroverlast: politie kopje onder in Houten
 


HOUTEN - De regen heeft voor flinke overlast gezorgd in de provincie Utrecht. Overal liepen straten en kelders onder water. Bij de brandweer in de regio Utrecht kwamen ongeveer tachtig meldingen binnen.

Op de Kopermolen in Houten kwam dinsdagavond door de zware regenval een tunnel onder water te staan. Een politiewagen kwam daardoor vast te zitten.

Rond 22.00 uur reed een politiebus met daarin drie agenten de tunnel aan de Kopermolen in. Zij zagen dat er een plas in de tunnel stond en dachten daar gewoon doorheen te kunnen rijden. Dat bleek niet het geval. Het water bleek net iets te diep en de bus viel stil.

De agenten maakten zich nog niet druk en bestelden een takelwagen, om de bus weer op het droge te trekken. Maar door de zeer hevige regenval steeg het water ongelooflijk snel en gingen deuren en ramen niet meer open.

REDDEN
Een agent voorin slaagde erin een raam open te krijgen en klom daardoor naar buiten. Andere dienders redden een tweede agent. De derde agent zat achterin en kon er nog steeds niet uit. Het lukte een politieman vanaf de buitenkant met een grote zaklantaarn een gat in een ruit te slaan.

De agent in de bus kon vervolgens met zijn voeten de ruit er verder uittrappen, waarna hij uit zijn zeer benarde positie kon worden bevrijd. De brandweer werd ingeschakeld om de politiebus te kunnen bergen.



Dit is een ander verhaal als gister op het nieuws! Als je het gister hoorde waren de agenten zo stom geweest om de tunnel in te rijden terwijl het water al zo hoog stond!
Lelijke situatie als je je collega bijna niet uit de auto krijgt!
Fijn dat alles goed gekomen is!

Grtz

Mark
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #852 Gepost op: 14 juli 2011, 11:07:58
Ambulance rijd onderweg naar spoedmelding band lek

SLIEDRECHT - Afgelopen vrijdag in het begin van de avond kreeg de 18-185 een melding voor een persoon die onwel was geworden in de Havikstraat in Sliedrecht. Ter plaatse gekomen bleek de chauffeur onderweg een band lek gereden te hebben. Omdat de patient vervoerd moest worden naar het ziekenhuis werd een tweede ambulance gevraagd. Deze ambulance kwam met spoed ter plaatse en heeft de patient overgebracht naar het ziekenhuis. De chauffeur en verpleegkundige van de eerste ambulance hebben gewacht totdat de band vervangen was.




In het filmpje is die pin ook te horen tussen 0:14 en 0:20:

A1 AMBU 18-185 & 18-192 ONWEL havikflat Havikstraat Sliedrecht


Voor meer foto's: http://www.hulpdiensten.net/index.php?option=com_content&view=article&id=5207:08-07-11-lekke-band-voor-ambulance-bij-spoedmelding&catid=284:sliedrecht&Itemid=120
Brandweer Papendrecht


KoenL

  • http://www.koenlaureij.nl
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 346
    • Koen Laureij Fotografie
Reactie #853 Gepost op: 14 juli 2011, 12:47:09
Dit is een ander verhaal als gister op het nieuws! Als je het gister hoorde waren de agenten zo stom geweest om de tunnel in te rijden terwijl het water al zo hoog stond!
Lelijke situatie als je je collega bijna niet uit de auto krijgt!
Fijn dat alles goed gekomen is!

Grtz

Mark

Er gaan 3 verhalen rond in de media. De één zegt dat het water plotseling steeg, de ander zegt dat de weg wegzakte en de ander zegt weer dat de agenten een inschattingsfout maakte. Ik ben zelf ter plaatse geweest en ik heb de drie agenten die erin zaten gesproken. Het bleek een inschattingsfout, die ik zelf overigens niet gek vind. Kijk maar eens naar de hoogte van het hek aan de rechterkant. Dat hek doet vermoeden dat de weg hoger ligt, echter zit hier zo'n 1,5 meter hoogte verschil in vanaf de onderkant van dit hek.

De tekst op de Telegraaf.nl sluit meer aan bij de realiteit, typisch Telegraaf natuurlijk, maar in dit geval wel van A tot Z waargebeurd. Uiteindelijk heeft het bergingsbedrijf samen met de brandweer de auto eruit gehaald.

Citaat
Overlast door hevige regen
BREDA -  De hevige regen dinsdagavond heeft op veel plekken voor overlast gezorgd. In Houten kwam een politieauto vast te zitten in een ondergelopen tunnel.

Door de zware regenval was op de Kopermolen een tunnel blank komen te staan. Agenten, op weg naar een ongevalm dachten er met hun dienstauto doorheen te kunnen, maar halverwege kwamen zij vast te zitten. De politieauto liep in korte tijd vol met water. De drie inzittende, alle 3 agenten, drukte daarom de noodknop in.

Beveiliging

De twee agenten die voorin zaten konden via de portier de auto verlaten. De agent die achterin zat kwam echter niet gemakkelijk vrij. De beveiliging die is ingebouwd om te voorkomen dat arrestanten naar buiten kunnen deed zijn werk, waardoor de agent niet naar buiten kon. Ook van buitenaf was de portier niet meer te openen. Ook het raam inslaan ging moeilijker dan gedacht. Agenten probeerde met hun dienstwapen het raam te forceren, maar zonder effect. Uiteindelijk was een zaklamp de redding en kon het raam ingeslagen worden.

Alle drie de agenten kwamen met de schrik vrij. De brandweer deed een poging het voertuig eruit te halen, maar brandweerlieden konden het voertuig niet meer bereiken door het hoge water. Uiteindelijk heeft een bergingsbedrijf de auto geborgen.

Brabant

Ook in Noord-Brabant werd veel hinder ondervonden door de regen. Bij de politie kwamen ongeveer 200 meldingen binnen uit onder meer Roosendaal, Oudenbosch, Bergen op Zoom, Made en Breda.

In die plaatsen zijn kelders en straten ondergelopen. Op sommige plaatsen zijn bomen omgewaaid en takken op auto's terechtgekomen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/10186747/__Overlast_door_hevige_regen__.html?sn=binnenland

Foto's:



Foto's: ©Koen Laureij - KoenLFotografie.nl
Freelance fotograaf in Utrecht en omstreken voor diverse media. Een selectie van mijn werk is te zien op mijn website www.koenlaureij.nl.


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #854 Gepost op: 14 juli 2011, 18:48:21
tja.. je kan natuurlijk op zo`n moment ook beslissen om rustig het water in te rijden, dan zie je vanzelf hoe diep het is neem ik aan ?
gelukkig dat de agenten niet veel hebben ;)


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #855 Gepost op: 14 juli 2011, 19:37:10
tja.. je kan natuurlijk op zo`n moment ook beslissen om rustig het water in te rijden, dan zie je vanzelf hoe diep het is neem ik aan ?
gelukkig dat de agenten niet veel hebben ;)

Wie zegt dat ze het niet rustig hebben geprobeerd?

Misschien kan een techneut even vertellen wat er gebeurd als je met een auto het water in rijdt.
Volgens mij krijgt de motor op een gegeven moment geen lucht meer en slaat dus af.
Nog een tip: Rijdt nooit door grote plassen water. Je schijven (remmen) kunnen hier niet tegen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #856 Gepost op: 14 juli 2011, 19:59:13
Misschien kan een techneut even vertellen wat er gebeurd als je met een auto het water in rijdt.
Volgens mij krijgt de motor op een gegeven moment geen lucht meer en slaat dus af.
Nog een tip: Rijdt nooit door grote plassen water. Je schijven (remmen) kunnen hier niet tegen.

Als je water in de luchtinlaat krijgt is het inderdaad over. Als je rustig rijd (dus zonder ''boeggolf'') is de kans op schade het kleinst.
Rustig het water doorrijden kan wel, zolang je maar geen roodgloeiende remschijven hebt ... ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #857 Gepost op: 19 juli 2011, 11:09:54
Politieauto betrokken bij ongeluk A2 Abcoude
Datum: 19-07-2011 11:05
Bron: petershotnews.nl
Abcoude -Het is een ravage op de A2 ter hoogte van Abcoude nadat een onopvallende wagen van de politie met pech op de vluchtstrook werd aangereden door een busje met aanhanger. Gevolg is dat de weg bezaaid ligt met glasplaten.

De politieauto stond met pech op de vluchtstrook en werd geholpen door een wit bestelbusje. Door nog onbekende oorzaak reed er vervolgens een busje met aanhanger in op de stilstaande auto en bestelbus.

Er is één gewonde overgebracht naar het AMC in Amsterdam. Het ongeluk gebeurde op de rijbaan van Utrecht naar Amsterdam bij de afrit Abcoude.

De hulpdiensten rukte met groot materieel uit, de gealarmeerde brandweer hoefde niets te doen. Er werden in totaal drie rijstroken afgesloten en er werd een omleiding ingesteld via de A27 en A1.

Foto's: Peter Bakker (A-side media)

Bron + foto's


Weet iemand van welk korps deze wagen is?


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Reactie #858 Gepost op: 19 juli 2011, 11:25:17
Pff, vanochtend over de A2 gereden naar Schiphol. Zag ze inderdaad in een flits staan. Zo uit mijn hoofd stonden er twee auto's achter elkaar (beide tegen de berm aan). Vroeg mij nog af waarom ze daar zo slecht zichtbaar stonden.

Beterschap gewenst voor alle betrokkenen!


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #859 Gepost op: 19 juli 2011, 11:26:26
Al gevonden welke auto het is:







Dienst: Regiopolitie Amsterdam-Amstelland
Soort voertuig: Onopvallende dienst / piketauto
Merk & type: Opel Insignia